winamp geeft bad directsound driver

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey Ik heb net een nieuwe computer, met een gigabyte p35c-ds3r moederbord.
Nou heb ik net winamp geinstalleerd en nou zegt ie bad directsound driver :|
Terwijl ik wel alle hd audio drivers die op t mobo cd staan geinstalleerd heb, en directx 9.0c heb.
Iemand een idee waarom winamp dit zegt?

het gaat om error code: 88780078

En mijn mediaplayer speelt ook niks af, die zegt ook dat er iets mis is met de drivers
Windows herinstall of recovery disk lijkt me niet n optie aangezien deze windows NET geinstalleerd is vandaag en nog vrijwel vers is, staat kaspersky op en winamp nu en thats it.
Ik zie nu dat er in sounds and audio devices properties ook staat dat er geen audio device is.
En nog vreemder, bij hardware tabje, staat tussen de audio en video codecs enz, mn dvd rw brander!:O dit hoort toch zeker niet zo?

Nog iets raars, in device manager staat er een onbekend pci device, maar dat kan niet want alle pci sloten zijn leeg!! k weet niet of dit ermee te maken heeft maar k meld t toch maar even

k heb nog wat onderzoek gedaan:
Misschien is t iets met een uaa bus driver for high definition audio? Deze wou bij mij niet installeren en gaf de melding: your service pack is newer than the update you are applying. (k heb SP3) En dan sluit ie af.
Dus heb ik toen maar mn realtek audio drivers geinstalleerd.

EDIT,
ik heb het soort van kunnen fixen... blijkt dat SP3 GEEN uaa bus driver ondersteund! :( |:( ook de nieuwe versie RC2 niet!

Dus heb ik een fix van een of ander iemand gedownload vanaf hier:
http://www.dashken.net/in...igh-Definition-Audio.html
Dit zorgde ervoor dat die bus driver geinstalleerd werdt. Toen vond windows ineens ook mn geluidskaart, en heb ik de nieuwste realtek drivers aangewezen die ik van de gigabyte site gedownload had. Ik heb nu geluid.. Alleen dat hele geluids console panel wat er volgens de manual moet zijn..? nergens te bekennen!! :( Ik heb het dus soort van opgelost maar ik kan van allem
aal features van de 6 ofzo inputs geen gebruik maken!) ;(

EDIT 2: huh!? nu is de "audio manager" er wel!:O Gister nog gereboot maar dat hielp niks, blijkbaar moest de pc er een nachtje over nixen..
Iig werkt die bovenstaande fix dus wel goed want alles doet het prima. Misschien heeft dit topic nog verplaatsting nodig? Iig lijkt me deze dingen wel handig om te weten voor iedereen die windows xp sp3 heeft en een zelfde moederbord, aangezien al die mensen straks tegen dit probleem aan zullen lopen denk ik.

[ Voor 103% gewijzigd door blacknoise op 04-02-2008 14:13 ]