Ik ben op zoek naar een geluidskaart want on-board laat te wensen over, ik gebruik mijn pc voor gamen en ben vaak met muziek programma's bezig (FL studio enz). De bedoeling is dat het word aangeloten op deze via digitaal coax. Nu is een creative met die Drive bay of die losse console niet echt een optie want dan moet de deur van mn kast altijd open of ligt er nog weer een los apparaat op mn bureau en daar is al zo weinig ruimte op. Dus mijn vraag: wat kunnen jullie mij adviseren?? Heb zelf al gekeken naar een asus Xonar D2. Maar in hoeverre gaat het geluid er nog op vooruit gezien de reciever het nu ook al zelf omzet geloof ik
Kortom, ben niet echt op de hoogte van geluidskaarten enz.
Als je ergens niet van op de hoogte bent, moet je jezelf er in verdiepen. Dit is gewoon je vraag dumpen.
Maar op je enigszins tegemoet te komen :
Nee, het maakt niet uit welke kaart je neemt als je via SP/DIF (dus coaxiaal op optisch) naar je versterker gaat. Dit omdat het een digitaal signaal is, en je versterker dit rauw zal behandelen.
Je hoeft ook geen drivebay te nemen, want veel kaarten hebben al een coaxiale of optische uit achterop zitten, hier moet je dus even op zoeken.
Een Club3D Theatron Agrippa is wellicht een leuke kaart. Doet wat jij wilt, en kan evt. een stereo signaal nog omzetten naar DTS of Dolby Digital.
Maar op je enigszins tegemoet te komen :
Nee, het maakt niet uit welke kaart je neemt als je via SP/DIF (dus coaxiaal op optisch) naar je versterker gaat. Dit omdat het een digitaal signaal is, en je versterker dit rauw zal behandelen.
Je hoeft ook geen drivebay te nemen, want veel kaarten hebben al een coaxiale of optische uit achterop zitten, hier moet je dus even op zoeken.
Een Club3D Theatron Agrippa is wellicht een leuke kaart. Doet wat jij wilt, en kan evt. een stereo signaal nog omzetten naar DTS of Dolby Digital.
oke dank je wel, maar hoe zit dat dan met de verschillende sample rates van die kaarten, want ik heb me wel verdiept (nog even en ken de prijzen ook uit me hoofd van alle webwinkels), ik kom er gewoon niet meer uit. Als ik kijk naar bijv de Xonar of een X-Fi dan kunnen die sample rates aan van 192KHz, wat ook de max D/A conversie is van mijn reciever, overgens als ik een creative zou nemen zit ik met 1 digitale flexi-jack, als ik daar een verloop naar coax in druk kan ik mn microfoon al niet meer gebruiken.
Is een auzentech HDA X-Plosion aan te raden? Gezien deze ook met DTS overweg kan, en s/pdif aansluitingen heeft (optisch, coaxiaal) i.p.v. 3,5mm jacks
Is een auzentech HDA X-Plosion aan te raden? Gezien deze ook met DTS overweg kan, en s/pdif aansluitingen heeft (optisch, coaxiaal) i.p.v. 3,5mm jacks
De vraag is niet welke samplerate de kaarten aankunnen, maar wat je er überhaupt aan hebt? Ga je daar maar eens in verdiepen
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
De Club3d Agrippa die excorcist aanrade is precies dezelfde kaart als de Auzentech HDA X-Plosion maar dan goedkoper.
Is gewoon gerelabeld door Club3d.
Is gewoon gerelabeld door Club3d.