Toon posts:

portforwarden door 2 'routers' lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik heb een probleem wat ik helaas niet zelf kan oplossen.

Het probleem is dat ik op geen enkele manier een port kan open zetten voor bijv. vnc of bittorrents of p2p.

Ik heb afgelopen dagen veel op GoT en andere sites gezocht, maar kon helaas niks vinden wat bij mij werkte.

Zo ziet mijn thuis netwerk configuratie er uit:

Zyxel 2602 HW is aangesloten op internet en achter Zyxel heb ik een wireless D-link router wat funtioneert als access point. (Dus UTP kabel van Zyxel komt in 1 van de 4 LAN uitgangen)

De D link is ingesteld binnen de DHCP range van Zyxel.
Internet en thuisnetwerk werken helemaal goed. Zowel met utp kabel als draadloos.

Op de zyxel heb ik ook port 5900 en 6181 open gezet.
hier (http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=2775) had ik gelezen dat behalve de porten ook de firewall de data moet toelaten
Dus heb ik ook zowel bij 'Wan to lan' als "lan to wan" de juiste porten open gezet.

daarnast heb ik op mijn pc ook de firewall uitgeschakkeld.

Maar nog steeds geen enkele port blijkt open te zijn.

Voor de zekerheid zet ik hier onder ook nog de ip adres gegevens, misschien ligt het daaraan.

instellingen van de Zyxel:

LAN Information
- IP Address: 192.168.2.1
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server

instellingen van de D link router ( in bridge mode)

LAN Information
- IP Address: 192.168.2.200
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: disable

Iemand enige idee wat ik fout doe of waar het aan ligt? :'(

-edit-
ow ja na elke stap heb ik ook gekeken of de porten open waren of niet ( door middel van portscanner en verschillende sites.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 16:36 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52

lier

MikroTik nerd

Een router moet routeren, oftewel je moet twee verschillende netwerk segmenten hebben. Verander een van de twee in bijvoorbeeld 10.0.0.x en stel vervolgens de port forwards opnieuw in (en dan werkt het wel).

Update:
Damn, iets te snel conclusies getrokken...kan je de port forwards ook laten zien ?
Je hoeft telkens maar 1 forward aan te maken, aangezien de D Link volledig transparant is.

[ Voor 43% gewijzigd door lier op 03-02-2008 16:36 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
op deze pagina stond een uitgebreide uitleg hoe men een router als access point kan instellen.
Dat ging helemaal goed.

Daarnaast heb ik ook op de D link geen porten open gezet, aangezien dat niet nodig lijkt mij.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 17:17

Krizzie

Progressive Music \o/

Zijn je IP's static? ik heb met onze Conceptronic router ook een tijd lopen vogelen waarom de poorten niet open wilde. Het probleem lag bij de IP adressen. De router maakte deze standaard dynamisch en daardoor werkte de poorten dus niet. Toen ik de IP's static maakte stonden de poorten wel open. :)

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:34:
Een router moet routeren, oftewel je moet twee verschillende netwerk segmenten hebben. Verander een van de twee in bijvoorbeeld 10.0.0.x en stel vervolgens de port forwards opnieuw in (en dan werkt het wel).

Update:
Damn, iets te snel conclusies getrokken...kan je de port forwards ook laten zien ?
Je hoeft telkens maar 1 forward aan te maken, aangezien de D Link volledig transparant is.
hier heb ik 2 afbeeldingen met portforward gegevens en port scanner gegevens.

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/my.php?image=portscannermk7.jpg

http://img85.imageshack.us/img85/6249/portforwardjq4.jpg

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:57
Moet je de poorten niet nog een keer invullen in die "Port Translation Start Port en End Port" velden? Of maakt ie daar automatisch dezelfde poorten van als je 2x 0 invult? (ken de router niet...)

edit:
Hm, wat je invult zou eigenlijk niet uit mogen maken aangezien je al een default server hebt ingevuld... :S Dan zou het toch zeker moeten werken...

[ Voor 28% gewijzigd door Xander op 03-02-2008 17:07 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:05:
Moet je de poorten niet nog een keer invullen in die "Port Translation Start Port en End Port" velden? Of maakt ie daar automatisch dezelfde poorten van als je 2x 0 invult? (ken de router niet...)

edit:
Hm, wat je invult zou eigenlijk niet uit mogen maken aangezien je al een default server hebt ingevuld... :S Dan zou het toch zeker moeten werken...
heb net getest, helaas zelfs met port translation kom ik niet verder. |:(

• Xander
Kun je de firewall van je Zyxel niet (tijdelijk) helemaal uitschakelen?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:10:
[...]

heb net getest, helaas zelfs met port translation kom ik niet verder. |:(
Zijn de poorten niet soort van stealth. Dus wanneer een programma (utorrent) ze aanspreekt, dat ze dan ook pas daadwerkelijk opengaan (= zien op sites dat hij ineens open is)

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:14:
[...]

