Toon posts:

[Downloaden]Poort 6881 t/m 6889 openen?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Juist. Voor goede downloads met BitTorrent wil ik dus ports 6881 t/m 6889 openen. Nu zou het simpel zijn om ze te openen, 'alleen maar even de ip van je router in de browserbalk'. Niet dus. Ik heb overigens een ZyXEL Prestige 600, en volgens de guide op www.portforward.com moet ik als eerste een Static IP adres zien te achterhalen.

http://www.portforward.co...restige600/BitTorrent.htm
http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm

Goed, die heb ik dus, en dan? Dan moet ik dus een router-IPadres invoeren in de browserbalk:
Open a web browser like internet explorer or Netscape. Enter the ip address of your router in the address bar of your browser. In the picture above the address bar has http://www.google.com in it. Just replace all of that with the ip address of your router. By default the ip address should be set to 192.168.1.1.
Ik heb vanalles ingevoerd, van m'n gewone IP-adres tot DNS Server en standaard gateway, maar er gebeurt niets. Ik zou in het scherm van de router moeten komen maar dat komt er dus niet van...

Wie kan me helpen???

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Sja.... als je via die Zyxel router internet is dat je standaardgateway.

Dan heb je een adres als:

http://192.168.1.1

Kan ook wat anders zijn, vul voor het getal beginnend met 192 het getal in dat je standaard gateway is. Die http:// is dan wel weer noodzakelijk!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Het gateway IP zou de goede moeten zijn. Welke is dat?

Overigens voldoet een enkel poortje mappen, pak wel een andere dan de standaard poort.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk in de TCP/IP properties wat het ip-adres is van je gateway. Gebruik dat adres om de web interface te bereiken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met aangeven wat je precies hebt ingevuld, bij welke provider je zit, uitdraai van ipconfig/all, wel of geen firewall, etc. Je geeft nu alleen je doel aan maar verder geen nuttige informatie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pinockio
Hahahah... duidelijk een beginnersvraag, iedereen op GoT weet het antwoord.... :X

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:57
Spuit 11

/edit

[ Voor 99% gewijzigd door Dutchy007 op 03-02-2008 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik heb het nu met http:// en de standaardgateway gedaan en nu lukte het dus wel. Heb poort 6881 t/m 6889 toegevoegd maar enige verandering in BitTorrent merk ik niet. Portchecker geeft aan: Error! Port 6883 does not appear to be open. Terwijl hij toch echt ertussen staat.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:03:
Okee, ik heb het nu met http:// en de standaardgateway gedaan en nu lukte het dus wel. Heb poort 6881 t/m 6889 toegevoegd maar enige verandering in BitTorrent merk ik niet. Portchecker geeft aan: Error! Port 6883 does not appear to be open. Terwijl hij toch echt ertussen staat.
En hoe heb je de poort getest? Grc.com? Opnieuw, geef specifieke informatie, we kijken niet mee over je schouder :) . Zie verder ook Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 03-02-2008 16:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Kan niet een keer in de FAQ gezet worden dat portforward.com niet zaligmakend is. Al een paar keer een topic gezien waarin deze site werd aangehaald en het niet werkte.

• BHQ

BHQ

Kan altijd zijn dat er op je lokale machine nog een firewall staat die 'm dichthoud.

Overigens is een standaardpoortje pakken niet slim, het schijnt dat sommige trackers de standaardpoortjes weigeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Windows Firewall uitgeschakeld en poort 6905 gepakt, maar hij geeft nog steeds aan dat 'ie dicht zit...

Verwijderd

Topicstarter
Bijzonder is overigens ook dat mijn internet amper werkt als ik BitTorrent aan heb staan, en dat BitTorrent wel veel upload maar weinig download, had net 50 kbps upload en 5 kbps download... Heb nu op poort 17694, uitgezonderd bij Windows Firewall, merk nog weinig verschil. Heb 7 torrents aan staan, vanmorgen deden ze het allemaal op zo'n 1-5 kbps download, nu doet alleen twee het nog maar met 2-10 kbps.

• pinockio
Je moet dus zowel in je Zyxel router als in je Windows firewall dezelfde poorten openzetten / doormappen. Verder weet ik niet of er in je Zyxel router ook nog een firewall zit / aan staat; als dat zo is moet je ook daar poorten uitzonderen...

Oh, en langzaam downloaden komt doordat je een Low-ID hebt, en dat komt weer doordat je poorten niet juist open staan. Je moet waarschijnlijk zowel een UDP als TCP-poort open hebben staan.

Welke internetverbinding heb je? Als het een @home verbinding is zal een flinke uploadsnelheid je complete download laten inzakken. Oplossing: je upload limiteren. Maar niet lager dan 10 kByte/s want dan heb je sowieso weer een Low-ID.

Is het inmiddels niet handiger gewoon CD's / DVD''s te kopen? :o (Ik heb boven iets gezegd wat meer over eMule gaat maar in zekere zin ook bij Bittorrent geldt. Ik ga het verder niet aanpassen.

Nog iets: lees de FAQ even want dit topic loopt anders een grote kans een slotje te krijgen. (O.a. twee keer achter elkaar reageren is not done.)

[ Voor 15% gewijzigd door pinockio op 04-02-2008 14:32 . Reden: Yapser lees even -- nl. dat je downloadspeed omlaag gaat zonder open poort......... ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net via de webconfigurator dus poorten 6881 t/m 6889 TCP/UDP opengezet, evenals poort 17694. Ik heb tiscali/telfort overigens, 2mb down en 100kb up. En DVD's kopen is handiger maar duur, vooral als het gaat om seizoenen van series.

• BHQ

BHQ

pinockio schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:45:
Oh, en langzaam downloaden komt doordat je een Low-ID hebt,
Sinds wanneer is dat ooit opgegaan voor torrents?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm... Heel vervelend probleem nu. DNS is volgens mij compleet kwijt na een minuut of 10, dan heeft LAN opnieuw opstarten geen zin, net zomin als router uit en aan zetten. Alleen PC opnieuw opstarten in combinatie met router opnieuw opstarten dan werkt ie weer...
Pagina: 1