Toon posts:

ASUS A7K-7S041C, een goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig om een leuke laptop voor mezelf te kopen. Mijn vriendin heeft onlangs de ASUS F3SC-AS293C gekocht en is hier zeer tevreden over. Dit model hebben we in Zwitserland gekocht, waar we ook wonen. Een probleem is dat de notebooks hier in CH allemaal (behalve Lenovo) met een Duitse toetsenbord indeling geleverd worden. Mijn vriendin vindt dit absoluut geen probleem, ik persoonlijk moet er niet aan denken. Daarom heb ik al met verschillende bedrijven contact gehad over de mogelijkheden om een US toetsenbord in te bouwen (kan ik zelf denk ik ook doen, probleem is dat de garantie vervalt als het mis gaat...) en toch een laptop te kopen in Zwitserland. Prijzen verschillen niet veel met die in NL als je op de juiste sites kijkt. Je zit dan natuurlijk met de verzendkosten en bijkomende risico's. In NL, bij Plover Systems uit Nieuwegein zie ik de volgende laptop staan: ASUS A7K-7S041C. Heb al veel op de site gelezen over de F3, maar minder over de A7K. Wie heeft laatstgenoemde laptop ook en wil hierover zijn ongezoute mening geven? De prijs / kwaliteit verhouding is volgens mij prima te noemen: 933 euro voor een AMD Turion 64 X2 Mobile (Turion 64 X2 Mobile TL-60, 2,0 Ghz), 250Gb (4200 !) RPM (merkbaar verschil met 5400 RPM?), 17,1"TFT, 2Gb intern, ATI Mobility Radeon HD 2600, 256 MB videokaart (1440x900 pixels), Windows Vista Home Premium Edition. Deze laptop kan ik hier in Zwitserland niet krijgen dus zal ik NL moeten bestellen. Of zal ik toch eerder gaan voor een soortgelijke laptop als mijn vriendin. Deze kan ik hier in CH bestellen, maar ik zal het toetsenbord moeten vervangen met bijkomende kosten.

Ik wil de laptop gebruiken als desktopvervanger. Verder veel internet, fotobewerking en af en toe een game.

Het liefst blijf ik bij een ASUS, maar heeft iemand anders misschien suggesties voor een soortgelijke laptop voor ongeveer dezelfde prijs? En zo te lezen kun je bij Plover Systems prima zaken doen? Heb een shopsurvey gedaan.

Alvast vriendelijk bedankt voor de moeite.

Groet uit Zwitserland,
Gerriecom.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 18:38 . Reden: Aanvulling ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:49
Opzich nemen minder mensen een 17" bakbeest. Daarom zul je ze ook minder terugvinden. Overigens is volgens mij het echte typenummer A7Ka. Je hebt ook de -Ke versie welke een midner videokaart heeft.

Over het algemeen kun je prima de zijn F3Ka broertje er bij pakken voor de performance aangezien de inhoud grotendeels hetzelfde is (iig de Basis van mobo+videokaart). Voor de case kun je iedere A7 review pakken.

Verder heeft de Asus A7 volgens mij hetzelfde toetsenbord als de Asus A6T welke ik voor mijn F3Sc had. Deze was heel simpel er uit te wippen en over het algemeen doet Asus daar neit moeilijk over. Je moet echt een kluns zijn die met het verkeerde been uit bed is gestapt en 2 linkerhanden hebben wil je daardoor je laptop slopen :+ Je kan iig altijd Asus even bellen, maar ze doen ook niet moeilijk over geheugen en HDD upgrades.

Verder is 4200rpm wel traag, ga liever voor 5400rpm. Verder zou je ook naar de Asus F3Sv/A7Sv kunnen kijken. Dit is in grote lijnen dezelfde laptop als die je vriendin heeft, alleen dan met een GeForce 8600M GS. Verder waarschijnlijk ook een betere CPU. Het mooie is dat er een F3Sv uitvoering is 1440x900 scherm (wel goed opletten!!!, 4launch.nl heeft hem volgens mij), welke dus dezelfde resolutie als een 17" laptop heeft, maar dan toch wat compacter is. Opzich kun je een 15,4" laptop ook prima als DTR inzetten, dat deed ik met mijn A6T ook.

Veel suc6 iig

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Genetx,

Dan je wel voor je reactie. Als het kan ga ik toch liever voor een 17". Ben inmiddels afgestapt van de ASUS A7K-7S041C. Daar zit overigens wel een 5400 RPM schijf in, maar dat terzijde. Ik ga toch liever voor 2 intelprocessoren. Heb nu op een Zwiterse site de volgende laptop gevonden voor 1641 CHF, dat is ongeveer 1000 euro. Zie de volgende link:

http://shop.pitm.ch/shop.php?id=95813

Ik denk er sterk over deze te bestellen en dan het toetsenbord te verwisselen. Mijn vriendin heeft overigens ook een WXGA+ beeldscherm. Ik heb graag dezelfde resolutie maar het scherm iets groter. Maar dit lijkt me zo een leuke configuratie voor een leuke prijs. Het blijft veel geld uiteraard.

Nogmaals bedankt.

Groet,
Gerriecom

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:49
Zeker een leuke laptop. Ook nieuw voor mij is die F7 serie welke dus de opvolger is van de A7-serie. Ziet er iig weer mooi uit :+ . Ik weet niet wat jou doelen zijn. Opzich een geweldige laptop met alles er op en er aan. Mocht je echter ook games spelen, dan is een HD 2600/GeForce 8600M aan te raden, in alle andere gevallen is deze prima!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal af en toe wel eens een spelletje spelen, maar ik geloof niet dat Fifa 07/08 tot één der zwaarste spellen behoort. Nu nog op zoek naar een US toetsenbord voor mijn nieuwe aankoop. Heb je toevallig een idee waar ik deze voor een mooie prijs kan kopen? En of ik ergens kan lezen hoe je zo'n toetsenbord kan ombouwen?

Wederom bedankt,
Gerriecom.

Verwijderd

hoeveel gehuegen zit er in de 8600M GS video kaart in deze asus?
Pagina: 1