Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• aCCuReRaS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 21:45
Ik heb hier een film in .mkv formaat in 1080p kwaliteit.
Als ik die afspeel dan is het geluid out of sync (geluid loopt achter) na een aantal seconden.
Als ik dan een andere scene selecteer d.m.v. de schuifbalk in de player, dan is het geluid weer even goed, maar een aantal seconden later is het terug out of sync.

Het lijkt me dus niet aan de video file te liggen.
De player is ook niet het probleem, want ik heb al getest met 5 players (Windows Media Player, Media Player Classic, VLC, Zoom Player, SM Player).

Heb CCCP codec pack geinstalleerd. (en al eens geherinstalleerd).

Allemaal zonder resultaat.
iemand een idee?

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 16:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

hmmmm ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde probleem. ik denk eigenlijk dat het ligt aan een niet zo'n snelle cpu i.c.m. een grafische kaart die het versnellen van hd materiaal niet ondersteund (ik heb er niet veel verstand van, maar ik denk dat het daar aan ligt)

• aCCuReRaS
Ik heb een Dell M4300 met 2GB ram en een core2 duo t7300 2ghz.
Zou me dus wel verbazen als het daar aan zou liggen.

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:13
Heb je dit alleen bij die bepaalde film? Of bij alle 1080p films?

Ik heb zelf namelijk hetzelfde probleem, maar het komt bij mij maar bij 1 op de 10 a 15 Full HD films voor. Ik heb ook geen idee waar het aan ligt. Vermoed toch dat het aan de manier ligt waarop bepaalde films gecodeerd zijn of zo.

Edit: ligt zeker niet aan specificaties. (zie ook mijn sig.) Denk dat je het toch bij codecs moet zoeken of dat het aan de film zelf ligt.

[ Voor 19% gewijzigd door Deismyna op 03-02-2008 23:16 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:48

_Apache_

For life.

Probeer het is met andere software, ene pakket gaat beter met de bronnen om dan het andere..

Probeer is GOMPlayer, of Windows Media.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sowieso is .mkv niks meer dan een container, net als dat een .avi file niet altijd dezelfde codec is. Misschien is het dus nuttig om de echte codec te noemen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Spelen andere videobestanden met ongeveer dezelfde bitrate en codecs wel vloeiend af?

En, aangezien het een laptop betreft: staat 'ie misschien op een energiebesparend programma, waardoor de cpu en/of videokaart worden teruggeklokt?

Heb je hiernaast ook wel de meest recente drivers voor onder andere je videokaart geïnstalleerd?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
gebruik eens http://www.matroska.org/%7Etoff/MatroskaDiag.exe

misschien is je geluid in de film wel encoded als 48khz, en je dell onboard chippie kan alleen maar 41khz aan? dan gaat je geluid out of sync.

• aCCuReRaS
_Apache_ schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:15:
Probeer het is met andere software, ene pakket gaat beter met de bronnen om dan het andere..

Probeer is GOMPlayer, of Windows Media.
Ik heb het al met x-tal players getest. (zie post)
De ene heeft het inderdaad harder als de andere, maar weggaan gaat het toch niet.

Dit is de eerste full hd film dat ik test, ik wou eens kijken of het echt verschil maakt voor op mijn monitor te bekijken.
Beeldkwaliteit dus wel, maar audio heb ik nog niet goed gekregen.
Het betreft deze film: The.Kingdom.2007.1080p.HDDVD.x264-hV
DrClaw schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:19:
gebruik eens http://www.matroska.org/%7Etoff/MatroskaDiag.exe

misschien is je geluid in de film wel encoded als 48khz, en je dell onboard chippie kan alleen maar 41khz aan? dan gaat je geluid out of sync.
Hoe kan ik zien wat mijn chip aan kan? Het is een Sigmatel High Definition Audio

[ Voor 24% gewijzigd door aCCuReRaS op 03-02-2008 23:36 ]

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
via de verschrikkelijke dell site kwam ik erachter dat je een Sigmatel STAC92XX C-Major HD Audio Driver nodig hebt. Die is daar te downloaden. Google vertelde me dat er nogal wat probleempjes mee waren, maar omdat het al 12 uur is geweest, is het DrClaw bedtijd geworden.

