Gegroet Tweakers,
Vanmiddag hield mijn router ermee op. Van het ene op het andere moment was mijn
internetverbinding weg. Voorgoed, zo lijkt het. De laatste tijd begon het internet steeds vaker uit te vallen, en het lijkt erop dat vanaf vandaag de router geen zin meer heeft om het internet op te gaan.. Nu typ ik op een pc die ik rechtstreeks op mijn modem heb aangesloten. Uitgesloten is dus dat het probleem ergens anders ligt dan bij de router. Het betreft hier overigens een SMC WBR14T-G Barricade Kabel router.
Het vreemde is dat alle 3 de pc's die op de router zijn aangesloten melden dat ze verbinding hebben met het LAN-netwerk, zonder dat het een 'Verbinding met beperkte mogelijkheden' is. Ik kan op elke pc het IP-adres van de router intikken in Internet Explorer en de instellingen van de router oproepen. Het probleem moet hem dus in de router zitten.
Wat ik vandaag geprobeerd heb is het volgende:
Is nu wel al 4/5 jaar in dienst maar toch...
Vanmiddag hield mijn router ermee op. Van het ene op het andere moment was mijn
internetverbinding weg. Voorgoed, zo lijkt het. De laatste tijd begon het internet steeds vaker uit te vallen, en het lijkt erop dat vanaf vandaag de router geen zin meer heeft om het internet op te gaan.. Nu typ ik op een pc die ik rechtstreeks op mijn modem heb aangesloten. Uitgesloten is dus dat het probleem ergens anders ligt dan bij de router. Het betreft hier overigens een SMC WBR14T-G Barricade Kabel router.
Het vreemde is dat alle 3 de pc's die op de router zijn aangesloten melden dat ze verbinding hebben met het LAN-netwerk, zonder dat het een 'Verbinding met beperkte mogelijkheden' is. Ik kan op elke pc het IP-adres van de router intikken in Internet Explorer en de instellingen van de router oproepen. Het probleem moet hem dus in de router zitten.
Wat ik vandaag geprobeerd heb is het volgende:
- De router 1 minuut uit het stopkontakt laten
- De reset-knop van de router 20 sec ingedrukt houden terwijl hij aan stond
- De router een half uur uit het stopkontakt laten (alsook het modem) en 15 seconden de reset knop ingedrukt houden
- Via 192.168.2.1 het setup-scherm van de router oproepen en deze softwarematig resetten (ik had hier sowieso weinig verwachtingen van)
- Via 192.168.2.1 het setup-scherm van de router oproepen en deze naar fabrieksinstellingen terugzetten. Erna uiteraard router weer goed geconfigureerd voor mijn internet, maar dat mocht niet baten.
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."