Hallo Tweakers
Ik heb me aangemeld omdat ik met een probleem zit
Ik heb vorig jaar een pc in elkaar laten zetten door een klasgenoot die er verstand van heeft en dat is allemaal top gegaan en hij draait ook nog steeds top, maar nu had ik laatst het briljante idee om er eens 2 gig xtra RAM geheugen in te proppen.
Allemaal goed en wel ik bestel 2 gig ram, 2 keer een blokkie van 1 gig en krijg deze 2 dagen later binnen. Ik meteen naar men kamer om de blokkies in men pc te hangen. En dan gebeurt het volgende.
De beide blokkies hangen keurig in mijn pc en ik zet de computer aan.
Deze laat compleet tot en met het inlogscherm waar ik mijn gegevens invul.
Daarna laat hij men bureaublad en zelfs msn start automatisch op.
Ik open dxdiag om te kijken of het gelukt is en deze geeft netjes aan dat er 3070MB in mijn pc draait.
En dan opeens restart mijn pc zonder enige waarschuwing
benodigde gegevens pc voor die gene die mij misschien kunnen helpen:
- Windows XP (up 2 date)
- Moederbord: Asus P5N32 Sli Premium (kan 8 gig in aan memory)
- Originele geheugen: 2x Twinmos 512MB DDR2 PC5300 667Mhz CL5
- Gekochte geheugen 2x Twinmos 1GB DDR2 PC5300 667Mhz CL5
- 2 x Dual channel aansluiting
Mochten jullie meer info willen dan hoor ik t wel
Wat hebben ik en die klasgenoot geprobeert:
- Instellingen BOOT scherm (misschien hebben we iets gemist dus post maar)
- Complete BOOT gedoe Up to date gebracht.
- Verschillende volgordes van inpluggen van de blokkies geprobeert.
Kleine samenvatting
Zodra er 2 1gig blokkies in de pc zitten restart hij automatisch zodra hij in windows is, als er maar 1 x 1gig in de pc zit dan draait hij normaal (hierbij kunnen de 2x 512 blokkies ook gewoon)
Beide blokjes werken gewoon dus het is niet zo dat er 1 stuk is.
Windows werkt wel met de 2gig blokjes (en de 2x512) als ik in veilige modus opstart, maar zodra ik weer in men normale windows wil dan begint de ellende
Is er iemand die mij kan helpen dat 2e 1Gig geheugen blok in mijn pc te krijgen zonder dat mijn windows blijft restarten en ik gewoon weer kan gamen en 3Den met 3gig ram in mijn pc.
Alvast bedankt
JPO
Ik heb me aangemeld omdat ik met een probleem zit
Ik heb vorig jaar een pc in elkaar laten zetten door een klasgenoot die er verstand van heeft en dat is allemaal top gegaan en hij draait ook nog steeds top, maar nu had ik laatst het briljante idee om er eens 2 gig xtra RAM geheugen in te proppen.
Allemaal goed en wel ik bestel 2 gig ram, 2 keer een blokkie van 1 gig en krijg deze 2 dagen later binnen. Ik meteen naar men kamer om de blokkies in men pc te hangen. En dan gebeurt het volgende.
De beide blokkies hangen keurig in mijn pc en ik zet de computer aan.
Deze laat compleet tot en met het inlogscherm waar ik mijn gegevens invul.
Daarna laat hij men bureaublad en zelfs msn start automatisch op.
Ik open dxdiag om te kijken of het gelukt is en deze geeft netjes aan dat er 3070MB in mijn pc draait.
En dan opeens restart mijn pc zonder enige waarschuwing
benodigde gegevens pc voor die gene die mij misschien kunnen helpen:
- Windows XP (up 2 date)
- Moederbord: Asus P5N32 Sli Premium (kan 8 gig in aan memory)
- Originele geheugen: 2x Twinmos 512MB DDR2 PC5300 667Mhz CL5
- Gekochte geheugen 2x Twinmos 1GB DDR2 PC5300 667Mhz CL5
- 2 x Dual channel aansluiting
Mochten jullie meer info willen dan hoor ik t wel
Wat hebben ik en die klasgenoot geprobeert:
- Instellingen BOOT scherm (misschien hebben we iets gemist dus post maar)
- Complete BOOT gedoe Up to date gebracht.
- Verschillende volgordes van inpluggen van de blokkies geprobeert.
Kleine samenvatting
Zodra er 2 1gig blokkies in de pc zitten restart hij automatisch zodra hij in windows is, als er maar 1 x 1gig in de pc zit dan draait hij normaal (hierbij kunnen de 2x 512 blokkies ook gewoon)
Beide blokjes werken gewoon dus het is niet zo dat er 1 stuk is.
Windows werkt wel met de 2gig blokjes (en de 2x512) als ik in veilige modus opstart, maar zodra ik weer in men normale windows wil dan begint de ellende
Is er iemand die mij kan helpen dat 2e 1Gig geheugen blok in mijn pc te krijgen zonder dat mijn windows blijft restarten en ik gewoon weer kan gamen en 3Den met 3gig ram in mijn pc.
Alvast bedankt
JPO