Hallo allemaal,
Ik heb gisteren ook al een post gemaakt, maar daar werd glashard (en terecht
) een slotje op gezegt door de mod.
Ik probeer het nog een keer!
mijn specs:
Intel Core 2 duo E6700 + Zalman 9700NT LED koeler
Asus P5N32-E SLI Nforce 680i
2048mb DDR2 6400 C4
MSI Geforce 8800GTX
igreen 500W Coolermaster PSU
windows: Vista Home Premium 32 en XP SP2
Ik in heb Sisoft Sandra XII SP1 de multi core efficiency benchmark gedraait. Nu had ik gisteren (in mijn gelockte post) al te horen gekregen dat het maar cijfers zijn en van een mod een vergelijking met hamers en spijkers naar m'n hoofd geslingert gekregen, maar voordat ik meer van dat soort vergelijkingen krijg wil ik mijzelf even verdedigen.
Tuurlijk zijn cijfers, maar cijfers. Maar cijfers van een benchmark zeggen altijd wel iets. Je hebt daar wel het menselijk verstand voor nodig (ja Dion-b die bezit ik
) Op zich kijk ik dus ook niet zo erg naar cijfers en zeker niet als ze een beetje verschillen. Deze keer echter verschilde ze wel erg veel van de verwachte cijfers. Er zijn geen verschillende settings om deze benchmark in te draaien Dion-b. Dat had je kunnen weten als jij je in had gelezen voordat je reageerde
Ook mijn stroom verbruik (volgens Sisoft Sandra dan) was erg laag. Ik scoorde dus lager in de benchmark dan een E6300 qua latency tussen de verschillende cores.
Qua bandwidth scoorde ik tussen de E6600 en E6400 core 2 duo.
Tuurlijk zijn dit cijfers, maar ze kunnen wel degelijk wat zeggen. Ik heb bijvoorbeeld de benchmark gedraait in vista (mijn eerste keus besturingssysteem en vol met programma's e.d.) en XP (helemaal kaal en bijna geen enkel programma geinstalleerd) en ik kreeg de zelfde scores. Dus ik heb al middels de cijfers ontdekt dat het niet aan het besturingssysteem ligt.
Blijft de vraag over, waarom scoor ik dan zo slecht. Nu kan ik verschillende dingen doen:
1. Ik kan naar een computer winkel gaan en daar mijn CPU testen in eenander systeem en kijken welke scores ik nu haal.
2. Ik kan naar een computer winkel gaan en een nieuwe CPU in mijn systeem plaatsen en hiermee testen.
3. of ik kan checken wat voor scores andere mensen halen met de benchmark met een vergelijkbare CPU halen.
Ik vraag dus of er mensen zijn die mij willen helpen (met een Intel core 2 duo E6700 en E6600 door deze benchmark te draaien en te vertellen wat hun scores zijn. Verschillen ze nou heel veel van de reference scores van de benchmark, dan ga ik geen geld uitgeven voor een hardware test bij een computer winkel. Blijkt dat ik inderdaad te lage scores haal dan ga ik dat wel doen, omdat ik 500 euro heb uitgegeven aan de CPU en 200 euro aan het moederbord ik wil gewoon geen product wat niet 100% van zijn kunnen haalt. Logisch toch?
Laatste wat ik nog kwijt wil is dat ik ook Intel hierover heb gecontacteerd en zij raden mij aan om de CPU en/of moederbord en PSU te laten testen.
Hier dus mijn scores voor SiSoftware Sandra multi core efficiency benchmark:
Benchmark Results
Inter-Core Bandwidth : 6.33GB/s
Results Interpretation : Higher index values are better.
Inter-Core Latency : 125ns
Results Interpretation : Lower index values are better.
Windows Experience Index
Current Processor(s) : 5.5
Performance vs. Speed
Inter-Core Bandwidth : 2.43MB/s/MHz
Inter-Core Latency : 0.05ns/MHz
Performance vs. Power
Processor(s) Power : 55.95W
Inter-Core Bandwidth : 115.78MB/s/W
Inter-Core Latency : 2.23ns/W
Detailed Benchmark Results
Processor Affinity : CPU0-CPU1
Inter-Core Bandwidth @ 2x 8kB : 1.81GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 4x 8kB : 1.91GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 2x 32kB : 2.27GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 4x 32kB : 11.71GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 16x 8kB : 10.98GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 2x 128kB : 11.79GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 4x 128kB : 11.99GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 16x 32kB : 11.71GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 64x 8kB : 10.95GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 16x 128kB : 11.72GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 64x 32kB : 11.38GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 64x 128kB : 1.69GB/s
Performance Test Status
Run ID : Intel(R) Core(TM)2 CPU 6700 @ 2.66GHz (Dual-Core, 2.67GHz, 4MB L2, 1.07GHz FSB)
Platform Compliance : Win32 x86
Buffering Used : No
NUMA Support : No
SMP (Multi-Processor) Benchmark : No
Total Test Threads : 2
Multi-Core Test : Yes
SMT (Multi-Threaded) Benchmark : No
System Timer : 25MHz
Processor
Model : Intel(R) Core(TM)2 CPU 6700 @ 2.66GHz
Speed : 2.67GHz
Cores per Processor : 2 Unit(s)
Type : Dual-Core
L2 On-board Cache : 4MB, ECC, Synchronous, ATC, 16-way, Inclusive, 64 byte line size, 2 threads sharing
Ik hoop dat iemand mij wil helpen en er deze keer geen mod komt om een slot op mijn topic te plaatsen.
