Probleem met temperatuur met een Scythe mugen infinity

Pagina: 1
Acties:

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 12:37
Ik heb vandaag een Scythe mugen infinity aangeschaft, voor een intel core 2 quad Q6600, alleen ik heb een temperatuur probleem na het inbouwen. Ik heb 1 cooler op de scythe gemonteerd, en na een tijdje gamen op mijn pc (half uurtje) en na de computer een uurtje aan laten staan zonder belasting zit mijn temperatuur nu zo : 48/49/43/44 graden voor alle core's.

is dit normaal ? coolpasta zit er gewoon goed op, niet te veel niet te weinig, cooler is goed gemonteerd etc. Ik vroeg me alleen af wat de normale temperatuur hoort te zijn met deze cooler er op ? volgens mij is die van mij nu aan de hoge kant.

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:51
lijken mij zeer redelijke temperaturen hoor!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat is je temperatuur met 2 keer Orthos op alle cores.
Meet deze temperatuur dan met CoreTemp en kijk dan wat de temperatuur maximaal word. Zolang deze onder de 70 graden blijft is er niks aan de hand.
Is deze hoger dan kan het zijn dat de IHS van je CPU scheef is of de koeler is niet recht van onder of deze is scheef gemonteerd.

[ Voor 39% gewijzigd door -The_Mask- op 04-02-2008 17:08 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Nipje
Ik zal orthos zo is proberen. Maar op welke temperatuur zit de q6600 dan met een normale intel cooler ?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
65 graden ofzo :P

• -The_Mask-
  • Niet online
Nipje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:08:
Ik zal orthos zo is proberen. Maar op welke temperatuur zit de q6600 dan met een normale intel cooler ?
Dat verschilt bij elke computer. Maar heb je wel een goede airflow in je Case, omdat je temperatuur zo hoog blijft na het intensief gebruiken van je CPU en videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

welke stepping heb je B3 G0? dat kan ook een aardig verschil uitmaken

• Nipje
nou ik zit met het volgende : mijn kast is best klein (centurion 5 van coolermaster). De cooler paste wel op mijn cpu, maar de fan die er aan hangt staat zegmaar voor de fan die in de achterkant van mijn pc zit. De fan aan de achterkant van mijn pc blaast lucht naar BUITEN, en de fan van de cooler die er tegenaan zit die blaas lucht naar BINNEN (door de scythe cooler heen). Is het misschien beter om de fan aan de achterkant van mijn kast ook naar binnen te laten blazen, en de fan aan de voorkant van mijn kast ook omdraaien zodat deze naar buiten blaast ?

edit

Ik heb de G0 stepping

• -The_Mask-
  • Niet online
Nipje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:14:
nou ik zit met het volgende : mijn kast is best klein (centurion 5 van coolermaster). De cooler paste wel op mijn cpu, maar de fan die er aan hangt staat zegmaar voor de fan die in de achterkant van mijn pc zit. De fan aan de achterkant van mijn pc blaast lucht naar BUITEN, en de fan van de cooler die er tegenaan zit die blaas lucht naar BINNEN (door de scythe cooler heen). Is het misschien beter om de fan aan de achterkant van mijn kast ook naar binnen te laten blazen, en de fan aan de voorkant van mijn kast ook omdraaien zodat deze naar buiten blaast ?

edit

Ik heb de G0 stepping
Die airflow klopt dus inderdaad niet echt. :P
Het beste is om voor de intakes te hebben en achter de outtakes en je CPU fan ook naar achter te laten blazen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Nipje
mja dat is dus een probleem. Rechts naast me cpu : Geheugen. Onder mijn CPU : Cooler voor chipset ofzo van msi ? msi p6n-sli moederbord. boven me cooler : Voeding....

dus enige oplossing is dan toch aan de kant waar het nu zit.

Ik zou eventueel mijn geheugen (2x 1gb) op kunnen schuiven naar de 2 slots er naast (als dat geen kwaad kan ?)

geheugen verplaatsen werkt niet, moet dus dichtste bij de cpu zitten

[ Voor 9% gewijzigd door Nipje op 04-02-2008 17:30 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Nipje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:22:

Ik zou eventueel mijn geheugen (2x 1gb) op kunnen schuiven naar de 2 slots er naast (als dat geen kwaad kan ?)
Dat kan geen kwaad kijk wel even in je handleiding als ze dan nog wel in dual channel blijven draaien.

AMD Nieuwsdiscussie

• Nipje
ik zat de handleiding inderdaad al door te lezen, maar daar staat hierover niks duidelijk in. Normaal gesproken zal dit dan toch niet werken ?

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:06:
Wat is je temperatuur met 2 keer Orthos op alle cores.
Meet deze temperatuur dan met CoreTemp en kijk dan wat de temperatuur maximaal word. Zolang deze onder de 70 graden blijft is er niks aan de hand.
Is deze hoger dan kan het zijn dat de IHS van je CPU scheef is of de koeler is niet recht van onder of deze is scheef gemonteerd.
Als het goed is maakt het bij die Scythe toch niks uit of je hem andersom hebt hangen?

