Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmsik
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-11-2016
Ik draai Vista Ultimate. Alles is bij met updates. Misschien interessant is dat ik McAfee AV heb lopen want die geeft naast het Windows beveiligings centrum de melding en wel dat het systeem niet volledig beveiligd is.
Dan blijkt dat het door mij ingestelde automatisch updaten van Windows op OFF staat.
Als ik dat dan weer op ON zet, duurt het minder dan een minuut voordat het weer op OFF gaat.
Ik sta voor een raadsel; is het een verkeerd uitgepakte update van Windows?
Ik heb geen idee. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nou, voor deze keer zet ik dan maar het OS nog in de topictitel.

Je zou eens kunnen kijken in je eventlogs (dat moet je wel kunnen vinden) of daar nog iets bijzonders in te vinden is precies op dat tijdstip.
Misschien dat je op die manier kan achterhalen of er een policy ververst wordt of dat er een service mee kapt (die geven namelijk een log entry).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmsik
Naar nu blijkt kan ik een aantal andere zaken ook niet opstarten. Zoals de eventviewer bv.
Ben nu DVD's aan het starten en zal morgen het systeem rebooten om te zien of er verbetering in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmsik
Ik heb de oorzaak gevonden.
Dat is de installatie van een programmatje met de naam: Aplus VideoConverter 6.68.
Bij het installen geeft die al een aantal malen aan dat er iets fout gaat met de Windows Regserver. Het installen is niet te onderbreken, alleen maar af te maken.
Onmiddelijk gedeinstalleerd maar het kwaad is alweer geschied. De automatische update functie schakelt zichzelf steeds weer uit.
Gisteren een backup terug gezet (kostte veel moeite) en zo de situatie herstelt; dat doe ik niet graag nog een keer.
Is er een andere methode om het foute eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De enige echt afdoende methode is de makers van Aplus VideoConverter 6.68 hierop attenderen en het zelf niet meer te installeren maar een alternatief te kiezen wat deze ellende niet doet.

(ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een pakket dit moet doen - 'Windows regServer' - daar bedoel je waarschijnlijk regsvr32 mee, waar componenten mee geregistreerd worden in je Windows systeem. Dat moet gewoon kunnen zonder dat dat schade oplevert aan iets essentieels als WindowsUpdate eigenlijk.)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmsik
Aanklikken van beheren bv geeft geen antwoord etc.
Het heeft dus schijnbaar wel degelijk een diepergaand effect.
Ik weet dat het op afstand moeilijk te bekijken is, maar is er een methode om te zien wat er allemaal veranderd is. System herstel heeft geen punt aangemaakt tijdens de install en herstarten vanuit een vorig punt helpt niet.
Pagina: 1