Toon posts:

Abit KT7A bios CPU temperatuur ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is de temperatuur meeting die in de bios van mijn abit kt7a zit nou een juiste meeting,want sisoft sandra geeft heel iets anders aan....cpu temp = 48
system temp = 38
dat hierboven geeft mijn bios aan en hieronder wat sisoft aan geeft
...system temp = 25,4
cpu temp = 38
power/aux temp = 48

heeft iemand hier mischien een visie op..dank je...(;>[

Verwijderd

bij mij verschilden die Temps eerst ook enorm, maar ze zijn nu allebei redelijk gelijk.

En ik kan et weten want ik moet zo vaak rebooten dat ik tijd zat heb om in de bios ff de temp te checken :(

Verwijderd

Hmm... Ik heb inderdaad precies hetzelfde, Sandra 2001 geeft steeds een stuk lager aan.

Er zit in ieder geval 1 temperatuur sensor onder je processor, ik denk dat die gebruikt wordt door 't bios, ik vraag me af waar Sandra de temp vandaan haalt. Kweenie welke je moet vertrouwen, maar je kunt t beste uitgaan van de hoogste...

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:18
Ik zou maar veilig uitgaan van m'n BIOS want Sandra doet zoals gebruikelijk een gooi. De laatste Sandra versie die je kunt downloaden kent volgens mij de KT133A chipset nog niet en weet blijkbaar niet welke sensors wat meten.

Verwijderd

Ligt waarschijnlijk aan ACPI dat je temps in Windows hoger zijn dan in de bios want:
Under Windows 98SE, Me and 2000 support for Microsoft's Advanced configuration and Power Interface (ACPI) is provided. One feature of ACPI is the ability to cool the processor in software, by issuing HLT commands during periods of inactivity. As a consequence, the CPU may run at about 30 deg C during idle, but then rise to 45 deg C during load. When the temperature is viewed using the Hardware Monitor screen of the BIOS, Windows (and hence ACPI) is not running, and hence no software cooling is employed.
www.icrontic.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 21:52 schreef timeout het volgende:
is de temperatuur meeting die in de bios van mijn abit kt7a zit nou een juiste meeting,want sisoft sandra geeft heel iets anders aan....cpu temp = 48
system temp = 38
dat hierboven geeft mijn bios aan en hieronder wat sisoft aan geeft
...system temp = 25,4
cpu temp = 38
power/aux temp = 48

heeft iemand hier mischien een visie op..dank je...(;>[
Komt toch precies overeen?
alleen gooit sandra de hele zooi door elkaar, maar er is ook 38 en 48, er is alleen een 25.4 bijgekomen... (heb je ook al met andere proggies geprobeerd? MBM5 of wat bij je mainboard geleverd zit, of krijg je bij Abit er niets meer bij, vroeger bij TX5, BP6 enzo wel)

Verwijderd

Topicstarter
ja er zit wel wat bij maar dat moet je per sensor instellen net als bij MBM5 maar wat nou welke sensor is ,ja dat staat er dus niet bij....ik heb wel eve op de ABIT site weze kijken daar gaven ze aan dat de 25,5 temp van de power/aux was de 38 temp van het board ende 48 van de cpu...dussss

Verwijderd

In mbm5:

Processor = via686B-3
Mobo = via686B-2
aux = via686B-1

Verwijderd

Topicstarter
thanks

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 17 februari 2001 09:12 schreef JebberWebber het volgende:
In mbm5:

Processor = via686B-3
Mobo = via686B-2
aux = via686B-1
In ieder geval bedankt want ik heb het nu aan de praat me MBM5 en mijn ABIT KT7A maar wat doet de monitor van de AUX? Zit dit op de KT7A? :?
Pagina: 1