Toon posts:

vierkante foto's in raster met Paint.net? Collage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een collage maken van vierkante foto's werkelijke grote 10X10cm op een doek van 80x60 cm.

HOE?

Ik zit nu te prutsen met paint.net. Maar wanneer ik die foto's eerst verklein tot 10x10 en ze later invoeg op het doek van 80x60 kloppen de maten ineens niet meer.
Nu heb ik met picasa iets gemaakt wat er op lijkt maar hier kun je vrijwel niets aan veranderen. Met welk programma of met welke funcie maak ik een raster waar ik vervolgens de foto's in plaats waarbij de foto's allemaal een formaat hebben van 10x10?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Heb je toevallig iets van Photoshop? Dat lijkt me makkelijker eerlijk gezegd :)

Dat is namelijk met exacte maten een stuk betrouwbaarder dan een programma als paint(.net). Overigens hangt het ook van het aantal dpi van het bronbestand af hoe groot het wordt in een nieuw bestand als dat bestand een ander aantal dpi's heeft. Bedenk dus wel dat je voor die maat een flinke resolutie nodig hebt, ik zou het voor de zekerheid op 300 dpi houden. Dit zou dus ook kunnen verklaren waarom je foto's een andere maat hebben als je ze hierop invoegt, webplaatjes en foto's voor schermen hebben over het algemeen 72dpi oid.

[ Voor 77% gewijzigd door Wokkels op 04-02-2008 21:34 ]

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de beschikking over photoshop (elements). Hier zit een functie in om een collage te maken. Niet echt handig deze functie aangezien je de canvassize niet kan wijzigen en ook de layout niet.

Er zit dus niets anders op dan de foto's handmatig (30stuks) dmv het grid op een doek van 80x60 te plaatsen. Of kun je een soort raster op het canvas plaatsen en daar de foto's "in zetten"?