zien hoeveel iedere computer afzonderlijk download

Pagina: 1
Acties:

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Hey,

Op ons kotnetwerk zitten we met een 'downloader' maw iemand die voortdurend zit te downloaden waardoor we voortdurend op smallband zitten...

Kent er iemand een software programma waarmee we die downloader kunnen opsporen? zonder dan de privacy van mijn medekotgenootjes in het gevaar te brengen ;) Mss een programma die per IP-nummer geeft hoeveel die persoon download ofzo?

En ja vriendelijke vragen om te stoppen met downloaden lukt niet....

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
Heb je een server of iets dergelijks er tussen staan? Als router zijnde bijvoorbeeld? Daar zijn in ieder geval genoeg programmaatjes voor.
Probleem (zo ver ik weet/ervaring) hebben sniffers etc niet veel nut omdat routers/switches nog het verkeer per IP filteren, dus dat jij niet binnenkrijgt wat voor anderen bestemd is.

[ Voor 40% gewijzigd door Ascathon op 04-02-2008 15:04 ]

• nockelyk
euhm om heel eerlijk te zijn ken ik niet zoveel van netwerk dingen en dergelijke.
We hebben gewoon op kot een router verbonden met het internet en elk dan een netwerkkabbeltje in die router zitten die naar ons kamer loopt.
Ik weet niet of dit een antwoord is op je vraag?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:08
Je kunt hem snel genoeg opsporen, gewoon een voor een de netwerkkabels eruit trekken en dan weet je snel genoeg welke kabel het meeste traffic opeist.

- kabel eruit trekken en speedtest.nl doen.

Of er zal iemand naar de beheerder komen welke klaagt over zijn verbinding, ;)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nockelyk schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:02:
Hey,

Op ons kotnetwerk zitten we met een 'downloader' maw iemand die voortdurend zit te downloaden waardoor we voortdurend op smallband zitten...

Kent er iemand een software programma waarmee we die downloader kunnen opsporen? zonder dan de privacy van mijn medekotgenootjes in het gevaar te brengen ;) Mss een programma die per IP-nummer geeft hoeveel die persoon download ofzo?

En ja vriendelijke vragen om te stoppen met downloaden lukt niet....
Dien een klacht in bij de systeembeheerder. Die kan het wel opsporen.
En als je zelf het beheer doet idd alle kabels er 1 voor en los trekken. En dan een snelheids test doen of wachten totdat iemand komt klagen.

• nockelyk
Ja neen het probleem is een beetje anders. Het is niet zo dat iemand voortdurend zit te downloaden waardoor het internet traag gaat.
In belgie zitten we met 'leuke' systeem van maar een beperkt downloadlimiet, als je meer dan 10gb download in een maand kom je terecht op een vééél tragere internetverbinding. Op kot (=studentekamer) zitten we nu met iemand die aan het begin van de maand 8-9 gb download in de eerste dagen waardoor we de rest van de maand op een heel trage internetverbinding zitten.

• nockelyk
Oh en ja we zitten hier maar met 12 man, allemaal studenten, dus geen systeembeheerder hier

• geforce5_guy
  • Niet online
nockelyk schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:24:
Oh en ja we zitten hier maar met 12 man, allemaal studenten, dus geen systeembeheerder hier
Zorg dat iedereen een keer bij elkaar komt en ga eens met zijn allen praten. één verpest het voor de rest en dat moet gewoon aangepakt worden.

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-03 12:09
Tja, dit is een veelvoorkomend probleem in België. Zeker als de kotbaas wil besparen en een gewoon telenetabonement afsluit zonder extra bandbreedte. Zoals hierboven gesugereerd wordt zou ik aan het begin van de maand de snelheid in de gaten houden (goeie speedtest via google zoeken). Als je merkt dat er veel bandbreedte wordt gebruikt inderdaad gewoon de kabeltjes uittrekken en telkens een speedtest doen. Zo zal je de dader wel snel genoeg vinden.

• geforce5_guy
  • Niet online
PierreG schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:30:
Tja, dit is een veelvoorkomend probleem in België. Zeker als de kotbaas wil besparen en een gewoon telenetabonement afsluit zonder extra bandbreedte. Zoals hierboven gesugereerd wordt zou ik aan het begin van de maand de snelheid in de gaten houden (goeie speedtest via google zoeken). Als je merkt dat er veel bandbreedte wordt gebruikt inderdaad gewoon de kabeltjes uittrekken en telkens een speedtest doen. Zo zal je de dader wel snel genoeg vinden.
Dat je die persoon op deze manier moet vinden is toch belagelijk ? Je zit met zijn 12en in een huis/flat dan moet je toch gewoon kunnen vragen wie dat doet ? Zorg gewoon dat iedereen een keer bij elkaar komt en leg uit wat het probleem is. Wil die persoon er niet mee stoppen dan haal je hem gewoon van inet af.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52

lier

MikroTik nerd

De enige manier om te bekijken hoeveel dataverkeer elke aansluiting verbruikt is door dit te loggen. Om te kunnen loggen kan je gebruik maken van een server, waar al het Internet verkeer langs komt.

Zoek eens op GoT naar limiet, internet, proxy (of zoiets) en ga eens experimenteren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is het Merk + Model router?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Welke router zit er nu tussen?

Helaas kunnen veel huis tuin en keuken routers nu niet logging bijhouden hoeveel verkeer per verbinding er door komt. Hievoor zul je een betere router moeten zoeken. (maar voor de zekerheid eerst je huidigne router vertellen!)

Gelukkig kun je op een oude pc als router configuren en dan kun je dat soort statitieken wel bijhouden. (gaat tever om daar nu op in te gaan)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Ik kom zelf van ee k(u)otomgeving waar er ook 1 leecher tussenzat die dan de limiet voor al de rest erdoor trok op een 5 dagen.

Oplossing was :
- 50 euro per persoon gevraagd (x15 ofzo dacht ik)
- serverke samengesteld
- internet via dit verdeeld en lekker veel dataschijven erin

Rsultaat :
- EN logging van de trafiek
- EN centrale opslagplaats van alle data (dus dan heb je ook niet dat iemand 2x dezelfde film afhaalt)
- EN backup van de studentendata (je weet wel, eindwerk enzo) :)

Nadeeltje :
- We hebben dit ding in het materiaalkot gedropped, dat is mss niet mogelijk, waardoor op jou kot 1 persoon wss met een geronk te kampen zal hebben :)
Pagina: 1