Toon posts:

xbox (niet 360) draadloos verbinden met router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn xbox dus draadloos verbinden met mijn digiconnect mimo router (bij mycom aangeschaft),
zodat ik films/muziek draadloos van mijn laptop naar mijn xbox kan streamen.

Router hangt nu aan mijn modem die in de meterkast staat, utp is voor mij geen optie.

Ik heb hier volgens mij op tweakers gelezen dat je dat je dan een ethernet to wireless adapter ofzo nodig hebt.. Dat is volgens mij gewoon een bridge.. Nou mijn router heeft dus wel een wds functie maar die is wel erg basic.. ik kan bijv. niet zoeken naar draadloze ap's maar alleen een mac adres van een remote ap/router invoeren en thats it..

Kan iemand mij vertellen wel ik apparaatje ik het best kan gebruiken en hoe??.. eentje die ik dus op mijn xbox aansluit en draadloze bridge verbinding met mijn digiconnect router kan maken..
Is elke router die wds ondersteunt goed.. Dat betwijfel ik dus!!

p.s Ik het geprobeerd met netgear bridges adapters waarbij het over het elektriciteitsnet loopt..
14 mbit zouden die dingen moeten halen vertelde de verkoper mij. Nou mooi niet. Ik haal net 300 Kbit/s, niet goed genoeg om mijn xvidjes te streamen. Heb het getest met twee stopcontacten die max twee meter van elkaar verwijderd zijn haal ik net 500 Kbit/sec. Het kon toch niet aan mijn koper liggen.. oke het is een oud huis maar toch..

Ik weet het, het is al de zoveelste topic over dit onderwerp.. heb ze allemaal doorgespit maar geen duidelijk oplossing/antwoord gezien..

Alvast bedankt,

Jack

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:02

Simkin

Bzzzzz

Niet flauw bedoeld, maar doel je niet gewoon op een xbox360 draadloze adapter die je overal kan kopen?

edit: goed lezen is ook een vak, tis ook zooo vroeg nog :O

[ Voor 26% gewijzigd door Simkin op 04-02-2008 08:31 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:44
Hij heeft het over de gewone Xbox (staat ook in zijn topic titel, en jij gaat vragen of het toch niet stiekem die 360 draadloze adapter is?

@TS,
ik denk toch dat je het met bridges moet gaan doen. Ik denk namelijk zelf dat het wel degelijk aan het koper kan liggen.Je weet nooit hoe de kwaliteit van het koper is voor signalen. Je apparatuur kan er perfect op werken, maar de signalen moeten toch echt van de ene groep naar de andere (om maar even iets te noemen), als dan het koper niet helemaal lekker is aangesloten, kun je problemen krijgen (packet loss e.d.)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Simkin schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:11:
Niet flauw bedoeld, maar doel je niet gewoon op een xbox360 draadloze adapter die je overal kan kopen?
Lees de topictitel eens ;)

Je zoekt weldegelijk gewoon een access point dat ook in bridge mode kan. Hang hem aan een PC, stel hem in als Wireless Client en hang hem vervolgens aan je XBox.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 17:49
Misschien als voorbeeld:

Ik heb het thuis als volgt,
Ik heb een Linksys WRV200G router in de meterkast, vervolgens heb ik bij mijn XBOX een Linksys WAP54G die als client staat ingesteld(Bridge). De UTP uit de WAP54G gaat achter in de XBOX en klaar dat was het...

Werkt al een jaar probleemloos (op wat buren na dan die op hetzelfde WIFI kanaal moesten gaan zitten als ik... wat wel wat probleempjes opleverde in de vorm van trage connectie en wegvallende verbinding. Kanaal gewijzigd en klaar...)

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

bedankt voor jullie reacties..

Ik heb nog een linksys wrt gc liggen.. die geen wds ondersteunt..

zou ik dus mijn digiconnect die wel wds ondersteunt op mijn xbox kunnen aansluiten en kan deze dan een bridge verbinding laten maken met linksys wrt gc.. scheelt mij weer een nieuwe router/ap aan te schaffen..

Dit heb ik eigenlijk al geprobeerd..

mimo router met wds aangesloten op xbox, ingesteld op wds, dhcp natuurlijk uitgeschakeld mac adres van linksys ingevuld (meer kan ik niet instellen) maar dit werkt dus niet.. waarschijnlijk moet de linkys dan ook wds ondersteunen..(linksys router moet moet die digiconnect wel kunnen begrijpen)

anders ga ik voor de WAP54G die plopey heeft. Maar ik heb gelezen dat het niet perse hoef te werken.. twee ap/router die bridge ondersteunen en deze met elkaar een bridge erbinding laten maken. Ligt het dan een bepaald merk of een specifiek model

waar heb je hem trouwens gekocht, plopey

Alvast bedankt,

JAckoo

Alvast bedankt,
Pagina: 1