Toon posts:

wireless na xp herinstalatie pakt alleen nonsecure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,
Eergister heb ik mijn pc geformateerd en opnieuw windows geinstalleerd.
alle drivers gedownload en geupdate. Alleen heb ik nu een probleem met wireless internet.
mijn wirelesskaart is een wl-110 van sitecom, deze heb ik nu al 4 jaar in gebruik en tot op heden haast nooit problemen mee gehad.

Na het updaten van de wl 110 zie ik rechtsonder gewoon dat computertje die verbinding probeert te maken met draadloze router. Wanneer hij aangeeft dat hij enkele draadloze routers heeft gevonden wil ik hierop natuurlijk dubbelklikken. Na het dubbelklikken gaat hij direct connecten ipv om de password te vragen.

Ik heb een WPA beveiliging. Bij WEP kan ik wel mijn code intoetsen, maar WEP vind ik toch iets te slechte beveiliging.

Ik heb op internet gezocht en en werd mij aangeraden om alle updates van windows maar even te downlaoden. Dit vervolgens gedaan, maar alsnog problemen.

misschien heb ik ergens een instelling verkeerd staan?
iemand een idee?
bij voorbaat dank.
kaisz

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:15

Reptile209

- gers -

Als ik je goed begrijp, vraagt de software van je netwerkkaart specifiek om de WEP code (en dus niet om WPA) voor dit netwerk? Weet je dan wel zeker dat je
a) het juiste netwerk probeert te kiezen, en
b) dat netwerk wel echt een WPA beveiliging ingesteld heeft staan?
Want als ik het zo lees, heeft het netwerk dat je kiest een WEP codering...

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
1, ja ik weet zeker dat het de juiste is (ik klik er per dag minimaal 4x op aangezien mijn verbinding wel eens uitvalt)
2, ja het is zeker weten WPA beveiligd, want dat heb ik zelf gedaan en er staat bij gevonden verbindingen zelfs wpa op.

volgens mij ligt het aan mijn adapter die geen wpa ondersteund.
maar dat kan niet omdat ik voorheen met precies dezelfde adapter werk.
ik heb de nieuwste update gepakt (dateert ook al uit 2003)

volgens mij ligt het aan een instelling in windows.
maar windows zegt dat de adapter WPA niet aankan.

heel vreemd.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

WPA-ondersteuning zit pas in Windows XP vanaf Service Pack 2. Heb je dat wel geïnstalleerd?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik geinstaleerd
met alle mogelijke updates (letterlijk ALLES)

kijk hier heb ik het over:
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/7822/netwerkprobleemum9.jpg

er staat OF uitgeschakeld OF WEP, maar ik wil WPA. Voordat ik de pc heb geformateerd kon ik met SP1 zelfs al WPA selecteren. Nu niet eens met SP2.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 23:18 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:16
zet bij "netwerkverificatie" ipv "open" eens iets anders ;)

als die op "open" staat is het normaal dat er alleen maar "open" en WEP tevoorschijn komt...

Gaat het dan nog niet?

Installeer dan nog eens apart de wpa EN wpa2 updates,(ja ik weet het, je hebt ze al geinstalleerd, maar doe het dan toch nog maar even ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door HyperBart op 04-02-2008 01:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb dus nu de WPA fix en de WPA2 FIX gedownload en geinstalleerd. Bij de WPA wordt er gezegd dat ik al een nieuwere versie heb (sp2) dus is het niet nodig. Bij de wpa2 fix installeerd hij alles normaal, mar pc reboot zie ik nog geen verbetering.

Wat ik ook niet snap is waarom windows automatisch gaat connecten met een router ipv eerst om een key te vragen.

er is geen optie om de gedeelte van draadloos internet geheel opnieuw te installeren?

mvg,kaisz

ps: ik heb geprobeerd om op gedeeld te zetten, maar dit gaat ook niet goed. de opties die ik dan krijg zijn alsnog hetzelfde (zie plaatje).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 09:36 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ontopic:
Het lijkt er inderdaad op dat je nog geen wpa ondersteuning heb.
kan je niet op het kaartje nakijken of er wel WPA ondersteuning opzit ?
(serienummer / typenummer / merk / model)

Hier had ik laatst ook een probleem mee ,

En dat kaartje bleek geen wpa ondersteuning te hebben.
dus dan moet je of je kaartje upgraden of WEP key gebruiken.

Offtopic:

ik snap eingelijk ook heel de hype niet over je netwerk zwaar beveiligen wat is er nou voor baat bij dat iemand in mijn netwerk "inbreekt" hij kan me internet leechen ? Jippe ?

Als die persoon daar al die moeite voor wilt doen om 1 netwerk te kraken en dan internet te leechen bezielt hem toch wat.

als je even in de auto stapt en je maakt een ritje van 2 kilometer .
ben ik 180 Draadloze netwerken tegen gekomen en daarvan waren er 40 open.

Verwijderd

Topicstarter
het gekke is, mijn sitecom kaartje ondersteunt het waarschijnlijk niet (geen driver van sitecom die wpa ondersteunt mbt de wl-110)
alleen ik heb afgelopen 6 maanden wel ermee kunnen werken op hetzelfde kaartje met dezelfde router en haar instellingen.
dus iets in windows zit het dwars.

de reden dat ik wep niet wil is dat het mij op een of andere manier niet lukt om met alle pc's binnen te komen. nu ook niet met wpa, maar eerst lukte dit wel.
misschien moet ik ook maar eens een wireless kaartje halen omdat mijne nu ook al een jaar of 4 oud is, wel zonde van het geld wanneer ik weet dat hij nog gewoon goed werkt.

kaisz

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Je zit bij gegevenscodering te kijken, maar volgens mij staat WPA bij Netwerkverificatie vermeld? Doe het ff uit mijn hoofd hoor, so correct me if I'm wrong :P

Edit: Yup, zet Open bij Netwerkverificatie op de gewenste WPA beveiliging... Check dit.

O ja... WPA is inderdaad beschikbaar in XP SP1, dus SP2 is daarvoor niet noodzakelijk (wel om andere beveiligingsredenen uiteraard :P)

Misschien begrijp ik je nog verkeerd en is dit niet wat je zoekt, maar gezien je screenshot leek mij deze oplossing het meest logisch...

[ Voor 57% gewijzigd door Raging_Trancer op 04-02-2008 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.home-network-help.com/images/wireless-network-properties.jpg
ja dit zie ik sowieso niet staan, waar dan ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
haha opgelost!
verkeerde driver!
ik had geen wl107 maar een wl121

stom he!
Pagina: 1