Argosy Mobile Video HD crash na val

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tompoes88
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-12-2020
Hallo iedereen,

Mijn Argosy Mobile Video HD (met ingebouwde mediaspeler) is van tafel gevallen en doet het niet meer. Als ik die opnieuw opstart maakt de schijf een vreemd geluid (soort repetitief melodietje die na 20sec stopt). Ik denk dat het eerder een mechanisch probleem is (beschadigde leeskop tijdens val??) al hoop ik van niet en kan ik de data recupereren... :?

Ik heb de 3,5" HD ontkoppeld van de externe behuizing en aan mijn oude PC gehangen (als slave) ... de BIOS herkent die Hitachi schijf wel, maar verder tijdens het opstarten krijg ik de melding van "BOOT ERROR ... please remove disk or ..." en weigert de pc om verder op te starten?

Vragen:
  • Herkent iemand zich in soortgelijke situatie? Hoe hebben jullie dit opgelost?
  • Hoe kan ik mijn data erop terug krijgen? (staan redelijk wat foto's, muziek, films ... alsook documenten op die ik echt zou willen recupereren)
  • Kan ik een nieuwe 3,5" ATA HD kopen en die gewoon gebruiken (koppelen aan) met die externe behuizing van mn Argosy schijf (ik vermoed dat er niets fout is met de electronica)? Of lukt dit niet omdat er eerst iets moet op geinstalleerd worden ofzo?
Kan iemand mij raad geven aub? Of eventueel meteen de oplossing? ;(

Alvast bedankt!
mvg
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:24

Haan

dotnetter

Tja grote kans dat die schijf gewoon kapot is nu, daar kan je niks meer aan doen.

Weet je zeker dat je die schijf goed aan de pc hebt gehangen (dus je normale boot schijf als master gejumperd en de andere als slave? Want die boot error message klinkt meer als een verkeerd aangesloten schijf. Ik weet niet of je nog 2 PATA aansluitingen op je moederbord hebt zitten? Anders kan je beide schijven alleen op een apart kanaal aansluiten, dan heb je sowieso geen gezeur met master/slave instellingen.

Verder zou je als de behuizing nog goed is gewoon een nieuwe schijf daarin moeten kunnen doen. Kijk anders of er iets in de handleiding staat daar over of vraag het aan de fabrikant.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boznez504
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01-2023
Bij mij is dat ding dus gisteravond op de grond gevallen. Ik kan nog wel de bestaande dingen op de HD afspelen en Argosy wordt ook nog wel herkend als HDD in windows. Nieuwe dingen op de HD schrijven lukt echter niet meer. Dan hoor ik inderdaad een soort van getik.

@tompoes88: is het mogelijk om een nieuwe harde schijf erin te stoppen? Ik kan mijn HD nog voor een gedeelte gebruiken en wil hem niet uitelkaar halen om vervolgens niet meer in elkaar te kunnen zetten.