Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PHP] alle post values uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 750 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alle post values uitlezen en in een database duwen (voor loging) echter ik zit met een probleem, ik krijg de name="" velden niet uitgelezen.

Nu doe ik dit, wat werkt dus:
PHP:
1
2
3
4
 foreach ($_POST as $checkwaarde) {

de db code en filtering hier;
                              }

Ik krijg zo dus alle ingegeven waardes (value="") maar ik mis de naam velden: name="blaat"

Is er een manier om ook eenvoudig de name="" velden mee uit te lezen zonder dat ik iets moet veranderen aan de post scripts, dit wil me maar niet lukken.

• MacWebber
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PHP:
1
2
3
foreach ($_POST as $LsKey => $LsValue) {
   // blaat
}

De PHP manual is je vriend...

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik snap eerlijk gezegd weinig van je verhaal, maar doe eens een print_r($_POST); na het submitten en kijk of de gewenste gegevens in de $_POST array zitten?

Twitter

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Welke POST gegevens krijg je wél ? Je hebt het over " name="" " velden, ik neem aan dat je daar gewoon de elementen in je formulier mee bedoeld ? Ik vraag me af of je formulier wel correct is opgebouwd, post anders eens een stukje HTML.

Verder kun je met print_r() of var_dump() de inhoud van een array posten, maar dan moet er natuurlijk wel iets instaan.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 13:35
Ik vermoed dat B3rt graag de key's wil hebben bij zijn POST velden - in een HTML formulier geef je die aan met <input name='key' value='value'>, in PHP zijn die vervolgens uit te lezen op de manier die MacWebber al aangeeft - en die inderdaad ook prima in de manual staat :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is gewoon basale kennis van het gebruik van de taal, namelijk weten wat foreach is en hoe het werkt. Hier had je ook zonder topic uit kunnen komen als je even in de manual had gekeken. Dit topic gaat dus dicht. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.