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

hmmmm maar ik heb op 2 computers een mkv filmpje geprobeerd te laten zien, maar het ging allebei hardstikke straag (beeld erg schokkerig, maar geluid ging perfect met als gevolg dat het geluid op een duur 30 seconden of meer voorloopt). op de ene computer heb ik het met azureus laten afspelen (én i.c.m. een auzentech x-plosion geluidskaart) en op men laptop heb ik het met windows media player proberen af te spelen en dat ging ook bar slecht. :S

of is dat een ander probleem dan wat er in de rest van het topic word verteld?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

aCCuReRaS schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:19:
[...]
Het betreft deze film: The.Kingdom.2007.1080p.HDDVD.x264-hV

[...]
x264 is vrij zwaar, dus kijk even of je processor-gebruik niet tegen de 100% zit te hikken (of bijvoorbeeld 50% als er maar 1 core gebruikt wordt).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 18:52
MIsschien kan je gewoon de audio eerder laten afspelen? Zolang het beeld niet hapert lijkt me dat een goede oplossing.

Verwijderd

Na overleg weer open :) .

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 21:30 ]

Verwijderd

Ik heb een aantal HD films gedownload, en het valt mij op dat de hV (de groep die ze ript en hercodeert) op zijn zachtst gezegd niet de beste kwaliteit aflevert. Er zijn ander groepen die veel betere rips afleveren. Ik heb hetzelfde sync probleem met hV films.

arttext

Modbreak:Even een waarschuwing: laat dit niet uitlopen in een discussie over release groepen. Het gaat hier puur om redenen waarom de file out-of-sync zou kunnen zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 22:34 ]

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik heb mijn filmpje (was een trailer voor een animatie film) ook es bij een vriend laten draaien (op een e6600) en daar ging het wel soepel (beide cores waren wel 60% stressed). toevallig ging het toen ook aardig op mijn laptop, thuis nog es geprobeerd en helaas ging het toen weer schokkerig =.= . het korte filmpje is wel 160mb groot voor 3 minuten (geen idee of dat normaal is, het lijkt me vrij groot).

ikzelf heb een t5470 + x3100 in men laptop zitten....

• Bergen
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Dit had ik ook met een hd-film, ook een mkv. Wat je moet doen, is framedropping inschakelen. Als de pc het dan even niet kan bijhouden dropt hij wat frames en blijft beeld/geluid netjes in sync.

Ik weet alleen hoe je framedropping inschakelt met mplayer, dat doe je met de d. Dan zie je in beeld ook even staan: framedropping enabled/disabled/hard. Met VLC (wat ook op ffmpeg is gebaseerd) moet het ook wel kunnen denk ik.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bergen schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:02:
Dit had ik ook met een hd-film, ook een mkv. Wat je moet doen, is framedropping inschakelen. Als de pc het dan even niet kan bijhouden dropt hij wat frames en blijft beeld/geluid netjes in sync.
Dat is wel heel dirty, meer de symptomen oplossen dan het probleem bij de bron aanpakken. Zou toch eerst proberen of je een efficiëntere codec kan gebruiken, misschien gebruikt de huidige codec zelfs maar 1 core.

En nogmaals, .mkv is geen videocodec maar een container. Net als dat een .avi van alles kan zijn, van uncompressed spul tot mpeg4 compressed materiaal..

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Inderdaad. Misschien is het een tekortkoming van mkv...

Maargoed, mijn pc is volgens mij gewoon niet snel genoeg. In mijn geval ging het om Harry Potter and the Goblet of Fire, 95% van die film speelt prima, maar sommige drukke stukjes kan hij echt niet trekken. Het beeld hapert dan (1 á 2 fps) en dan ligt het geluid ook meteen achter. De CPU usage schiet dan ook naar 100%, terwijl het verder gemiddeld rond de 40% hangt. Dat is wel een erg grote piek, maar ik neem aan dat de bitrate op dat stuk nou eenmaal zo hoog ligt...

