Toon posts:

Printer wil niet zwart printen als kleurpatroon leeg is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Canon-printer, Pixma iP 1600, waarvan het kleurinktpatroon leeg is en daarom wil hij nu geen zwart meer printen, terwijl er in het zwarte patroon nog meer dan genoeg zit.. Ik heb echt geen zin om een kleurpatroon te moeten gaan kopen om die vervolgens niet te gebruiken, alleen maar om te zorgen dat m'n printer weer wil printen! Het kleurpatroon er uit halen wil ook niet, dan krijg ik de melding dat ie dat patroon mist.
Wie weet er een manier of trucje om te zorgen dat ik toch gewoon zwart kan printen, want dit is toch gewoon stom?!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 13:35

trixx

-CTU- SuiZide

Voor zover bekend is er geen truukje. Dat is het nadeel van een 'goedkope' printer.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je zou het papier-laad-knopje een tijdje ingedrukt kunnen houden, dan schakelt als het goed is de inkt-voorraadcontrole uit. Of ie dan wel print weet ik eigenlijk niet...

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan, gelukt! Bedankt voor de tip!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 13:35

trixx

-CTU- SuiZide

MikeyMan schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:03:
Je zou het papier-laad-knopje een tijdje ingedrukt kunnen houden, dan schakelt als het goed is de inkt-voorraadcontrole uit. Of ie dan wel print weet ik eigenlijk niet...
Cool..... neam aan dat dit iets is wat in de handleiding staat?

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nopes... Voor zover ik weet niet...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Netjes, die ga ik onthouden. Handige tip!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Ik heb het zelfde gehad met een mp780.

Wanneer ik in de printeigenschappen de afdrukkwaliteit op "grijswaardes" zet, drukt deze ook met een lege kleurencartridge af.
Pagina: 1