Toon posts:

Sony Vaio VGN-NR11M/S: Enkele vragen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb vorige week deze laptop gehaald bij mediamarkt.
Hij bevalt me wel goed tot nu toe, maar ik heb een paar vragen.
Bij deze laptop is standaard Windows Vista Home premium geleverd, en dat is allemaal leuk en aardig, maar het vreet wel geheugen volgens mij. Het geheugen van de laptop is 1 gb, en dat is volgens mij ook minimaal nodig voor Windows Vista(?) Het geheugen is: DDR2 SDRAM (2 x 512 MB)
Is uitbreiding nodig of niet? Nou zou ik het geheugen wel graag uitbreiden naar 2 gig, alleen waar kan ik zoiets kopen en welk merk moet ik hebben? Ik heb al een beetje gezocht, maar ik vind het allemaal maar een beetje vaag....

Ook vraag ik me af of deze videokaart: Mobile Intel® Graphics Media Accelerator X3100 een beetje geschikt is voor spellen. Al vind ik dit niet zo heel belangrijk.

Daarnaast wil ik er ook graag internet op. Aangezien we beneden al een computer hebben moet ik dan een wireless router hebben, weet iemand een goede, niet te dure?

Groetjes stefan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1GB is weinig, zeker voor Vista. Duw er dus gewoon 2GB (of meer) in en dan weet je zeker dat je zat hebt. Kijk gewoon wat het ding support en ga naar dat mem op zoek.
Verder, op een Intel X3100 kun je gamen, de vraag is alleen of dat snel genoeg is naar jouw smaak en het hangt natuurlijk af welke games je wilt draaien, maar goed, je hebt die notebook, test het gewoon.
Verder, wil je draadloos internet dan zul je uiteraard het signaal om moeten zetten naar iets draadloos, dus zul je iets van een accespoint of router moeten hebben. STaan er zat van in de PW.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt:)

Kan ik eigenlijk niet gewoon Windows XP erop zetten? Want wat is het verschil nou, vista ziet er alleen wat mooier uit. Dan is extra geheugen ook niet nodig....

Verwijderd

1gb is misschien weinig, maar om eerlijk te zijn merk ik geen verschil met 1 gb en 2 gb.
die teller aan de rechterkant staat nu op 34 procent(2gb) ipv 40 procent(1gb).

met de x3100 kan je 2d spellen spelen. voor 3d spellen doet hij al moeilijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:54:
Oke bedankt:)

Kan ik eigenlijk niet gewoon Windows XP erop zetten? Want wat is het verschil nou, vista ziet er alleen wat mooier uit. Dan is extra geheugen ook niet nodig....
Zoek drivers en als die er voor alla apparaten zijn dan kun je er natuurlijk gewoon XP opzetten.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:34:
1gb is misschien weinig, maar om eerlijk te zijn merk ik geen verschil met 1 gb en 2 gb.
die teller aan de rechterkant staat nu op 34 procent(2gb) ipv 40 procent(1gb).

met de x3100 kan je 2d spellen spelen. voor 3d spellen doet hij al moeilijk.
Ik heb er in de eerste week 2 gig aan geheugen in geprikt en ik merkte wel degelijk een groot verschil. Wat ook helpt is om al die overtollige Vaio-troep er af te gooien. Bij de meeste computerzaken kun je gewoon RAM halen. Ik was geloof ik 45 euro kwijt voor 2 reepjes. Houd er rekening mee dat 2 gig het maximum is voor deze laptop.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal ff kijken. Heeft iemand hier nog ervaring met routers? Ik wil boven(op me laptop dus) internet hebben, maar dat lukt steeds niet.... heb ook al gebeld naar @home maar die kunnen niks doen. De router is ook niet van een bekend merk of zo, maar miss moet ik iets instellen op de pc ?

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:48:
Oke, ik zal ff kijken. Heeft iemand hier nog ervaring met routers? Ik wil boven(op me laptop dus) internet hebben, maar dat lukt steeds niet.... heb ook al gebeld naar @home maar die kunnen niks doen. De router is ook niet van een bekend merk of zo, maar miss moet ik iets instellen op de pc ?
zat er geen boekje bij hoe je hem moet afstellen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, vind het ook lomp. Die router hebben we overigens al een paar jaar. Maar komt wel goed, ken wel iemand die het voor elkaar krijgt. Ik denk toch dat ik Vista er maar op laat staan, volgens mij als ik xp erop zet heb ik geen garantie meer? Ik flikker er wel gewoon wat overbodige programma's vanaf en zet dat Aero wel uit en koop binnenkort een keer 2 gb ram aan geheugen...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 21:58 ]

Pagina: 1