Afbeeldingslocatie: http://www.technic3d.com/article/pics/297/DSCN20430012.JPG
Coolpipes horizontaal, Ram clip blocked.

Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/7130/infinity3fandzay9.jpg
Coolpipes horizontaal. Fout?

• Nipje
ik kan mijn cooler op de scythe dus niet onder hangen, dit omdat daar een of ander coolblok zit van msi, zie foto van de MSI P6n SLI

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
De bovenste foto is fout. De fan is een intake fan, en hij blaast de lucht door de heatsink er aan de achterkant uit, richting de casefan.

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:37:
[...]

Als het goed is maakt het bij die Scythe toch niks uit of je hem andersom hebt hangen?
Je krijgt het beste resultaat met de koeler als de warme lucht direct de kast uitkan.
Alleen begreep ik dat de airflow van Nipje tegengesteld staat met zijn CPU koeler.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 04-02-2008 17:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Nipje
ja precies, ik zou dus 2x mijn geheugenmodules op kunnen schuiven naar de sloten er naast, maar weet niet of dat dan nog werkt ... handleiding staat niks erover in, heb ik net even doorgelezen

• -The_Mask-
  • Niet online
Nipje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:46:
ja precies, ik zou dus 2x mijn geheugenmodules op kunnen schuiven naar de sloten er naast, maar weet niet of dat dan nog werkt ... handleiding staat niks erover in, heb ik net even doorgelezen
Op pagina 21 van je handleiding staat hoe je Dual-Channel kan draaien. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Nipje
ja dat klopt, ik zit het nu te lezen alleen het klopt niet echt geloof ik. Ik heb op mijn moederbord 2 gele slots naast elkaar (hier zit mijn geheugen nu in) en 2 oranje slots (leeg). Uit mijn handleiding kan ik nu niet op maken of ik ze dus kan verplaatsen naar de oranje ..

• -The_Mask-
  • Niet online
Nipje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:07:
ja dat klopt, ik zit het nu te lezen alleen het klopt niet echt geloof ik. Ik heb op mijn moederbord 2 gele slots naast elkaar (hier zit mijn geheugen nu in) en 2 oranje slots (leeg). Uit mijn handleiding kan ik nu niet op maken of ik ze dus kan verplaatsen naar de oranje ..
Staat er op je moederbord in kleine letters boven of onder je niet slots: Dimm 1 Dimm 2 enz.
Maar meestal moet je ze in de slots met dezelfde kleur doen.
Als dat niet werkt dan zie je het wel met bijvoorbeeld CPU-Z. :)

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 04-02-2008 18:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Nipje
Even gekeken in cpu-z : Staat bij channels aangegeven : Single.

hij pakt wel de 2048 mb, maar aniet dual channel denk ik ?

en hoe kom ik er nou achter of ik me geheugen kan verplaatsen.. gewoon proberen ?

• -The_Mask-
  • Niet online
Nipje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:14:
Even gekeken in cpu-z : Staat bij channels aangegeven : Single.

hij pakt wel de 2048 mb, maar aniet dual channel denk ik ?

en hoe kom ik er nou achter of ik me geheugen kan verplaatsen.. gewoon proberen ?
Als je van links naar rechts telt is het het beste om de reepjes geheugen in slot 2 en 4 zet zo zou je dual-channel moeten draaien en ruimte overhouden voor je CPU koeler.

AMD Nieuwsdiscussie

• Nipje
maar in principe is dual channel toch de modules in de zelfde kleur ? kan toch dat ze op mijn moederbord gewoon naast elkaar zitten ?

kan ik dit uit proberen zonder mijn pc te mollen ? gewoon in andere slots steken en kijken wat er gebeurd ?

• -The_Mask-
  • Niet online
Nipje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:19:
maar in principe is dual channel toch de modules in de zelfde kleur ? kan toch dat ze op mijn moederbord gewoon naast elkaar zitten ?

kan ik dit uit proberen zonder mijn pc te mollen ? gewoon in andere slots steken en kijken wat er gebeurd ?
Tuurlijk het is niet verboden om ze in een ander slot te steken. 8)7

AMD Nieuwsdiscussie

• Nipje
verboden vast niet nee, maar of het nou slecht of goed voor me computer is ? :P ik ga het zo wel even proberen ..

• -The_Mask-
  • Niet online
Nipje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:58:
verboden vast niet nee, maar of het nou slecht of goed voor me computer is ? :P ik ga het zo wel even proberen ..
offtopic:
Gelukkig bestaan er geen moederborden die geheugenreepjes eten die niet in dual-channel staan. :+

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 04-02-2008 22:12 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1