Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FCKeditor - Default font (of andere editor?)

Pagina: 1
Acties:
  • 618 views

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Tweakers,

Ik ben op zoek naar iemand die mij de oplossing kan geven op het volgende probleem:
Ik wil in FCKeditor 2.5 de defaultfont rood maken, dit wil ik om commentaar bij 'normale' zwarte tekst te zetten in rood.
Dit werkt niet:
fckstyle.xml
code:
1
2
3
<Style name="Paragraph" element="p" />
   <Style name="color" value="Red" />
</Style>

Ik krijg het ook niet voor elkaar een standaard tekststyle in te stellen.
Is er misschien een andere editor die dezelfde kwaliteiten heeft of heeft iemand hier ook mee gestoeid? (liefst met safari ondersteuning)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

[google=fckeditor default font color]

Hit #1 ?

Stop uploading passwords to Github!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 13:35
Voor zover ik weet kun je met tinyMCE een andere default stylesheet opgeven, geen idee of die ook werkt onder Safari tho' :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• josjos
SchizoDuckie schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:27:
[google=fckeditor default font color]

Hit #1 ?
Dit is het aanpassen van alle default fonts, ik wil rood 'nakijk' kleur erdoorheen en niet de <p> stylesheet aanpassen want dan veranderd alles....

• josjos
Het aanpassen van de default color is niet het probleem (met tinyME)(stylesheet wijzigen) maar ik wil dat hij standaard met een andere class of style gaat werken en niet met de standaard <p>

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 13:35
Ik gok (weet het eigenlijk wel zeker ;)) dat je dan, zowel voor FCKEditor als TinyMCE, de code in zal moeten duiken. Eigenlijk heb je met alle editors het probleem dat HTML niet perfect Word achtige opmaak kan imiteren. Met een hele berg tables, p's, etc kom je wel een eind maar de code wordt er een onleesbare bende door. Als je een van de hoofd elementen dan verandert zul je hem moeten vervangen door een element met precies dezelfde eigenschappen, anders werkt waarschijnlijk de gehele editor niet meer zoals gewenst.

De vraag is dan of het handiger is het element te vervangen in de editor of in je eigen code; zelf ben ik nooit erg diep in de code van beide editors gedoken dus hoe moeilijk of makkelijk het is kan ik je niet vertellen. Om eerlijk te zijn betwijfel ik of er hier iemand langs gaat komen die dat wel weet - het is erg specifieke kennis. Ik denk dan ook dat je beter af bent dit te vragen op het developersforum van je editor :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• josjos
FragFrog schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:09:
Ik gok (weet het eigenlijk wel zeker ;)) dat je dan, zowel voor FCKEditor als TinyMCE, de code in zal moeten duiken. Eigenlijk heb je met alle editors het probleem dat HTML niet perfect Word achtige opmaak kan imiteren. Met een hele berg tables, p's, etc kom je wel een eind maar de code wordt er een onleesbare bende door. Als je een van de hoofd elementen dan verandert zul je hem moeten vervangen door een element met precies dezelfde eigenschappen, anders werkt waarschijnlijk de gehele editor niet meer zoals gewenst.

De vraag is dan of het handiger is het element te vervangen in de editor of in je eigen code; zelf ben ik nooit erg diep in de code van beide editors gedoken dus hoe moeilijk of makkelijk het is kan ik je niet vertellen. Om eerlijk te zijn betwijfel ik of er hier iemand langs gaat komen die dat wel weet - het is erg specifieke kennis. Ik denk dan ook dat je beter af bent dit te vragen op het developersforum van je editor :)
I did

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is "their answers", niet "there answers" ;)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2008 18:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• X-trace
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Je kunt ook in je css de default kleur opgeven. Ik weet zo uit mijn hoofd niet welk bestand het is, maar staat in editor/css geloof ik. Daarna kun je afwijkende kleuren definiëren in je styleset document.

HTML:
1
2
3
4
5
6
<Style name="Paragraph Red" element="p" />
   <Style name="style" value="color:#f00" />
</Style>
<Style name="Paragraph Black" element="p" />
   <Style name="style" value="color:#000" />
</Style>

You cannot not communicate

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat aan de late kant maar support voor de FCK editor zal je ook in het support forum van de FCK editor moeten zoeken en zo te zien heb je dat ook al gedaan. Aangezien het verder geen programeerprobleem is en eigenlijk support voor een 3rd party product gaat deze dicht.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.