• kindokolo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 16:25
Beste tweakers ik heb het volgende probleem:

Tijdens het spelen op mijn verouderde systeem (amd athlon 64 3000+@2,4, Asus A8V, 2x512 MB mem, OCed 6800GT/TD 128 MB) kan ik met wat getweakte settings redelijk op medium spelen (+-22 FPS). Echter na een tijdje spelen (dit kan een kwartier duren, maar ook slechts een minuut, verlies ik, nadat het spel eerst een tijdje +-15 sec blijft hangen, ongeveer een derde van m'n frames.(van 22 naar 15). Dit is te verhelpen door te alt-tabben naar de desktop en dan weer naar het spel terug te gaan. Dit is echter een tijdelijke oplossing, want na weer een onbepaalde tijd krijg ik weer hetzelfde probleem.

Wat ik heb gechecked:
1: Invloed overclocken VGA-kaart--> geen invloed
2: Memory leaks, lijkt er niet op, geheugen gebruik tijdens spelen ligt rond de 800 MB
3: 1.1 patch, geen verschil
4: Windows XP 32 of 64 bit, geen verschil
5: Clocks CPU en ook de VGA blijven gelijk. (dus geen overtemp. protectie o.i.d.)

Wellicht is iemand bekend met dit probleem?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoor je toevallig niet je harde schijf enorm hard werken tijdens die hanger (meer dan gewoon tijdens het gamen)? Het zal namelijk je swap wel zijn, omdat 1GB nogal aan de kleine kant is voor dit spel, ook op lage settings (lagere graphics-settings hebben relatief gezien weinig invloed op het gebruik van geheugen). Laat anders het taakbeheer eens open staan en kijk achteraf eens naar het 'virtueel geheugen' bij de grafiekjes, het zou kunnen dat je het daar ook in terug ziet.

• kindokolo
Nee tijdens het 'hangen' is de harde schijf niet bezig. Ik heb ook nog even de taskmanager erbij gehaald, maar die laat ook geen verschil zien in swap file gebruik voor of na de performance drop.

Priority setting, zag ik, stond wel op normal, dus ik ga nu even testen of ik met priority op high nog steeds het probleem hou.

Update: priority setting high werkt ook niet, op naar de volgende oplossing

[ Voor 10% gewijzigd door kindokolo op 05-02-2008 10:47 ]

• kindokolo
Oke, ik heb inmiddels 1GB erbij (dus nu totaal 4x512MB). Het spel speelt nu wel beter qua tussentijds laden, maar het "hangen" met daarna de framedrop doet ie nog steeds. Ik heb ook al gechecked of Cool&quiet er iets mee te maken had, maar dat was ook niet zo. Verder heb ik nog fastwrites aan/uit gehad, AGP 4x ingeschakeld, agp aperture size van 64 tot 256 MB laten varieren, maar niks mocht nog baten. Het wordt wel lastig zo.

gedetaileerde omschrijving van het "hangen":
Beeld staat stil. Tijdens het hangen blijft het geluid van muziek of zeegeruis gewoondoorspelen, als je net je geweer aan het legen bent, blijft dat in een loop doorgaan. Na tien of 15 seconden blijft het geluid dan ook even hangen (irritant herriegeluid), vervolgens weer een seconde of 5 klinkt het weer normaal, daarna blijft het nog eens 5 seconden hangen. Hierna kom je weer terug in het spel met dus de framedrop van ongeveer 7 frames oid. Dit is altijd hetzelfde!