Router weigert pertinent om internetverbinding te maken

Pagina: 1
Acties:

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-03 12:41

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Gegroet Tweakers,

Vanmiddag hield mijn router ermee op. Van het ene op het andere moment was mijn
internetverbinding weg. Voorgoed, zo lijkt het. De laatste tijd begon het internet steeds vaker uit te vallen, en het lijkt erop dat vanaf vandaag de router geen zin meer heeft om het internet op te gaan.. Nu typ ik op een pc die ik rechtstreeks op mijn modem heb aangesloten. Uitgesloten is dus dat het probleem ergens anders ligt dan bij de router. Het betreft hier overigens een SMC WBR14T-G Barricade Kabel router.

Het vreemde is dat alle 3 de pc's die op de router zijn aangesloten melden dat ze verbinding hebben met het LAN-netwerk, zonder dat het een 'Verbinding met beperkte mogelijkheden' is. Ik kan op elke pc het IP-adres van de router intikken in Internet Explorer en de instellingen van de router oproepen. Het probleem moet hem dus in de router zitten.

Wat ik vandaag geprobeerd heb is het volgende:
  • De router 1 minuut uit het stopkontakt laten
  • De reset-knop van de router 20 sec ingedrukt houden terwijl hij aan stond
  • De router een half uur uit het stopkontakt laten (alsook het modem) en 15 seconden de reset knop ingedrukt houden
  • Via 192.168.2.1 het setup-scherm van de router oproepen en deze softwarematig resetten (ik had hier sowieso weinig verwachtingen van)
  • Via 192.168.2.1 het setup-scherm van de router oproepen en deze naar fabrieksinstellingen terugzetten. Erna uiteraard router weer goed geconfigureerd voor mijn internet, maar dat mocht niet baten.
Alles zo op een rijtje gezet, lijkt het erop dat mijn router simpelweg de geest heeft gegeven? De lampjes zijn allemaal nog actief en de pc's herkennen de router en het modem ziet dat er een router aangesloten is. Een nieuwe kopen? :| Is nu wel al 4/5 jaar in dienst maar toch...

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Wat voor Adsl modem ?
Wat voor settings daarop ?
Welk device krijgt het externe ip adres ?
Wat zijn de andere ip ranges ?

Ofwel, kom met wat concrete info.
Want nu vertel je eigenlijk niet erg veel concreet's ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Ik heb een kabel verbinding. De eerste keer dat de router in gebruik werd genomen was het voldoende om dit aan te vinken bij de instellingen en de naam van de provider op te geven, waarna het internet het meteen deed.

Alle andere keren dat hij geen internet verbinding kon maken was een reset voldoende. Dit is de eerste keer dat dit niet helpt, en een reset naar fabrieks settings werkte ook niet. Ik heb de afgelopen paar maanden niets aan mijn router instellingen gedaan. Concreet genoeg lijkt mij :)

Ik ga nu proberen de allernieuwste Firmware update erop te zetten die 13 november 2007 uitgekomen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Murk op 04-02-2008 21:13 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Umm nou ik schaam mij diep. Na een firmware upgrade en opnieuw de instellingen te hebben ingevoerd doet hij het weer !!

Toch blijf ik het onbegrijpelijk vinden daar ik de instellingen niet eens bekéken heb de afgelopen paar maanden, en blijkt dat hij nu opeens nieuwe firmware nodig heeft...

Mijn excuses voor dit onnodige topic, hier kan een slot op :$

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Hoeft niet, dat schamen ;)

Als het geholpen heeft is het al lang okay :)

Welke provider ? Athome ?
Ik heb begrepen dat ze van de noodzaak tot invoeren hostnaam (cc/cp/ca nummer) aan het afstappen zijn.

Verder is Athome nu niet de meest professionele provider, dus dat er daar wat aan de hand is zou me helemaal niets verbazen.

Maar het werkt weer ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Nee ik heb Multikabel, maar die is met Casema en @Home gefuseerd begin vorig jaar dus veel verschil zal het niet meer zijn.

Pagina: 1