Toon posts:

Internetten op je televisie: stand van zaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben (en wat ik nog niet kan vinden), en waarvan ik nog niet weet of het op de markt is:

Een WIFI of UTP aangesloten internet-browser kastje wat je op je scart of S-Video van je tv kan aansluiten en die draadloos kan worden aangestuurd met een draadloze (Bluetooth ?) muis en toetsenbord. Dus dat je vanuit je luie stoel even je tv aanzet en dan kan internetten via het kastje boven op je tv of in je tv-kast. Vereiste is natuurlijk wel dat dit kastje altijd standby is en dus geen of nauwelijks opstarttijd nodig heeft. Je hebt natuurlijk tegenwoordig wel WIFI handhelds die binnen no-time opstarten maar een internetbrowser op je tv is veel duidelijker en handiger.

Dus....wie weet hier meer over ?

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 22:32

flexje

got-father

Ik gebruik hiervoor mijn Nintendo Wii :) , verbonden via wifi.
Het opstarten duurt eventjes (minuutje) , maar werkt heerlijk vanuit je luie stoel.
Daarnaast is het natuurlijk ook een gameconsole, dus meer plezier in een.

[ Voor 5% gewijzigd door flexje op 04-02-2008 12:04 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een htpc iets voor je ?
is wel een kleine investering maar wel heel handig.

en anders een mac mini of Apple TV?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

n/m

[ Voor 98% gewijzigd door SgtStrider op 04-02-2008 12:13 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 19:57

Dennahz

Life feels like hell should.

flexje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:04:
Ik gebruik hiervoor mijn Nintendo Wii :) , verbonden via wifi.
Het opstarten duurt eventjes (minuutje) , maar werkt heerlijk vanuit je luie stoel.
Daarnaast is het natuurlijk ook een gameconsole, dus meer plezier in een.
Werkt dat een beetje dan? De resolutie is natuurlijk wel erg laag op een standaard CRT TV en de meeste websites zijn toch voor minimaal 800x600 gemaakt waardoor je veel moet scrollen. Of resized de Wii dit automatisch op 1 of andere manier?

Hopelijk komt de 360 ook eens met zo'n functie, lijkt me ideaal :Y)

Twitter

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 12:18

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hij heeft het over een 'browser-kastje' dat je op je TV aansluit. Een set-top box dus. Dit kan in principe een speciaal browsing-boxje zijn, maar ook een gameconsole of home theater systeem dat die functionaliteit heeft. Een Wii, Mac Mini of MediaCentre PC voldoet aan de omschrijving die de TS geeft.

Launching containers into space

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:11

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb een HTPC in de woonkamer, met het toetsenbord en de muis onder de salontafel. Werkt prima om vanaf de bank snel even iets op te zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/HT/IMG_2236.jpg
Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/HT/IMG_2238.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:15:
[...]

Hij heeft het over een 'browser-kastje' dat je op je TV aansluit. Een set-top box dus. Dit kan in principe een speciaal browsing-boxje zijn, maar ook een gameconsole of home theater systeem dat die functionaliteit heeft. Een Wii, Mac Mini of MediaCentre PC voldoet aan de omschrijving die de TS geeft.
Tsja....ik wil dus niet weer een "PC" of een product dat ook andere functionaliteit heeft (Wii), maar een "dedicated" settop-box om alleen te kunnen browsen op mijn TV. En dus niet iets wat 1 minuut moet opstarten, want dan kan ik net zo goed achter mijn pc gaan zitten een kamer verderop.
Als ik iets wil opzoeken wil ik mijn tv aanzetten, het "internetkanaal" kiezen en met mijn draadloze toetsenbord en muis de betreffende internetpagina opzoeken.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:11
ik denk dat je dan minstens een LCD-tv moet hebben, want een beeldbuis tv wil je niet op internetten, gewoon verschrikkelijk....

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-03 13:38

gakkethijs

niks

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:45:
[...]

Tsja....ik wil dus niet weer een "PC" of een product dat ook andere functionaliteit heeft (Wii), maar een "dedicated" settop-box om alleen te kunnen browsen op mijn TV. En dus niet iets wat 1 minuut moet opstarten, want dan kan ik net zo goed achter mijn pc gaan zitten een kamer verderop.
Als ik iets wil opzoeken wil ik mijn tv aanzetten, het "internetkanaal" kiezen en met mijn draadloze toetsenbord en muis de betreffende internetpagina opzoeken.
het makkelijkst is dan toch een htpc of mediabox. Dan kan meteen je dvd/cdspeler de huiskamer uit en een htpc/mediabox hoeft niks groter te zijn. En je stelt hem in s3 standby en je hebt een browser voor je neus in 5-10 seconde
Pagina: 1