Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe pc met daarop Windows Vista (waar ik overigens nog niet heel blij mee ben). De meeste dingen functioneren naar behoren. Zelfs de veelgebruikte programmaatjes zijn inmiddels weer geinstalleerd en doen het over het algemeen ook, met soms wat patchwerk omdat de originele versies niet helemaal compatible zijn met Vista. Bij MSN en Yahoo lukt het me alleen niet om de boel volledig werkend te krijgen.

Ik krijg geluidjes als ik berichten ontvang, als er mensen online komen. Allemaal geen probleem. Maar op de een of andere manier kan ik geen (video)calls uitvoeren, dat wil zeggen ik kan anderen niet horen terwijl ze wel mic hebben. Aangezien ik geen mic heb op het moment, kunnen zij mij sowieso niet horen. Ik heb de instelwizards van beide programma's geprobeert maar dar helpt niet. Ik krijg de volgende foutmeldingen:

MSN: Er is geen geluidskaart in de computer geïnstalleerd of er is geen geluidskaart geselecteerd
Yahoo: No audio equipment detected. No audio equipment (such as speakers or a microphone) could be detected. You need to connect some audio equipment before you can accept this call

Is hier iemand die snapt waar het probleem zit/kan zitten? Jullie hulp is welkom.

Alvast bedankt

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:46
Stomme vraag misschien, maar is je geluidskaart(onboard dan wel op een pci kaart) wel geinstalleerd?) Kijk eens in app. beheer of daar geen foutmeldingen staan...

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid functioneert goed bij het afspelen van muziek en filmbestanden enzo. En ook bij skype lijkt het te functioneren. Bij apparaatbeheer geeft hij geen problemen aan. Ook geeft hij aan de juiste en meeste recente driver te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen met een oplossing??