Toon posts:

4 monitors sli of crossfire ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers
Kan iemand bevestigen of hoe je een opstelling (sli/crossfire) voor 4 individuele monitors kan bouwen.
Ik zit al een paar weken te lezen maar kom d,r niet echt uit.
Geen enkele review over SLI of Crossfire rept hier over?
Als sli/crossfire ter spraken komt gaat men d,r vanuit dat je wilt gaan gamen!!!
Aangezien ik 12 tot 16 uur p/d werk is gamen allang geen optie meer.
Het moet een Workstation worden waarmee ik serieus tijdwinst kan boeken.
Ben het heen en weer klikken wel een beetje zat!
Ik koop sinds een paar jaar enkeld nog Intel bordjes, maar voel me nu toch gedwongen om naar een Asus of zo te kijken aangezien de p35 van Intel maar 1 pci-e heeft.
Mijn gedachte gaat uit naar een P35 i.c.m DDR2 van wegen de prijs.
X38 met DDR3 is overkill, en onnodig duur.
Een trippelhead is echt geen optie van wegen de res.1280 en (trippel!).
Mijn werkzaamheden bevinden zich grotendeels in explorer maar flink knallen mat dreamweaver en fireworks hoort d,r ook bij.
Ik wil d,r 4 x 22inch 1680x1050 aan hangen.
Worden dus geen zware vga kaarten maar moet wel wat kunnen.
P.s komt op vista te lopen.
Dus zijn d,r tweakers die ervaring hebben met een quad monitor opstelling?
Dan hoor ik dat graag.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

SLI en Crossfire zijn enkel 3D accelerators. En dat wordt met name voor gaming gebruikt.

Met SLI en crossfire gebruik je dus 2 videokaarten, voor 1 monitor. Om zo veel hogere kwaliteit en resolutie in games te kunnen halen.

Aangezien je dus niet gaat gamen, lijkt me SLI / Crossfire helemaal niet van toepassing voor je.

Je kan gewoon 2 videokaarten nemen met beide 2 monitor aansluitingen, en klaar ben je.

Ey!! Macarena \o/

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:45
Als je vier monitoren aan wilt sluiten moet je juist geen gebruik van SLI of Crossfire maken. Je kan wel gewoon een moederbord met twee PCI-e sloten kopen en daar twee videokaarten in stoppen en op elke dvi-aansluiting een monitor hangen, maar dan moet je SLI/Crossfire dus niet enablen.

The devil is in the details.

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je kunt afaik in SLI iig niet de poorten gebruiken van de overige videokaart(en). dus SLI is geen optie en ook niet nodig voor wat je wilt, snel ff op ATI support site gekeken en dit is volgens mij ook met crossfire het geval

quote van ATI site: "Can I use the CrossFire platform to drive multiple displays?)
A. Yes, the CrossFire platform will work with ATI SurroundView™ multi-monitor technology to enable up to 5 separate displays when not running in CrossFire mode.

Elk bord met min 2x PCI-E en 2 losse videokaarten er in zou voldoende moeten zijn. b.v. zoiets: pricewatch: Asus P5K met 2x pricewatch: XFX Geforce 8600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) PV-T84J-UDF3
waar je iig op moet letten is dat de videokaarten 2 aansluitingen heeft voor 2 monitoren.

[ Voor 18% gewijzigd door Silverfox op 04-02-2008 01:25 ]

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:24
Met de nieuwe 8.1 drivers van ATI was het toch mogelijk om meerdere monitoren te draaien met Crossfire?

Verwijderd

Topicstarter
Ok kort en krachtig.
Als Julie dit zeker weten ben ik d,r uit.
Zijn echt meer mensen met deze vraag maar geen enkeld officieel bericht of review die dit ook bevestigd?
Alvast bedank!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mijn werkzaamheden bevinden zich grotendeels in explorer maar flink knallen mat dreamweaver en fireworks hoort d,r ook bij.
Beetje website code kloppen dus..

Maar om nu een peperdure opstelling met SLI/crossfire op te zetten terwijl er totaal geen gebruik van gemaakt wordt is natuurlijk overkill, zonde van het geld.
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 01:24:
Ok kort en krachtig.
Als Julie dit zeker weten ben ik d,r uit.
Zijn echt meer mensen met deze vraag maar geen enkeld officieel bericht of review die dit ook bevestigd?
Alvast bedank!
Als je je eens gaat inlezen in de materie, zal het je vanzelf duidelijk worden.

Met SLI/crossfire doe je niets meer dan alle het renderen van textures binnen gaming verdelen over 2 GPU's. (of 2x de GPU kracht).

Als je niet gamed, is die setup gewoon zonde van je geld. Steek dan je geld in goede 2D kaarten IPV de hoofdprijs neerleggen voor 3D kaarten die je niet zal benutten..

