• vdvleon
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik heb een probleem. Tar werkte (dacht ik) niet meer.
Zo heb ik deze gedeinstalleerd: apt-get remove tar
Maar toen ik deze weer wou installeren (apt-get install tar) kwam ik erachter dat apt-get tar nodig heeft. Erg k*t. Want hoe installeer ik tar nu weer? Ok. Toen downloade ik een losse tar installer, maar deze heeft make nodig, en die heb ik niet geinstallerd. Wou ik die ook los downlaoden, heb je make nodig om make te installeren :S

HELP!

Hoe installeerd ik nou tar?

BTW Ik draai Debian 4

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat doet je vermoeden dat apt-get tar nodig heeft? Wat is de exacte foutmelding? Heb je al eens geprobeerd de tar-package gewoon uit te pakken en de binary ergens neerzetten? Waarom heb je je niet tegen laten houden door
This should NOT be done unless you know exactly what you are doing! You are about to do something potentially harmful
To continue type in the phrase 'Yes, do as I say!'

• vdvleon
Heb jij een amd64 versie van tar liggen. Ik dacht ik er een had, maar die was 32 versie...

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 14:50

Stoney3K

Flatsehats!

blaataaps schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:20:
Wat doet je vermoeden dat apt-get tar nodig heeft? Wat is de exacte foutmelding? Heb je al eens geprobeerd de tar-package gewoon uit te pakken en de binary ergens neerzetten? Waarom heb je je niet tegen laten houden door
[...]
Een tarball uitpakken met...?

Juist. Ik weet niet in welk formaat een .deb package precies gebouwd is, maar ik denk dat het ook een verkapte tar variant is (als apt echt tar nodig heeft) dus ik denk dat 'apt-get install tar' in zo'n geval niet zoveel succes zal hebben. Net zo min als 'apt-get install apt' zal werken.

Zou je van een Debian CD kunnen starten, dan chrooten naar je eigen installatie en van daaraf met 'dpkg --install' tar weer opnieuw kunnen installeren?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• vdvleon
ik heb het al opgelost. Ik heb binary gebruikt van een vps server die ik had gehuurd. Die was amd64 versie.... Maaar thnx anyway. I am happy:P was echt gestress dit...

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-01 18:11
Tar is een kritiek onderdeel van je systeem, dat had je kunnen merken als je de waarschuwingen had gelezen die je kreeg als je "apt-get remove" deed.

• vdvleon
Ik heb geleerd van mijn fouten:P
Pagina: 1