Toon posts:

nieuwe processor, nieuw besturingssysteem?

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views

Verwijderd

Topicstarter
Yow,

Een vraagje,

Als ik een andere processor wil gebruiken (omdat die te warm wordt), moet ik dan Windows opnieuw installeren?
Het lijkt me logisch van wel, maar ben niet zeker.

Wie weet hier antwoord op?

Tom

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Als je van een Single core naar een Dual core gaat is het wel aan te raden. Anders niet noodzakelijk ;)

Naar wat voor processor ga je overstappen?

Signature

• insane-lunatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-04 22:31
Nope, is niet nodig.

Dit is alleen nodig als je een ander moederbord (andere chipset) inbouwd.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Idem als hierboven, alleen ff bios nakijken en als het moet wellicht fsb aanpassen, maar dat doet ie meestal automatisch.
Tenzij je bijv. op een 1066Mhz bord een 1333MHz proc. wil doen dan is het overclocken he, dus kijk goed of je mobo compatible is met je nieuwe proc.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Je kan ook je HAL veranderen in Windows. Gewoon de HAL van het laatste servicepack kopieren in je System32 en hernoemen. Daarvoor moet je maar even Googlen, Yoehoo-en, of Liven :p
DaLoona schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:28:
en als het moet wellicht fsb aanpassen,
Tenzij je geen FSB hebt natuurlijk ;) (AMD, vanaf S939)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het lijkt me logisch van wel, maar ben niet zeker.
Als je eens die "logica" zou uitleggen kunnen we met je meedenken. Zonder dat je je logica uitlegt kunnen we alleen aannemen dat je dit topic geopend hebt zonder zelf op zoek te gaan naar antwoorden of om zelf dingen te proberen.

GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen - begin daar eens mee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.