Zijn de poorten niet soort van stealth. Dus wanneer een programma (utorrent) ze aanspreekt, dat ze dan ook pas daadwerkelijk opengaan (= zien op sites dat hij ineens open is)
Ik weet dat eigenlijk niet, want dit lijkt mij heel onlogisch, maar ergens klopt het wel wat je zegt.
zodra utorrent opstart, krijg ik ineens wel een open port via de utorrent "port check" pagina.
Maar via de programma advanced port scanner krijg ik nog steeds het bericht dat haast alle porten gewoon dicht zijn. 8)7 8)7 klinkt erggg logish :?

• Xander
Je probeert, met een programma op een PC binnen je netwerk, te scannen naar open poorten op je externe IP adres? Dat werkt sowieso niet...

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:29:
Je probeert, met een programma op een PC binnen je netwerk, te scannen naar open poorten op je externe IP adres? Dat werkt sowieso niet...
Wat doe ik fout dan? wat zou ik moeten doen?
met de programma scan ik naar open poorten binnen mijn netwerk.
want de programma scant bijv. 192.168.2.1 tot 192.168.2.255 Dat is toch wel je interne ip. :?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Xander schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:29:
In dit geval wel, die Zyxel ondersteunt NAT loopback.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Op je zyxel zet je de juiste poorten open naar het wan ip van je d-link. (in de 192.168.1 range)
Op je d-link zet je de juiste poorten open naar het ip adres van je pc. (in de 192.168.2 range)

Aan jou dus de opdracht om het wan ip van je d-link op te zoeken (dus niet het lan ip), en het ip adres van je pc. Invullen en klaar.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:43:
Op je zyxel zet je de juiste poorten open naar het wan ip van je d-link. (in de 192.168.1 range)
Op je d-link zet je de juiste poorten open naar het ip adres van je pc. (in de 192.168.2 range)

Aan jou dus de opdracht om het wan ip van je d-link op te zoeken (dus niet het lan ip), en het ip adres van je pc. Invullen en klaar.
De D-Link *heeft* geen wan IP omdat hij zijn Zyxel in een LAN poort geplugd heeft.

Aan de TS:
Als die uTorrent port controle zegt dat ie open staat dan heb je het goed ingesteld en ben je verder klaar.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• job

job

Nvidiot schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:48:
[...]

De D-Link *heeft* geen wan IP omdat hij zijn Zyxel in een LAN poort geplugd heeft.
Hmm, stom van mij :P. werd op het verkeerde been gezet door de topictitel.
In dat geval.. poort openzetten in zyxel is genoeg. Je moet echter wel een doel ip adres opgeven.
en dat doel ip is dus het ip van desbetreffende pc.
Meer hoef je niet te doen, en dan zou het moeten werken.

Voor de zekerheid mooi laten testen door iemand anders vanaf een andere internet verbinding.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 03-02-2008 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:50:
[...]

Hmm, stom van mij :P
In dat geval.. poort openzetten in zyxel is genoeg. Je moet echter wel een doel ip adres opgeven.
en dat doel ip is dus het ip van desbetreffende pc.
Meer hoef je niet te doen, en dan zou het moeten werken.

Voor de zekerheid mooi laten testen door iemand anders vanaf een andere internet verbinding.
als doel ip staat nu any, dat geeft toch aan hij in feite naar elke computer kan sturen of niet?
of moet er echt een ip van 1 van de pc's staan?

aan de Nvidiot:
utorrent is niet echt zo belangrijk voor mij, maar een programma als vnc is belangrijker, zodat ik ook op de universiteit mijn gegevens kan benaderen. Of programma als teamviewer ook een heel leuke programma, maar dat gebruikt hetzelfde poort als vnc (5900) en juist dat poort krijg ik niet aan de praat. :'(

• job

job

Er moet echt 1 van de pc's staan.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:58:
Er moet echt 1 van de pc's staan.
ik heb de hele firewall van zyxel uitgezet, en de NAT zie ik verder geen verwijzing naar een pc.
dus in principe moet het nu gaan werken toch?
ff laten testen door iemand buiten mijn netwerk en hopen dat het weer werkt.

• job

job

Heb je nou al het ip waar je de poortjes naartoe geopend hebt al toegevoegd?
firewall uitzetten is onnodig.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:55:
Heb je nou al het ip waar je de poortjes naartoe geopend hebt al toegevoegd?
firewall uitzetten is onnodig.
beste job,
ik heb bij de zyxel router/modem onder de kopje NAT geen instellingen gevonden waar ik 1 specifieke ip adres kan invoeren waar de data heen moet.
ik heb wel bij firewall en dan onder kopje rules paar rules toegevoegd zodat zowel inkomende als uitgaande gegevens niet geblokkerd worden door de firewall.

ik krijg wel verbinding met teamviewer, maar dameware (5.5 legacy version) geeft nog steeds geen toegang. Ik heb echt geen idee waar het nog mogelijk aan kan liggen |:(
Pagina: 1