met vriendelijke groet,
Maarten
Ik heb gisteren ook al een post gemaakt, maar daar werd glashard (en terecht
Ik probeer het nog een keer!
mijn specs:
Intel Core 2 duo E6700 + Zalman 9700NT LED koeler
Asus P5N32-E SLI Nforce 680i
2048mb DDR2 6400 C4
MSI Geforce 8800GTX
igreen 500W Coolermaster PSU
windows: Vista Home Premium 32 en XP SP2
Ik in heb Sisoft Sandra XII SP1 de multi core efficiency benchmark gedraait. Nu had ik gisteren (in mijn gelockte post) al te horen gekregen dat het maar cijfers zijn en van een mod een vergelijking met hamers en spijkers naar m'n hoofd geslingert gekregen, maar voordat ik meer van dat soort vergelijkingen krijg wil ik mijzelf even verdedigen.
Tuurlijk zijn cijfers, maar cijfers. Maar cijfers van een benchmark zeggen altijd wel iets. Je hebt daar wel het menselijk verstand voor nodig (ja Dion-b die bezit ik
Qua bandwidth scoorde ik tussen de E6600 en E6400 core 2 duo.
Tuurlijk zijn dit cijfers, maar ze kunnen wel degelijk wat zeggen. Ik heb bijvoorbeeld de benchmark gedraait in vista (mijn eerste keus besturingssysteem en vol met programma's e.d.) en XP (helemaal kaal en bijna geen enkel programma geinstalleerd) en ik kreeg de zelfde scores. Dus ik heb al middels de cijfers ontdekt dat het niet aan het besturingssysteem ligt.
Blijft de vraag over, waarom scoor ik dan zo slecht. Nu kan ik verschillende dingen doen:
1. Ik kan naar een computer winkel gaan en daar mijn CPU testen in eenander systeem en kijken welke scores ik nu haal.
2. Ik kan naar een computer winkel gaan en een nieuwe CPU in mijn systeem plaatsen en hiermee testen.
3. of ik kan checken wat voor scores andere mensen halen met de benchmark met een vergelijkbare CPU halen.
Ik vraag dus of er mensen zijn die mij willen helpen (met een Intel core 2 duo E6700 en E6600 door deze benchmark te draaien en te vertellen wat hun scores zijn. Verschillen ze nou heel veel van de reference scores van de benchmark, dan ga ik geen geld uitgeven voor een hardware test bij een computer winkel. Blijkt dat ik inderdaad te lage scores haal dan ga ik dat wel doen, omdat ik 500 euro heb uitgegeven aan de CPU en 200 euro aan het moederbord ik wil gewoon geen product wat niet 100% van zijn kunnen haalt. Logisch toch?
Laatste wat ik nog kwijt wil is dat ik ook Intel hierover heb gecontacteerd en zij raden mij aan om de CPU en/of moederbord en PSU te laten testen.
Hier dus mijn scores voor SiSoftware Sandra multi core efficiency benchmark:
Benchmark Results
Inter-Core Bandwidth : 6.33GB/s
Inter-Core Latency : 125ns
Windows Experience Index
Current Processor(s) : 5.5
Performance vs. Speed
Inter-Core Bandwidth : 2.43MB/s/MHz
Inter-Core Latency : 0.05ns/MHz
Performance vs. Power
Processor(s) Power : 55.95W
Inter-Core Bandwidth : 115.78MB/s/W
Inter-Core Latency : 2.23ns/W
Detailed Benchmark Results
Processor Affinity : CPU0-CPU1
Inter-Core Bandwidth @ 2x 8kB : 1.81GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 4x 8kB : 1.91GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 2x 32kB : 2.27GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 4x 32kB : 11.71GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 16x 8kB : 10.98GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 2x 128kB : 11.79GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 4x 128kB : 11.99GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 16x 32kB : 11.71GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 64x 8kB : 10.95GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 16x 128kB : 11.72GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 64x 32kB : 11.38GB/s
Inter-Core Bandwidth @ 64x 128kB : 1.69GB/s
Performance Test Status
Run ID : Intel(R) Core(TM)2 CPU 6700 @ 2.66GHz (Dual-Core, 2.67GHz, 4MB L2, 1.07GHz FSB)
Platform Compliance : Win32 x86
Buffering Used : No
NUMA Support : No
SMP (Multi-Processor) Benchmark : No
Total Test Threads : 2
Multi-Core Test : Yes
SMT (Multi-Threaded) Benchmark : No
System Timer : 25MHz
Processor
Model : Intel(R) Core(TM)2 CPU 6700 @ 2.66GHz
Speed : 2.67GHz
Cores per Processor : 2 Unit(s)
Type : Dual-Core
L2 On-board Cache : 4MB, ECC, Synchronous, ATC, 16-way, Inclusive, 64 byte line size, 2 threads sharing
Ik hoop dat iemand mij wil helpen en er deze keer geen mod komt om een slot op mijn topic te plaatsen.
met vriendelijke groet,
Maarten