Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de stekker van een USB-apparaat uitplug, de computer uitzet en daarna de betreffende stekker er weer in druk, vraagt WinXP of hij de drivers moet installeren. Dit is zeer lastig wanneer ik, zoals vanmiddag, de pc ergens naar toe moet nemen. Dit gebeurd overigens bij alle USB-apparaten: muis, keyboard, geluidskaart, hubs, harde schijven... Korom, ik ben een paar minuten lang aan het klikken op 'automatisch installeren'. Daarbij komt dat het helemaal lastig wordt wanneer ik de drivers van het keyboard en de muis moet installeren, terwijl beide het niet doen.

Ik was in de veronderstelling dat het gros van de apparaten plug-en-play was; er in drukken en hop. Waar kan het probleem zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:24
Druk je de usb stekkertjes wel weer in precies dezelfde usb-poort? Hij installeert de drivers namelijk per usb-poort en niet per apparaat wat je ooit hebt aangesloten.
En je muis en toetsenbord werken volgens mij altijd wel, ook als er geen extra driver is geïnstalleerd, alleen de extra functie knoppen zullen niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De stekkertjes komen niet altijd in dezelfde poorten terecht. Dan zal dat een deel van het probleem zijn! De muis en het toetsenbord echter werken niet altijd..!