Computer doet het na herstart niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:31

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers!

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn PC.
Gisteren sloot ik mijn PC af en wou heb enige tijd later weer opstarten, alleen dit wou niet meer.
Ik heb er niet aan gesleuteld ofzo en normaal gesproken kan ik het probleem wel zelf oplossen maar ben nu ten einde raad.
Het rare is dat het LEDje van mijn "power on" aanstaat en heel snel loopt te knipperen normaal gesproken als de uit staat is deze uiteraad ook uit.
Mijn Watt meter ( Thermaltake ) geeft wel gewoon aan dat hij 10 Watt consumeerd als hij niet aanstaat maar ook dit display knippert.

Ik heb hem gisteren wel even weer aan te praat gekregen, ik had de stroom eraf gehaald. Bios batterijtje er uit gehaald en toen half uurtje gewacht. Daarna kon ik hem gewoon weer opstarten maar dat lukt nu ook niet meer.

Ik heb een:
- MSI Neo4 moederbord
- ATI 64 3200+
- ATI Radeon X850
- Thermaltake 500Watt power supply
- 1024MB geheugen

Types weet ik zo niet maar kan ik mits belangrijk, even opzoeken

Met Vriendelijke Groet,

Rutger

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Probeer eens alle kaarten etc. eruit te halen evenals alle geheugenmodules behalve één en dan op te starten.

[ Voor 0% gewijzigd door pinockio op 04-02-2008 17:36 . Reden: hahahhah een minuutje eerder :P ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd. Het beste is gewoon om de computer met zo weinig mogelijk onderdelen op te starten. Of als dit niet werkt onderdelen vervangen of in een andere computer testen, voor zover mogelijk. Maar dit staat allemaal in de troubleshooter beschreven. Dus succes. :)

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
Okee, het probleem word nog mysterieuzer.
Terwijl ik de vorige post aan het typen was op de computer beneden, is mijn eigen PC aan(vraag niet hoe) gegaan en deden alle LED's en Fan's het weer. Nu wou ik mijn Videokaart weer plaatsen en geluidskaart, en nu doet ie weer niets, hetzelfde geld als ik alles eruit haal.
Erg vreemd allemaal

• insane-lunatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-04 22:31
Klinkt als een defecte voeding, heb je de optie om een andere voeding te proberen?

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
Alright, ik heb het probleem opgelost. Het was inderdaad de voeding.

Toch zonde, had niet verwacht dat die Thermaltake voeding zo snel kapot zou gaan.
Beetje jammer
Pagina: 1