Toon posts:

{Ati-RadeonHD2600pro} geluid en beeld hangt vast bij games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 dagen een nieuwe computer, maar bij het spelen van spellen krijg ik een frustrerende fout.

De fout is, bij het spelen van een spel blijft (binnen een paar minuten al) het geluid hangen. (trillend geluid). Het beeld blijft dan ook hangen, en na een paar seconde gaat het beeldscherm uit en krijg ik te zien: no signal. Geen elke toetsencombinatie helpt, alleen de computer uitzetten d.m.v. het aanknopje in blijven drukken.

Met welke spellen heb ik dit geprobeerd? Call of Duty 4, Zoo tycoon 2 (meegeleverd met de computer). Beiden dezelfde fout.

Dit zijn de specificaties van de pc:
Acer Aspire M5620
Intel Core 2 Quad Q6600
2GB DDR2 memory
500GB hdd geheugen
Ati radeon HD 2600 pro
Windows Vista.

Wat heb ik al geprobeerd?
-Ik heb de nieuwste driver gedownload en geinstalleerd. Het is de enige driver want de oude standaard had ik eerst verwijderd.
-Ik heb Windows Vista service pack 1 (beta denk ik) gedownload van de microsoft site (ergens gelezen dat dat misschien zou helpen), ook dat hielp niet.

Heb ook ergens gelezen dat het misschien aan de koeler ligt? Maar dat lijkt me sterk want het is al na 2 minuten ofzo, en de pc is gloednieuw.

Kijk graag uit naar enige reacties

Verwijderd

Goede combinatie een Q6600 en HD2600 ^^
Kan best liggen aan de koeler. De fabrikanten gooien er meestal bakken met koelpasta of schroeven hem niet goed vast. Kijk is naar je temps van je gpu en cpu met atitool om te streesen en orthos, je kan ccc en speedfan gebruiken om je temps uit te lezen.

Maar wat je ook kan doen, kijk is of je kabel er goed in zit (niet dat ik denk dat dit werkt, maar altijd even kijken.) Neem aan dat deze OEM is? Misschien een brakke voeding?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:17:
Kijk is naar je temps van je gpu en cpu met atitool om te streesen en orthos, je kan ccc en speedfan gebruiken om je temps uit te lezen.
Ik heb een beetje verstand van computers maar niet zoveel(A) dit snap ik niet. Kan je het simpel uitleggen? Wel bedankt voor je snelle reactie hoor!

Wat is trouwens OEM?

Verwijderd

Test de computer eens op stabilietijd met Orthos en doe een Memtest voor DOS run alle twee zo'n 8 uur. En test je videokaart eens op artifacts met Atitool. Let ook op de temperatuur als deze niet te hoog word. Voor de CPU temp kun je Coretemp gebruiken en voor je videokaart temperatuur gebruik je Atitool.
Als dat allemaal normaal is en het probleem blijft kun je hier nog eens kijken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Op internet staat wel wat OEM betekend.

Welkom op GoT trouwens. :w

Edit iets te laat. :z

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
super echt heel erg bedankt! Ga meteen aan de slag:)
Heb net trouwens de stekkers in een anders stopcontact gestopt, zelfde fout..

EDIT: Net bij mn zusje zelfde fout, nu alleen msn+windows media player+internet aan!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met de acer helpdesk gebeld, die hebben me via alt+f10 een systeemherstel laten uitvoeren naar de standaardinstellingen. Wanneer hij dan klaar is en de eerste keer opstart, als je dus computernaam moet invoeren etc, loopt hij ook regelmatig vast. Na veel proberen doet hij het soms maar net als hij dan helemaal is opgestart de fout.

Wel nieuwe ontwikkelingen:
Ik had een blauwe AVI kabel en een witte DVI-D kabel naar de computer verbonden in mijn vorrige post. Na wat google eerst alleen de blauwe avi kabel geprobeert. Liep weer vast, maar nu een Blue Screen of Death. Snel bij instellingen -nietopnieuwopstarten- aangevinkt zodat ik het kon lezen:

stop 0x00000124 -steeds andere getallen-
Deze foutmelding opgezocht op google maar kon niks erover vinden. Wel iets met geluid en Bios Mem maar dat kon ik niet veranderen bij mijn instellingen.

Gebruik ik alleen de witte kabel (DVI-D), dan komt de al eerder genoemde fout, no signal, beelscherm uit. Dit is ook het geval als ik beide erin doe.

Waar zou het aan kunnen liggen? Denk niet aan de drivers want ik heb nog niet eens de mogelijkheid gehad die te veranderen. Ik kon wel even snel kijken en het was wel een catalist driver die bij ATI Radeon kaarten hoort.

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Dit komt door de HD audio drivers. Ik heb dit gehad met alleen het geluid. Dit komt door een storing met .net framework 2. Dit valt simpel op te lossen door in device manager "ati function driver vor High Defenition audio" uit te zetten.

Als dit niet werkt, zij de hardwareboer dat ik .net framework vanaf 1.0 alle updates moest doen en dan 2.0 ook weer alle updats. (was bij mij niet nodig, Die audio driver uitzetten was genoeg)

edit.

had er overheen gelezen dat je vista had. Ikzelf gebruik Xp en weet niet zeker of het ook op vista werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Borgoth op 10-02-2008 13:11 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg hem niet eens meer aan, kan niks meer veranderen !
Pagina: 1