Software op Acer Aspire 5920

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views

• Tilburg.013
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-01 17:35
Ik ben een kleine week in bezit van de Acer Aspire 5920/302G25Mi. Mooie en fijne laptop. Alleen een probleempje. Als ik mijn laptop opstart duurt het even omdat er heel veel programma´s geladen moeten worden. Nu heb ik hier een daar gehoordt dat je via Configratiescherm en dan Software die programma´s kunt verwijderen. Maar welke programma´s kun/moet je verwijderen waardoor het opstarten sneller loopt en dus niet al die software moet laden tijdens het opstarten. Via uitvoeren MSCONFIG ook al gekeken, maar liever verwijderen dan uitschakelenen.

Zou iemand een lijstje kunnen geven met de programma's die ik absoluut niet moet verwijderen. En welke programma's ik wel kan verwijderen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ieder prog dat iets opstart bij het starten van je systeem vertraagt het ding. Dus verwijder die dingen gewoon (door simpelweg te kijken welke processen openstaan kun je al goed zien wat er zoal geladen wordt.).

Je kunt verwijderen wat je zelf niet nodig hebt, het enige dat ik zou laten staan zijn drivers e.d.

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
zit standaard vista op en bij windows defender kun je ook al een hoop uitzetten, als je vista er tenminste nog op heb staan. Vooral die acer meuk kan eraf wordt die een stuk sneller van

(heb namelijk zelfde laptop ;))

• Tilburg.013
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-01 17:35
LeVortex schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:10:
zit standaard vista op en bij windows defender kun je ook al een hoop uitzetten, als je vista er tenminste nog op heb staan. Vooral die acer meuk kan eraf wordt die een stuk sneller van

(heb namelijk zelfde laptop ;))
je hebt dus alleen Acer Empowering Technologie, met daarbij de behorende programma´s zoals ePower-, eNet-, ePresentation-, eSettings-, eLock- en eData Management nog eropstaan?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29

Thandor

SilverStreak

Dit is wel erg basic :o. Kwestie van even zoeken wat het programma doet en of je die functionaliteit kunt missen. Je kunt het zelfs proberen door bij MSConfig wat programma's te deactiveren en te testen. Je kunt het later zo weer aanzetten. Voor bepaalde programma's zijn ook alternatieven beschikbaar (Notebook Hardware Control bv.), kijk daar ook eens naar :).

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Dit is prima zelf uit te vinden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.