Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik heb het volgende probleem. Ik heb mijn machine een upgrade van XP naar Vista Business gegeven. Alles werkt prima, op 1 harde schijf na. De andere twee werken normaal. Sinds Vista erop staat, wordt deze harde schijf contstant uitgezet en weer aangezet als het nodig is. Een soort suspend om iets te besparen. Deze harde schijf is aangesloten op een Promise IDE controller die op een PCI slot is aangesloten en de andere twee zitten op het moederbord.

Ik denk dus dat de controller en Vista niet helemaal lekker gaat en dat er een instelling niet goed staat. Iets met suspending disks ofzo. Dat lijkt er in ieder geval op. Weet iemand of dit een instelling van Vista is of ik het echt bij de driver van de IDE controller moet zoeken? Ik heb hem ook eens teruggezet naar XP en daar is het dan ook direct weer normaal.

Help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm je zou eens kijken of de disk in staat gesteld voor "snelle verwijdering" oid. Weet zo 1 2 3 niet waar dat ook weer zit, maar bij USB disks kun je dat ook instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Heb je bij Energiebeheer wel Prestaties aangevinkt? Heb je al de chipsetdrivers geinstalled van de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:35:
hmm je zou eens kijken of de disk in staat gesteld voor "snelle verwijdering" oid. Weet zo 1 2 3 niet waar dat ook weer zit, maar bij USB disks kun je dat ook instellen.
Nee, hij staat er echt in als hard disk, net als die andere twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Lekkere Loempia schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:30:
Sinds Vista erop staat, wordt deze harde schijf contstant uitgezet en weer aangezet als het nodig is. Een soort suspend om iets te besparen.
Is doodnormaal gedrag.
Een hd die je niet gebruikt wordt uitgezet.
Wil je dat niet... dan moet je in de powersettings de drempelwaarde gewoon flink verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-08 16:46
Dat probleem met de Harde Schijven had ik eerst ook. Ik heb zelf de nieuwste chipset drivers geinstalleerd en daarna onder de power settings de HD power off op 0 gezet. De harde schijven draaien zinds dien zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Dionisio schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:34:
Dat probleem met de Harde Schijven had ik eerst ook. Ik heb zelf de nieuwste chipset drivers geinstalleerd en daarna onder de power settings de HD power off op 0 gezet. De harde schijven draaien zinds dien zonder problemen :)
Dit was idd de oplossing. Case Closed.

Thx! ;)
Pagina: 1