Afbeeldingslocatie: http://www2.gerbs.net/images/tweakers.net/2008/02/cpu2.png

Ik heb een inmiddels wat verouderde Athlon64 3200+, 2 GB, XP Pro en alleen ffdshow geïnstalleerd. Maakt niet uit met welke player ik het afspeel. De film is H.264 video en AC3 audio, in een MKV-container.

De framedropping kun je in VLC trouwens hier inschakelen: menu Instellingen > Preferences (tja, Engels en Nederlands doorelkaar heen) > Video (geen submenu, gewoon klikken op de menuoptie video) > rechtsonder "geavanceerde opties" aanvinken en dan "frames overslaan" aanvinken. Dan blijft beeld en geluid perfect in sync.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 21-03-2008 02:05 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Inderdaad. Misschien is het een tekortkoming van mkv...
Die mag je me even uitleggen? De meest veelzijdige (opensource) container die tekortkomingen heeft? Met je framedrops kan het sowieso niks te maken hebben, want het is geen codec!

Verder red je het blijkbaar net niet met ffdshow als codec. Coreavc is een stuk efficiënter, dus ik durf wel te zeggen dat je daar geen framedrops mee hebt.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik weet niet exact hoe containerformaten inelkaar zitten, maar video zal wel in blocks worden opgeslagen en als de bitrate te hoog ligt gaat dat bij het ene containerformaat beter dan bij het andere. Misschien praat ik ook wel poep. Het was maar een idee... (En ja, ik ken het verschil tussen codecs en containerformaten...)

Ik ga CoreAVC even proberen.

[edit]
Hoe kies je eigenlijk welke decoder Windows moet gebruiken? MPlayer en VLC gebruiken altijd de ingebouwde codecs als ik me niet vergis. Windows Media Player doet helemaal niets met mkv's, die blijft maar laden en er gebeurt verder nooit wat, dus sluit ik maar weer in Taakbeheer. FFDShow heeft wel een decoder configuration maar bij H.264 heb ik alleen de keuze uit 'disabled' en 'libavcodec'.

Hoe weet Windows of hij ffdshow of CoreAVC moet gebruiken? Hoe kun je dat instellen? (CoreAVC 1.6.5.0 is geïnstalleerd.) Waarom is er niet gewoon een VFW configuratie, waar je kunt instellen welke codec voor welke FourCC moet worden gebruikt? FFDShow heeft wel een VFW decoder configuration, maar ik heb het vermoeden dat je daar alleen ffdshow's eigen codecs mee kunt kiezen. CoreAVC staat er iig niet bij.

[edit2]
CoreAVC eerst gedeïnstalleerd, toen CCCP geïnstalleerd, toen CoreAVC er weer bijgezet. MPC (Media Player Classic) kan het bestand nu wel afspelen. Misschien verbeeld ik het me, maar de kwaliteit lijkt verbeterd te zijn! Het CPU-verbruik ligt ook hoger. Waar het eerst zo'n 45% was, is het nu gemiddeld 65%. In dat drukke gedeelte blijft hij langer op de 100% hangen, maar ondanks die 100% blijft hij wel aardig doorspelen en zakt hij niet meer naar 1 á 2 fps. De audio is perfect in sync, terwijl ik geen instellingen in MPC heb veranderd. Tot nu toe ben ik heel positief. Nu nog een snellere pc. ;)

Wat de ffdshow VFW configuratie betreft, ik las ergens dat je H.264 daar op disabled moet zetten. Dat zou ervoor zorgen dat ffdshow niet langer gekozen wordt als codec. Zit wat in.

[edit3]
Zoom Player zit ook bij CCCP, die speelt het perfect af! De 100% wordt niet meer aangetikt:

Afbeeldingslocatie: http://www2.gerbs.net/images/tweakers.net/2008/02/cpu3.png

Hopelijk heeft TS ook wat aan deze bevindingen.

[ Voor 95% gewijzigd door Bergen op 12-02-2008 00:57 ]

• braminator80
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11-2020
Gizz schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:06:
[...]

