Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een laptop gekregen waarbij de koelpasta was uitgedroogd, waardoor de laptop na ongeveer 40sec uitviel. Dit heb ik gefixt, en de laptop heeft een tijdlang prima gewerkt. Ik stond op het punt om de laptop te verkopen, en wou nog even testen of het koelsysteem echt goed werkte (anders krijg ik gezeur met de koper). Dus ik heb even een ultimate bootCD gedownload, en een CPU Burn-in test gedraaid.
Ging allemaal prima, en na 45min vond ik het wel genoeg. test gestopt en nog ff naar windows geboot.
Daar nog wat bezig geweest met programma's installeren (Word, Nero e.d)
En nu wou ik er zonet nog even mee bezig, ik druk de laptop aan, en na 2sec valt hij alweer uit
Terwijl ik er verder niks aan heb veranderd o.i.d
Wat ik al geprobeerd heb:
RAM gewisseld met een andere - Zelfde probleem
CPU gewisseld met een andere - Zelfde probleem
Zonder RAM - PC blijft aan, maar scherm blijft zwart
RAM in 2e slot - Zelfde probleem (uiteraard met verschillende stripjes RAM getest)
Zonder accu proberen te starten - Zelfde probleem
Wie helpt me, want ik wil de laptop graag verkopen.
Specs:
Gericom Masterpiece 2240XL
Celeron 2,2Ghz
256MB RAM PC2100
Ik heb een tijdje geleden een laptop gekregen waarbij de koelpasta was uitgedroogd, waardoor de laptop na ongeveer 40sec uitviel. Dit heb ik gefixt, en de laptop heeft een tijdlang prima gewerkt. Ik stond op het punt om de laptop te verkopen, en wou nog even testen of het koelsysteem echt goed werkte (anders krijg ik gezeur met de koper). Dus ik heb even een ultimate bootCD gedownload, en een CPU Burn-in test gedraaid.
Ging allemaal prima, en na 45min vond ik het wel genoeg. test gestopt en nog ff naar windows geboot.
Daar nog wat bezig geweest met programma's installeren (Word, Nero e.d)
En nu wou ik er zonet nog even mee bezig, ik druk de laptop aan, en na 2sec valt hij alweer uit
Terwijl ik er verder niks aan heb veranderd o.i.d
Wat ik al geprobeerd heb:
RAM gewisseld met een andere - Zelfde probleem
CPU gewisseld met een andere - Zelfde probleem
Zonder RAM - PC blijft aan, maar scherm blijft zwart
RAM in 2e slot - Zelfde probleem (uiteraard met verschillende stripjes RAM getest)
Zonder accu proberen te starten - Zelfde probleem
Wie helpt me, want ik wil de laptop graag verkopen.
Specs:
Gericom Masterpiece 2240XL
Celeron 2,2Ghz
256MB RAM PC2100
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 03-02-2008 19:23 ]