Toon posts:

Elta 2399 Music Center [ervaringen]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, heeft er iemand misschien ervaring met het volgende speeltje?
Afbeeldingslocatie: http://i4.ebayimg.com/02/i/000/d6/70/56c0_1.JPG

Het is een Elta 2399 Music Center met radio, platenspeler, cd-speler en AUX- SD- & USB-ingangen. De prijs die ik ervoor zou moeten betalen is 88 euro. Nu snap ik dat je voor dat geld geen megasysteem kan en mag verwachten, maar hij hoeft dan ook slechts een kamertje van 13m2 te vullen met geluid. Het systeem wat daar nu staat is ook geen geluidsmonster (een Aiwa miniset die 5 jaar geleden ook ongeveer 90 euro kostte...)

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of dit apparaat een beetje duurzaam is en of er een redelijk goed geluid in zit (niet van dat potten en pannen blikgeluid)

• CD- Player mit:
Frontlade Mechanismus und Repeat 1/all, Programm für 32 Titel, Random, Skip, Intro, CD-R/CD-RW kompatibel
• MP3 und WMA kompatibel
• PLL Radio-Tuner für UKW/MW
• 10 Radiosender-Speicherplätze
• RDS-Anzeige (Radio Data System)
• USB-Anschluss und SD-Kartenslot zum Aufnehmen vom Plattenspieler, Radio, CD und AUX-Eingang in MP3-Format
• LCD-Display mit blauer Hintergrundbeleuchtung
• ID3 Anzeige für Titel und Interpret
• Plattenspieler für 33/ 45/ 78 rpm
• Multifunktions-Fernbedienung
• Lautsprecherboxen aus Holz
• Leistung: 200 Watt PMPO
• 75 Ohm Antennenanschluss
• 230 Volt Netzbetrieb, für die Fernbedienung 2x UM3 Batterien
• Farbe: schwarz/silber
• Maße: 323x 190x 299 ; Verp. 733x 328x 228 (Lx Bx H in mm)
• Gewicht: ca. 6,5 kg
• EAN: 4001608201659

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je ziet wat er voor die prijs allemaal in zit, wat denk je dan zelf :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor iets meer geld heb je zoiets: http://www.ibood.com/site...hread&forum=1&topic=12307

Zou ik dan liever hebben. Goede computerspeakers geen optie? (ik weet niet of er een pc in dat camertje staat).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:01:
Voor iets meer geld heb je zoiets: http://www.ibood.com/site...hread&forum=1&topic=12307

Zou ik dan liever hebben. Goede computerspeakers geen optie? (ik weet niet of er een pc in dat camertje staat).
Het gaat me niet enkel om de speakers maar om het hele apparaat. Platenspeler en cd-speler in 1, AUX-ingang, en dat SD/USB-gebeuren is natuurlijk ook een leuke extra
Exirion schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:52:
Als je ziet wat er voor die prijs allemaal in zit, wat denk je dan zelf :X
De Akai die er nu staat was net zo duur en daar ben ik qua geluid zeer tevreden over. Dat geldt overigens alleen voor een dergelijk kleine kamer; in de woonkamer is het geluid van dat ding om te huilen

• 666pack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02-2020
Ik zou het gewoon proberen. mocht het geluid echt bagger zijn kan je altijd nog een setje degelijke speakers er aan hangen.

Speakers zijn bij deze setjes toch altijd de zwakste schakel.
Gelukkig kan je altijd wel ergens een paar betere speakers op de kop tikken voor weinig;)

Verwijderd

Topicstarter
666pack schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:28:
Ik zou het gewoon proberen. mocht het geluid echt bagger zijn kan je altijd nog een setje degelijke speakers er aan hangen.

Speakers zijn bij deze setjes toch altijd de zwakste schakel.
Gelukkig kan je altijd wel ergens een paar betere speakers op de kop tikken voor weinig;)
Volgens nieuwe specs die ik heb gevonden zou het bij de speakers gaan om 2 x 80 Watt. Ik heb er geen verstand van dus kan iemand me zeggen of dit redelijk is?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 00:18:
Volgens nieuwe specs die ik heb gevonden zou het bij de speakers gaan om 2 x 80 Watt. Ik heb er geen verstand van dus kan iemand me zeggen of dit redelijk is?
1. De maximale belasting van speakers zegt geen reet over de kwaliteit
2. Dit soort cijfers wordt vaak volledig uit de duim gezogen... 2x5W lijkt me realistischer voor dit setje

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-12 12:10

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 00:18:
[...]

Vermogen zegt niks over hoe een speaker klinkt. Voor het geld kan je je er eigenlijk geen buil aan vallen en als je een akai setje van 9 tientjes ook goed vind klinken dan liggen je eisen niet zo hoog, ik denk dat dit wel ongeveer vergelijkbaar is met wat je hebt.
En zoals al gezegd, je kan later altijd nog betere speakers erbij kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan, dank voor de reacties :)
Ik ga volgende week maar eens bij de verkoper langs om met eigen oren te luisteren...!

Verwijderd

Topicstarter
CD-speler klonk prima. Platenspeler is echter alsof je muziek door een telefoon luistert :S
Geen aanrader, slotje :P
Pagina: 1