Dat is wel heel dirty, meer de symptomen oplossen dan het probleem bij de bron aanpakken. Zou toch eerst proberen of je een efficiëntere codec kan gebruiken, misschien gebruikt de huidige codec zelfs maar 1 core.

En nogmaals, .mkv is geen videocodec maar een container. Net als dat een .avi van alles kan zijn, van uncompressed spul tot mpeg4 compressed materiaal..
Misschien een stomme vraag, maar welke codec maakt gebruik van beide cores?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
@TS: wat voor audio codec gebruik je?

Verwijderd

Kan je eens met een andere speler dan VLC proberen? VLC maakt geen gebruik van hardware-acceleratie van je videokaart en is dus zowiso een slechte keuze voor HD bestanden.
Kan je ook eens zeggen wat voor videokaart je gebruikt? ATI versnelt ze automatisch, maar voor Nvidia was er een betalende codec nodig dacht ik.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bergen schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:52:
Ik weet niet exact hoe containerformaten inelkaar zitten, maar video zal wel in blocks worden opgeslagen en als de bitrate te hoog ligt gaat dat bij het ene containerformaat beter dan bij het andere.
Een container is gewoon een paar KB aan data waarin staat welke videostream, audiostreams en ondertitels er zijn. Gewoon een soort inhoudsopgave dus, meer niet. Bij het afspelen van de video spreekt je mediaplayer gewoon direct de videostream aan.
braminator80 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:54:
[...]
welke codec maakt gebruik van beide cores?
Geen stomme vraag hoor :)

CoreAVC doet het erg goed en de nieuwste FFDshow beta ondersteunt het half. Voor de beste prestaties zou ik CoreAVC kiezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Gizz op 12-02-2008 13:13 ]

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Gisteren even een de Hulk geprobeerd ( 1080p h264 mkv ) maar ik kreeg de hele tijd een audio desync en frames die misgingen. Zowel onder VLC of Zoomplayer.

Nadat ik me q6600 naar 3,2 overgeklokt had was het pas weg. Is dit nu een codecprobleem of moet ik nu toch maar andere player hiervoor gebruiken (ik vind het vreemd dat een q6600 standaard het niet trok)?

Verwijderd

MPC icm CoreAVC proberen. Mijn E6600 @ 3.3 trekt met VLC ook niet alle 1080p films en series.

Verwijderd

Ligt duidelijk aan VLC ...

Mijn E6750 doet 1080p zonder enige problemen om standaard-snelheden, komt niet eens aan 50% CPU, en ik heb niet eens de beschikking over videokaart-ondersteuning. Een goede optie is oa CoreAVC, maar ook recente versies van ffdshow_tryouts (let op die toevoeging !) doen het goed zat, te combineren met een speler naar keuze (de evt. eigen decoders/ingebakken decoders van die speler uitzetten dan).

Wat je ook kunt proberen is een recente versie van MPC-HT (Media Player Calassic - HT Edition) die heeft oa H264/VC-1/Mpeg2-decoders ingebouwd en heeft ondersteuning voor DXVA (versnelling via videokaart, als dat mogelijk is op je PC). Geavanceerder dus dan CoreAVC en helemaal beter dan VLC ;)

Dit alles te vinden via het forum van doom9.org of via sourceforge; Het is allemaal open source en/of freeware en wordt heel erg goed bijgehouden, dagelijks worden wel verbeteringen voorgesteld.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 12:07 ]

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Thanks voor de info, zal vanavond even andere player en eventueel ffdshow_tryouts proberen.

Toch maar eens me htpc af gaan maken en niet me standaard pc gaan gebruiken ( alleen is dat nog een agp variant met amd64 3400 (754) ) Geen idee of dat gaat lukken.

Over videoplayback op current pc, heb helaas een 8800gts dus geen hardwarematig ondersteuning.

Update na install: probleem is weg na installatie MPC icm CoreAVC.
Nu alleen nog maar even kijken wat de htpc wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door lordloeder op 28-05-2008 08:00 ]

Pagina: 1