[Wifi] Netwerk met lag?

Pagina: 1
Acties:

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 16:08
Sinds vorige week heb ik hier een wireless netwerk liggen van de ene computer (pc1) naar de andere computer (mediapc)

Pc1 gebruikt een wireless router (Netgear MR814v2) die standaard ingesteld is zoals het op deze site staat beschreven : http://www.ncsu.edu/resne...tgear/netgear_mr814v2.php

De mediapc (waar ik mn films op kijk) gebruikt een wireless usb adapter (Netgear WG111v2) om met de router te communiceren.

De connectie is excellent en de harde schijven van PC1 worden door de mediapc gelijk herkend.

Nu komt dus het probleem, als ik een film wil afspelen op mediapc gaat pc1 enorm stotteren, de muis is amper te bewegen tot de film gaat spelen, dan hangt ongeveer elke minuut hangt de film 2 seconden en hangt ook pc1.

Als mn vriendin achter pc1 zit is dit voor haar niet te doen en voor mij is film kijken ook geen plezier op die manier.

Al wat rondgezocht maar ik kreeg vooral problemen met hoge ping in online spellen te zien wat hier dus niet het geval is. Wel de oplossing die mensen gaven geprobeerd (De wireless zero configuration uit zetten) maar dit had geen effect en leek het nog erger te maken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik redelijk een leek in dit veld ben en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Edit:
Vroeger had ik hier een adhoc netwerk liggen met 2x de wireless usb adapter (Netgear WG111v2) wat zonder problemen verliep maar soms nogal een matige ontvangst had en af en toe wegviel.

[ Voor 7% gewijzigd door H3llSiNG op 04-02-2008 18:07 ]

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• H3llSiNG
Na een hoop gezoek nog steeds geen idee, wou vanavond weer eens een film kijken. Niemand die ook maar een idee heeft?

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb je de laatste drivers van je netwerk kaart(en) geïnstalleerd?

Goedkoop bellen via VoIP

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52

lier

MikroTik nerd

Hoe is pc1 aangesloten op de router, want dat begrijp ik nog niet helemaal...

Bij draadloos wordt namelijk je bandbreedte gedeeld door alle clients die communiceren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Maar die Netgear MR814v2is een 802.11b draadloze router! Dat houdt in dat ie slechts 11Mbps aankan. Effectief hou je dan ongeveer 6 Mbps over! Dat is veeeeel te weinig voor video etc. Dus logisch dat alles traag wordt.......

Om een idee te krijgen: de huidige standaard is 802.11g en doet 54Mbps (eff. max. 30Mbps) en de nieuwe n-standaard kan 300Mbps (60Mbps effectief) aan.

PS wat is een "lag?" (in titel) eigenlijk

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 05-02-2008 16:38 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Goedkoop bellen via VoIP

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
O, die lag, ik lees em nu eigenlijk pas op z'n engels. Niet in me opgekomen. Ik las em dus op z'n NL: lach ahw.......

Eigenlijk bedoelt ie: "[Wifi] Traag wifi netwerk" of "[Wifi] Network with lag", nou ja traag is het zeker met 11Mbps...............

• H3llSiNG
lier schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:33:
Hoe is pc1 aangesloten op de router, want dat begrijp ik nog niet helemaal...

Bij draadloos wordt namelijk je bandbreedte gedeeld door alle clients die communiceren.
pc1 verzorgt zeg maar mediapc met de data, vanuit een pci netwerk kaart in pc1 met een kabel naar de wifi router.

Jammer het ligt dus aan de router hoor ik.

De films lopen op zich wel alleen hapert (misschien beter woord dan lag)het af en toe, begrijpelijk als er te weinig data binnen komt, wat ik alleen nog steeds niet snap is hoezo pc1 dan ook zo slecht toegangkelijk word. Beide zijn trouwens redelijk nieuwe pc's.

Is er echt geen manier om het nog te laten draaien of moet ik aan een nieuwe wifi router?

Mn adhoc netwerkje met die 2 wireless usb sticks was namelijk ook al te traag en viel de hele tijd weg.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03 12:57
Ik zou dan eerder denken dat er iets mis is met de netwerkkaartdriver van pc1 (of een veel te actieve antivirus, maar dan zou die pc moeten haperen vanaf dat je er iets serieus op doet)

Een andere mogelijkheid is dat je niet alleen van pc2 op pc1 verbindt, maar ook van pc1 naar pc2 (bv. een share van pc2 die naar een driveletter van pc1 gemapt is); dan kan het zijn dat wanneer je een 'open' of 'save' dialoog of internet explorer gebruikt het programma lijkt te hangen. (maar een stotterende muis krijg je daar niet door denk ik, alleen individuele programmas die ff blijven hangen)

• H3llSiNG
ls470 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:00:
Ik zou dan eerder denken dat er iets mis is met de netwerkkaartdriver van pc1 (of een veel te actieve antivirus, maar dan zou die pc moeten haperen vanaf dat je er iets serieus op doet)

Een andere mogelijkheid is dat je niet alleen van pc2 op pc1 verbindt, maar ook van pc1 naar pc2 (bv. een share van pc2 die naar een driveletter van pc1 gemapt is); dan kan het zijn dat wanneer je een 'open' of 'save' dialoog of internet explorer gebruikt het programma lijkt te hangen. (maar een stotterende muis krijg je daar niet door denk ik, alleen individuele programmas die ff blijven hangen)
Nee met de netwerk kaart van pc1 is niks mis, heeft ook de nieuwste drivers erop staan. En ik heb het al eens zonder virusscanner geprobeerd maar dat had geen effect. Ook staan er geen firewalls aan (ook niet de windows interne)

Nu heb ik na een tijdje zitten klooien het zover kunnen brengen dat de films vloeiend spelen, gisteren een hele film kunnen kijken zonder probleem.

Het enige wat nu nog blijft is dat pc1 blijft schokken als ik op mediapc wat kijk. Ook bij spellen erg irritant en amper te doen..

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
ik denk dat je tegelijkertijd taakbeheer eens moet starten om te kijken welk process er zo veel resources gebruikt.
Pagina: 1