met contact omdraaien gaat het voorgloei lampje niet meer aan van mijn 2.9 td musso.
Nou duurde het voorgloeien überhaupt al heel lang (zomaar 10 - 15 seconden).
Dus ik wacht de 'normale' voorgloeitijd (sec.of 10) en start dan toch. Dat gaat prima, maar zodra de motor loopt, gaat tóch het lampje aan
Na 30 seconde gaat het ook weer uit.
Kan een gloestift zijn, kan het relais zijn...
Nu wil ik de stiften doormeten, aangenomen dat ik zo te weten kan komen of ze elektronisch gezien nog wel werken.
De vraag is nu eigenlijk:
KAN een diesel überhaupt wel starten zonder voor te gloeien in welke cilinder dan ook?
m.a.w.
als het relais niet schakelt, en 'dus' de stiften niet gloeien, krijg je hem dan wel aan de praat? of zou hij dan dienst (moeten) weigeren?
zo ja...
dan zal wel een of meerdere stiften stuk zijn
Nou duurde het voorgloeien überhaupt al heel lang (zomaar 10 - 15 seconden).
Dus ik wacht de 'normale' voorgloeitijd (sec.of 10) en start dan toch. Dat gaat prima, maar zodra de motor loopt, gaat tóch het lampje aan
Na 30 seconde gaat het ook weer uit.
Kan een gloestift zijn, kan het relais zijn...
Nu wil ik de stiften doormeten, aangenomen dat ik zo te weten kan komen of ze elektronisch gezien nog wel werken.
De vraag is nu eigenlijk:
KAN een diesel überhaupt wel starten zonder voor te gloeien in welke cilinder dan ook?
m.a.w.
als het relais niet schakelt, en 'dus' de stiften niet gloeien, krijg je hem dan wel aan de praat? of zou hij dan dienst (moeten) weigeren?
zo ja...
dan zal wel een of meerdere stiften stuk zijn
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.