Ik ben van plan een Q9450 te kopen. Maar nu vraag ik mij af (de vraag of bijv. software het niet ondersteunt laten we buiten beschouwing, want daar gaat het niet om) in hoeverre een Quadcore processor beperkt wordt door de FSB. Als we als voorbeeld de Foxconn Mars bekijken (staat in mijn verlanglijst), dan zien we dat die 1333 Mhz ondersteund. Maar in hoeverre kan een QuadCore dan nog presteren?
Laat ik de vraag anders stellen aangezien niet iedereen mijn vorige vraag snapt:
Hoe zit precies de beperkende factor van de FrontSideBus in elkaar tussen een Core2Duo en een Core2Quad?
En kan dit uitgelegd worden in leken taal? (ik ben absoluut geen leek, maar dit vind ik lastig te begrijpen. Ook gaat mij dit niet om het kopen van, maar puur de vraag over de FSB)
Laat ik de vraag anders stellen aangezien niet iedereen mijn vorige vraag snapt:
Hoe zit precies de beperkende factor van de FrontSideBus in elkaar tussen een Core2Duo en een Core2Quad?
En kan dit uitgelegd worden in leken taal? (ik ben absoluut geen leek, maar dit vind ik lastig te begrijpen. Ook gaat mij dit niet om het kopen van, maar puur de vraag over de FSB)
www.janvandoornik.nl