Eigen PC wordt niet herkend in domein.

Pagina: 1
Acties:

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste mensen,

Ik heb een heel vreemd probleem. Ik probeer een desktop met windows XP in een thuisnetwerk te hangen. Het gaat om een draadloos netwerk dus ik gebruik het bijgeleverde XP-programma om een draadloos netwerk met behulp van een USB-stick te maken.

Op de laptop waarmee ik begin gaat het vlekkeloos. De laptop wordt (na opnieuw opstarten) ook prima in het domein gehangen. Dus de laptop kan zichzelf vinden binnen het domein.

Wanneer ik vervolgens de usb-stick in de deskstop stop en de setup laat draaien gaat dit allemaal prima. Hij geeft ook keurig aan dat ik de desktop opnieuw op moet starten. Dat doe ik en dan zie ik wel de domeinnaam staan. Maar zodra ik daarop klik duurt het heel lang voordat ik de mededeling krijg dat ik te weinig rechten heb en dus contact op moet nemen met de netwerk- of systeembeheerder.

Ik heb al heel wat topics en de grote handleiding doorgenomen om te kijken waar het aan kan liggen maar deze specifieke vraag ben ik nergens tegengekomen dus heeft iemand een antwoord?

Avé,

Bignose. 8)7 8)7 8)7

Greetz, Bignose

Verwijderd

Eventlog doorspitten, kijken of je DNS gegevens goed staan, firewall uit zetten, gpupdate doen. Dat zijn ongeveer de stappen waarmee ik zou beginnen.

Heel veel USB/wireless kaarten maken pas een netwerk verbinding als er is ingelogd (netwerk apje start dan pas). Met andere woorden misschien kun je het eens testen met een kabel.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 13:19 ]

• Bignose
Beste mensen,

Nog even voor de duidelijkheid. De desktop heeft wel een gewone internetverbinding (draadloos) via een Experiabox, helaas zonder USB-aansluiting op de box.

Avé,

Bignose

Greetz, Bignose

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:56

allure

Titaan fase 2/3

Over welke versie van windows hebben we het hier? Home of Proffesional?
Je kan toch ook de verkenner openen en daar rechtermuisknop op "mijn computer" dan "eigenschappen" vervolgens heb je dan toch de mogelijkheid om de pc`s in het domein te hangen?

Weet je zeker dat je domein bedoeld? En niet Werkgroep?

[ Voor 62% gewijzigd door allure op 05-02-2008 13:54 ]

• Bignose
allure schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:51:
Over welke versie van windows hebben we het hier? Home of Proffesional?
Je kan toch ook de verkenner openen en daar rechtermuisknop op "mijn computer" dan "eigenschappen" vervolgens heb je dan toch de mogelijkheid om de pc`s in het domein te hangen?

Weet je zeker dat je domein bedoeld? En niet Werkgroep?
Het gaat hier om Home versies op beide PC's. En wat jij aangeeft, heb ik natuurlijk al lang geprobeerd, helaas zonder resultaat. Het enige verschil wat de 2 PC's hebben is dat bij de identificatie wijzigen er bij de ene wel de optie is om lid te worden van een domein en bij de ander is en blijft dat grijs.

Greetz, Bignose

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03 10:45

bord4kop

maximaal 100KB!

Bignose schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:29:
[...]

Het gaat hier om Home versies op beide PC's. En wat jij aangeeft, heb ik natuurlijk al lang geprobeerd, helaas zonder resultaat. Het enige verschil wat de 2 PC's hebben is dat bij de identificatie wijzigen er bij de ene wel de optie is om lid te worden van een domein en bij de ander is en blijft dat grijs.
XP home kan geen lid worden van een domein.
De laptop moet wel XP professional draaien...

| Security Management |

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

home op een domein ? ik dacht dat dat standaard niet kan ?

shit net te laat ....

maareuh .. heb je een domeincontroller thuis staan dan ?

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 27-02-2008 22:39 ]

Iperf

Pagina: 1