KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Je zal toch zelf alles stap voor stap moeten uitsluiten...
- bron heb je uitgesloten
- (voor)versterker ?
- kabel voor-eind ?
- (eind)versterker ?
- luidspreker ?
- (voor)versterker ?
- kabel voor-eind ?
- (eind)versterker ?
- luidspreker ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik zal binnenkort de eindversterkers er eens tussen weg halen, of omdraaien. Misschien de luidsprekers ook nog, hoewel ik me niet kan voorstellen dat het probleem daar in zit. Aangezien de luidsprekers bi-wired zijn aangesloten, zouden dan hooguit de lage tonen of de hoge tonen uit kunnen vallen bij een intern probleem. (toch?)lier schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:02:
Je zal toch zelf alles stap voor stap moeten uitsluiten...
- (voor)versterker ?
- kabel voor-eind ?
- (eind)versterker ?
- luidspreker ?
De kabels kan het probleem niet in zitten, aangezien ik die net ontkoppeld, schoongemaakt en weer aangesloten heb. Daarbij zijn alle connectors weer vast aangedraaid en de kabels zijn willekeurig terug geplaatst.
Wat volgens mij dan nog overblijft is constateren of het probleem in de voorversterker ofwel de eindversterker ontstaat.
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Ik heb het volgende gedaan:
De eindversterkers omgewisseld: Het linker kanaal valt nog steeds af en toe uit.
De eindversterkers er tussenuit gehaald Het linker kanaal valt nog steeds af en toe uit.
Dan zou het probleem dus in de Denon surroundversteker ontstaan. Wat kan het probleem daarin zijn? Eindversterker kan het niet zijn, want dan zou het probleem bij het gebruik van aparte eindversterkers volgens mij niet kunnen optreden.
Aangezien het probleem door een snelle draai aan de volumeknop vaak kortstondig verholpen is, lijkt het probleem daar volgens mij in te zitten. (of in ieder geval in de voorversterker)
Ik kan hem natuurlijk ter reparatie aanbieden, maar ben bang dat de kosten in dat geval hoger worden dan de waarde van de versterker..... Of valt dat mee?
De eindversterkers omgewisseld: Het linker kanaal valt nog steeds af en toe uit.
De eindversterkers er tussenuit gehaald Het linker kanaal valt nog steeds af en toe uit.
Dan zou het probleem dus in de Denon surroundversteker ontstaan. Wat kan het probleem daarin zijn? Eindversterker kan het niet zijn, want dan zou het probleem bij het gebruik van aparte eindversterkers volgens mij niet kunnen optreden.
Aangezien het probleem door een snelle draai aan de volumeknop vaak kortstondig verholpen is, lijkt het probleem daar volgens mij in te zitten. (of in ieder geval in de voorversterker)
Ik kan hem natuurlijk ter reparatie aanbieden, maar ben bang dat de kosten in dat geval hoger worden dan de waarde van de versterker..... Of valt dat mee?
Probeer inderdaad de speaker eens aan te sluiten op het rechterkanaal en de rechter op het linkerkanaal. En probeer ook eens een van de twee los te koppelen.Gemineye schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:58:
Nu ik dit zo lees realiseer ik mij dat het natuurlijk ook nog in de speaker zelf kan zitten..
dat ga ik nog proberen
Anders zou ik als ik jou was gewoon contact op nemen met Denon. Neem aan dat je garantie nog niet is verlopen en anders heb reparatiekosten die minder zijn dan een nieuwe versterker.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Door links en rechts om te draaien kan je dit heel eenvoudig controleren.Gemineye schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:58:
Nu ik dit zo lees realiseer ik mij dat het natuurlijk ook nog in de speaker zelf kan zitten..
dat ga ik nog proberen
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik heb de speakers nu omgedraaid en het geheel staat nu te spelen. Het wachten is nu op het uitvallen van het linker ofwel het rechter kanaal..Who Am I? schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:26:
[...]
Probeer inderdaad de speaker eens aan te sluiten op het rechterkanaal en de rechter op het linkerkanaal. En probeer ook eens een van de twee los te koppelen.
Anders zou ik als ik jou was gewoon contact op nemen met Denon. Neem aan dat je garantie nog niet is verlopen en anders heb reparatiekosten die minder zijn dan een nieuwe versterker.
Ik heb de receiver al gekocht toen deze net uitgekomen was, en er zit dus officieel geen garantie meer op. Contact opnemen kan natuurlijk altijd, misschien dat er nog wel iets te regelen valt. Ik vind eigenlijk dat ik van een dergelijke receiver wel mag verwachten dat deze minstens 5 jaar probleemloos mee gaat.. (ik schat dat hij nu een jaar of 3 oud is, maar daarvoor zou ik de factuur moeten bekijken)
Op zich heb je altijd nog zoiets als een coulance-regeling. Als je naar alle redelijkheid van een receiver mag verwachten dat hij 10 jaar meegaat en hij gaat na 3 jaar kapot dan hoort de fabrikant/winkel 7/10 van de reparatiekosten te betalen (je hebt immers al 3/10 van de technische levensduur plezier ervan gehad). Hoe lang apparatuur mee hoort te gaan is vastgelegd in Europese richtlijnen. Een TV is volgens mij 10 jaar dus een receiver zal ook wel zoiets zijn. Het enige probleem is dat elk land vrij is om deze richtlijnen al dan niet in wetten om te zetten. Ik weet niet of Nederland dat gedaan heeft. Ik weet wel dat de Consumentenbond zich daar hard voor heeft gemaakt. Het zou wel van slechte service getuigen als de winkel/fabrikant zegt : sorry, 1 dag na de garantie --> reparatie helemaal zelf betalen. Als de receiver minder dan 3 jaar oud is heb je denk ik geluk, omdat de Europese wet bepaalt dat, ook al stelt de fabrikant zelf dat het korter is, de minimale garantie van die fabrikant op dergelijke apparatuur 3 jaar is.
In andere woorden: fabrieksgarantie mag de wettelijke garantie niet beperken. Deze is 3 jaar in dit geval. Aangezien je pas na een langere periode dan 6 maanden na aanschaf achter het euvel bent gekomen komt de bewijslast (bewijs dat de schade bij normaal gebruik ontstaan is) wel bij jou te liggen.
In andere woorden: fabrieksgarantie mag de wettelijke garantie niet beperken. Deze is 3 jaar in dit geval. Aangezien je pas na een langere periode dan 6 maanden na aanschaf achter het euvel bent gekomen komt de bewijslast (bewijs dat de schade bij normaal gebruik ontstaan is) wel bij jou te liggen.
En? Ligt het aan de speaker of aan de versterker?
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Pagina: 1