van oude pc een server maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.874 views

• msterren
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb een nieuwe pc gekocht, en nu wil ik van mijn oude pc een server maken.

Spec.
athlon tbird 1,5 GHZ
30 GB HDD
512 Mbram

Ik wil hem gebruiken als pc server, beveiliging van mijn huidige netwerk, en misschien een gameserver ervan maken,

maar hoe werkt dit?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat je precies bedoelt met "pc server" en "beveiliging van mijn huidige netwerk" is me niet helemaal duidelijk, maar voor een gameserver heb je niets meer nodig dan de server binaries van de game waar je een server voor wilt hosten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb thuis ook net een server geinstaleerd.
Waar je rekening mee moet houden is dit.

Wil je je router alles laten regelen ? (dhcp DNS)
Wil je met een domein gaan werken?
Beveiliging van je huidige netwerk ? (software matige firewall)
Gamserver Voor lokaal of internet gebruik (houd rekening met je ISP en je upload snelheid.)

Ik gebruik zelf windows server 2003 Standard edition.
heb je verstand van netwerken dan kan je de dhcp en dns aanleggen via de server met een AD eraan gekoppelt om inteloggen op het netwerk (beveiliging ?)

Als je een gameserver wilt hosten moet je rekening houden met ongeveer 1Mbit upload voor 10/12 slots.
En kijken of het mag van je ISP, sommigen blokeren je internet verbinidng als je dit toch doet

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Als je je huidige netwerk wilt beveiligen via deze pc dan heb je extra lan of wlan verbindingen nodig. 1 voor waar internet binnenkomt, en verder uitgaande voor de overige pc's in je netwerk. Met linux kan je dit doen, maar ook met windows. Wat heeft je voorkeur? Wel een erg kleine harde schijf voor een server, dus die zou ik ook uitbreiden/vervangen.

Verwijderd

Bedenk je wel dat het niet echt slim is om een standaard computer als server te gebruiken die constant aan staat, dat vreet stroom!

Simpel rekensommetje:
Stel het apparaat gebruikt 200watt, staat constant aan en je stroom kost 20 eurocent (da's ongeveer reeel), dan betaal je jaarlijks €350,- aan stroom!

Think again

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:04:
Simpel rekensommetje:
Stel het apparaat gebruikt 200watt, staat constant aan en je stroom kost 20 eurocent (da's ongeveer reeel), dan betaal je jaarlijks €350,- aan stroom!
Mwah, continu 200W is niet echt realistisch, hoewel een Athlon Tbird wel flink kan zuipen (al bestaat de 1.5GHz Athlon Thunderbird die de TS noemt helemaal niet, dus verder is er niet echt iets zinnigs over te zeggen).

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
Voor beveiliging van je netwerk, heb je (minimaal) 2 netwerkkaarten nodig zoals al aangehaald is.
Ik gebruik zelf Astaro Firewall op een "oude" PC, werkt perfect en is gratis. Er zullen vast meer van dat soort linux varianten zijn.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Ik wil hem gebruiken als pc server, beveiliging van mijn huidige netwerk, en misschien een gameserver ervan maken,

Windows Server of Linux? Beveiliging: bedoel je "firewall"? Daarvoor een T-bird gebruiken lijkt me overkill. Als gameserver kan het dan natuurlijk weer wel.

Mijn Athlon Thunderbird 1,4 GHz (snelste uitgebrachte) gebruikte (idle) zo'n 90W. Een Dell P2 400 MHz die ik als server gebruikte een tijdje minder, nl. ongeveer 35W.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de reeds genoemde tips en vragen.
Om te beginnen heeft dit topic weinig van doen met het subforum Netwerken an sich. Verder is je openingspost van een bijzonder mager niveau (zie ook de mail die je van dion_b kreeg vorige week). Het is geen probleem als een bepaald iets niet in je kennisgebied licht, maar dat is je er wel heel makkelijk vanaf maken.

PRobeer eerst zelf eens het e.e.a uit te zoeken

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.