[ Voor 50% gewijzigd door RaZ op 04-02-2008 01:29 ]

Ey!! Macarena \o/

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:24
klik Of het voor 4 monitoren werkt weet ik niet zeker. ;)

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals hierboven ook al aangegeven. Gewoon een willekeurig moederbord met 2 beeld kaarten er op met elk 2 D-sub/DVI uitgangen. Vervolgens geen SLI/Crossfire gebruiken, en klaar ben je.

Alternatief, aangezien je toch geen games speelt.
Matrox QID LP PCIe
Dan kan je gewoon lekker je favo Intel bord uitkiezen en toch 4 monitoren aansluiten. Tenminste, als 1600x1200 per display genoeg voor je is, moet je alleen even iets andere monitoren uitzoeken.

Of, wat je ook zou kunnen doen. Gewoon je favo Intel bord uitzoeken, daar een willekeurige PCI-e beeldkaart met 2 uitgangen op plaatsen. En dan vervolgens een Matrox PCI (niet -e) kaart met 2 of meer uitgangen er bij. Voor alles behalve 3D spellen zijn die Matrox kaarten prima geschikt. Matrox hield zich al bezig met meerdere monitoren op 1 kaart toen ATI en Nvidia op 3D gebied niet veel voorstelde en 3Dfx met 8MB video geheugen op hun Voodoo2 add-on kaarten liep te patsen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Blorgg op 04-02-2008 01:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmwwa ik preform een one-manshow 3 banken/orderbeheer/boekhouding/inkoop site,s/mailbox + dreamweaver/fireworks houd mijn wel bezig de hele dag.
Tijdwinst word dan alles!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:19

Thandor

SilverStreak

Met kaarten zoals de Quadro NVS440 (volgens mij verkrijgbaar met PCIe 16x en PCIe 1x) kun je eenvoudig vier beeldschermen aansluiten. Mocht je er acht willen dan steek je simpelweg een 2e NVS440 bij. Wil je er dan uiteindelijk negen gebruiken? Dan zet je de onboard VGA van Intel er ook nog eens bij :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dus allemaal 2D gebeuren..

Elke hedendaagse kaart kan dual-monitor aan, zelfs die van 3 tientjes. Daar heb je dus geen kaarten van 300-500 voor nodig :P

Waar jij je voordeel zal halen is in een goeie CPU plus RAM. Je gaat dus goed multitasken, en niet de grafische kaarten op hun donder geven.

[ Voor 31% gewijzigd door RaZ op 04-02-2008 01:37 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Excuus als de info niet helemaal compleet was maar zonder sli/crossfire bord kom je niet al te ver op 1 pci-e slot
De Matrox Qid lp zou dan een optie kunnen zijn.
Heb sli/cross ook niet nodig om te renderen maar wel voor de pci-e sloten!
En stond me vaag zoiets bij dat de sli chips het niet gaat doen?
Maar gokken we nu of weten we dit zeker, anders word het dus wel zonden van me geld.
(alles wat je niet uitgeeft hoef je ook niet te verdienen)

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
2 ATI of Nvidia kaarten zonder Crossfire of SLI gaat prima werken voor 4 monitoren. Maar als je de antwoorden hier niet vertrouwd, dan google je zelf even. Of je vraagt het aan je hardware leverancier :)

Veilige optie is 1 beeldkaart die van zich uit al 4 monitoren ondersteunt, alleen moet je dan even op de maximaal ondersteunde resolutie letten. Hoewel 1600x1200 imo wel prettiger werkt dan 1680x1050 met zaken als Dreamweaver, Outlook, Photoshop, code schrijven, websites ed.

[ Voor 41% gewijzigd door Blorgg op 04-02-2008 01:51 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je SLI wilt, heb je dus 2 SLI kaarten nodig en een mobo dus het ondersteund.
Dit geldt exact het zelfde voor Crossfire.

Aangezien je deze features totaal niet nodig hebt, kan je het ook prima af met een normaal, naar jouw voorkeur, moederbord aanschaffen.

Je zou het dus ook prima afkunnen met een PCI-E / AGP / PCI combinatie.

Je geeft aan dat je diverse applicaties tegelijk open wilt hebben, en dan heb je veel meer schik van een Dual / Quad core CPU, met een flinke lading RAM.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik vertrouw (ons) (jullie) meer dan een leverancier.
Ga de optie nvs 440 een bekijken, das interesant.
zou ik het ook nog bij een simpel intel bordje kunnen houden.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
De ATI HD3870 x2 is sinds kort uit. Er bestaat een variant met 4 DVI poorten. Van GeCube.
Review: http://www.tweaktown.com/..._graphics_card/index.html

Als die geen 4 monitoren aankunnen, snap ik de 4 DVI poorten niet. Want de andere 3870 x2 kaarten hebben maar 2 poorten.
Het is alleen wel gelijk een zware gamekaart...
Hij gebruikt dus 1 PCI-E 16x slot en kan tot 2560x1600 weergeven op elke poort... (Dual Link DVI)

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 04-02-2008 10:23 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1