Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 11:59
Vanmiddag liet ik mij computer eventjes aan terwijl ik een paar uurtjes weg was ivm wat downloads. Vervolgens kom ik terug en zie ik no signal op me pc staan als ik weer wil browsen. Ok, rebooten...
Bij het opstarten voor windows zie ik allerlei artefacts dmv vreemde pixels met dezelfde kleuren die er niet horen te zijn. Dit is tot en met het laden van XP waarna die 'no signal' geeft.
In veilige modus start hij wel, daar zocht ik wat oplossingen op, zoals systeemherstel, monitor uitpluggen en drivers opnieuw installeren. Dit heb ik allemaal gedaan.

Het vreemde is dat als ik drivers uninstall ik weer normaal in windows kom maar daarvoor artefacts wel nog heb. (windows ziet er verder prima uit, geen vreemde dingen) Zodra ik drivers installeer krijg ik weer no signal... Het lijkt er dus op alsof me monitor iets niet aankan? Terwijl die dit al 3 jaar doet...

Ook heb ik een andere videokaart geprobeerd, geforce2, deze werkte zonder problemen, geen artefacts en windows gaf gewoon signal.

Ik ben dus vrij radeloos, is de kaart nou dood of er is wel een oplossing?
Het betreft een Aopen 6800 die stock iets is overclockt.
verdere specs:

Asus A8V Deluxe
amd 3200xp, non oc
2 gig ram 2700
1 ata 60 gig, 1x 160gig sata
Audigy 2 zs
Voeding is van een goed merk, was 80 euro 500 watt oid.

[ Voor 7% gewijzigd door Hidde op 05-02-2008 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 08:44
Lijkt er sterk op dat je 6800 het aan het begeven is. Je kunt verschillende versies drivers proberen..
Maar om zeker te weten dat de videokaart kapot is, moet je hem in een ander (AGP!) systeem drukken en kijken hoe dat gaat. Zelf zit ik op mijn derde 6800GT. Twee keer ging ie kapot met artifacts zoals jij beschrijft :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 11:59
IceEyz schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:38:
Lijkt er sterk op dat je 6800 het aan het begeven is. Je kunt verschillende versies drivers proberen..
Maar om zeker te weten dat de videokaart kapot is, moet je hem in een ander (AGP!) systeem drukken en kijken hoe dat gaat. Zelf zit ik op mijn derde 6800GT. Twee keer ging ie kapot met artifacts zoals jij beschrijft :/.
Dan vrees ik het ergste, ik wilde toch al een nieuwe videokaart, ik ga maar bij de garantie aankloppen van Aopen, dit is ookalweer me 2e... (vorige was een asus die kapot ging en werd opgestuurd en een nieuwe terugkwam terwijl ik al een nieuwe had gekocht, zit nu in een andere pc)
Maar in ieder geval enige bevestiging dat hij kapot aan het gaan is. Bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Hidde op 05-02-2008 20:05 ]