[KPN Slim ADSL] is TE traag <6kb/s, aansluit probleem ?

Pagina: 1
Acties:

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:34
Een college van mij is een maand of wat geleden af gestapt van inbel naar adsl.

Het zou hier gaan om een KPN Slim abbo.
500 belminuten en gratis adsl 128 kbit/s dit is altijd nog zeker 16 kbyte.

ik zat er te internetten en je wordt er echt gek van, de snelheid van speedtest.nl kwam niet boven de 6 k byte per seconde uit.

Hoe aangesloten.

Vanaf het hoofpunt in de meterkast waar maar 2 (?) draden in het "kasje" gaan, gaan er meerdere splitsingen door het huis met telefoon aansluit punten.
Nu hebben ze van een van de telefoon stopcontacten het hoofdpunt gemaakt dus alle toestellen zitten achter dat punt.
De rest van de aansluitingen in het huis zijn ongebruikt.

Is dit het probleem van theoretische snelheid en praktijk snelheid ivm de afstand tot de centrale of is er wat anders aan de hand ?

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05
Slim bellen is voip en de beschikbare bandbreedte is eigenlijk alleen bedoeld om te bellen en vandaar ook niet hoog. Hij had beter IPB Go of Lite kunnen nemen, dan was het surfen enigszins nog te doen,

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
SlimBellen is idd niet veel sneller dan dit.

Van http://www.slimbellen.nl:
Slim bellen gaat digitaal via het betrouwbare netwerk van KPN. Via dit netwerk kunt u ook meteen gratis internetten. Uw Slim verbinding is twee keer zo snel als inbellen (128 kbs) en u kunt gratis onbeperkt surfen en mailen.
Je zal dus maximaal iets van 14KB kunnen behalen, maar het verbaast me niets dat het minder is.

Overigens lees ik net toevallig dat ze SlimBellen al een tijdje niet meer verkopen. :S

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||