Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
Als ik mijn externe HD tijdens het booten van Vista aan mijn pc heb hangen, wordt het opstarten enorm vertraagt. Normaalsgesproken duurt het vanaf de bootloader zo'n 5 seconde: dat groene balkje gaat 2 of 3 keer van links naar rechts, wordt het scherm heel even zwart en verschijnt het Vista logo met het irritante geluidje. Als ik echter mijn HD eraan heb hangen wordt het scherm niet heel even zwart, maar duurt het grofweg 10 seconde voordat het logo'tje verschijnt.

Iemand een idee hoe dit wordt veroorzaakt en, belangrijker, hoe het kan worden verholpen? Nog even wat specs:

- Windows Vista Ultimate 64-bits (legaal).
- Western Digital MyBook 250GB.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

indexering van de usb schijf uitzetten wil wel eens helpen

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Is een algemeen gekend probleem van de mybook schijven icm vista. Heb het probleem ook en al heel veel topics daarover bekeken, andere forums en websites geraadpleegd maar er geen oplossing voor. (Zover ik ondertussen weet toch niet). Aanpassingen in indexering, bios, ... helpen geen fluit.
Veel succes met het zoeken naar een oplossing, moest ze hier deze keer wel komen dan zullen er wel nog wat mensen mee geholpen zijn :)
edit: wees blij met je tien seconden, over het algemeen kan het oplopen tot een of meerder minuten 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Piedojng op 05-02-2008 18:33 ]

Feel the fear and do it anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
Argh! Dat meen je niet. Nou ja, er komt binnenkort toch een interne 3,5" schijf in, aangezien ik geen laptop meer heb maar een gewone PC. Ik ga er in ieder geval niet al te veel moeite in stoppen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW