Toon posts:

Geen beeld op Samsung LCD met Denon 1908 receiver over HDMI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn opstelling:

Samsung 37M86BD Full HD LCD 1080P
Denon 1908 Receiver
Samsung DCB-P850R decoder
Playstation III

Ik heb de Denon receiver aangeschaft omdat ik graag 1 kabel (hdmi) naar mijn LCD wilde laten lopen en natuurlijk voor een goed geluid.

De verkoper vertelde mij dat deze receiver beschikt over video conversie en dat dit de oplossing was voor mij. Ik begin hier nu toch aardig aan te twijfelen.

Nu heb ik de zaak aan gesloten als volgt:

Samsung decoder - s-video & digital audio -> receiver
Playstation - hdmi -> receiver
Receiver - hdmi -> Samsung LCD

Ik krijg nu echter alleen beeld op mijn LCD als ik de Playstation selecteer.

Als ik de decoder selecteer krijg ik de melding "Niet ondersteund" op het scherm van mijn Samsung LCD.
Ook het OSD (On screen display) van de receiver geeft deze melding op het scherm.

Als ik als ik het LCD scherm aansluit met s-video i.p.v. HDMI heb ik wel beeld.

Waar gaat het mis??

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
S-Video is een analoog signaal. Je receiver kan dit niet zo maar omzetten naar een digitaal signaal (HDMI). Deze receiver is voor zo ver ik weet alleen HDMI passthrough, d.w.z. hij doet niks met het signaal, alleen doorgeven.
Dit is erg jammer, ik wil ook graag een Denon HDMI receiver (AVR-1508) voor mijn projector voor verschillende bronnen (bijv een Wii met component) maar dat gaat dus niet.
Je zal dus meerdere kabels naar je LCD moeten trekken..

Andere oplossing is een HTPC met S-video IN (meeste tv-kaartjes hebben dat wel) en HDMI videokaart (of dvi->hdmi adapter), maar dit is eigenlijk alleen handig als je toch al een HTPC hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
jeroen-v schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:27:
S-Video is een analoog signaal. Je receiver kan dit niet zo maar omzetten naar een digitaal signaal (HDMI). Deze receiver is voor zo ver ik weet alleen HDMI passthrough, d.w.z. hij doet niks met het signaal, alleen doorgeven.
Ok maar ik heb de handleiding hier liggen en daar staat letterlijk:

"Met de opwaartse videoconversiefunctie van de AVR-1908 kunt u analoge video-ingangssignalen (component - 480i/576i, 480p/576p, 1080i of 720p; S-video en composietvideo - 480i/576i) uitvoeren naar de HDMI-monitoruitgangsaansluiting met de oorspronkelijke resolutie."

Hieruit zou ik concluderen dat het wel zou moeten werken. De melding op het scherm is ook van Samsung ("niet ondersteund") . Het lijkt erop dat de tv wel een signaal krijgt maar dat deze er niks mee kan. En toch ondersteunen de receiver en de tv hdmi1.3 dus dat zou het probleem ook niet hoeven zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 14:44 ]

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
"Met de opwaartse videoconversiefunctie van de AVR-1908 kunt u analoge video-ingangssignalen (component - 480i/576i, 480p/576p, 1080i of 720p; S-video en composietvideo - 480i/576i) uitvoeren naar de HDMI-monitoruitgangsaansluiting met de oorspronkelijke resolutie."

Hieruit zou ik concluderen dat het wel zou moeten werken. De melding op het scherm is ook van Samsung ("niet ondersteund") . Het lijkt erop dat de tv wel een signaal krijgt maar dat deze er niks mee kan. En toch ondersteunen de receiver en de tv hdmi1.3 dus dat zou het probleem ook niet hoeven zijn.
Er komt dus een 480i/576i beeld (de "oorspronkelijke resolutie") uit je receiver via HDMI. Als je even in je TV handboek zoekt zie je dat die niet door je TV wordt ondersteund.
Bij Denon zit daarvoor in de 2308 en hogere modellen een upscaler die analoge video naar HD kan scalen.

Het bekijken van analoge signalen via HDMI gaat dus niet werken met de apparatuur die je nu hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door klaasjanb op 03-02-2008 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Damn dat is een tegenvaller, slecht trouwens dat Samsung de lagere resoluties niet ondersteunt.

Ik had al wel gezien dat een model hoger (2308) video-upscaling bezat. Het is mooi dat je bij de mediamarkt alles kan ruilen binnen 14 dagen. Laat ze nou net die andere modellen van Denon niet in hun assortiment hebben.

Weet iemand toevallig een model Receiver dat momenteel bij de mediamarkt in het assortiment zit en dat wel compatible is met een Samsung LCD 37M86 en welke wel alle video invoer via 1 enkele HDMI kan verwerken naar mijn schermpje?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:55
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:03:
Damn dat is een tegenvaller, slecht trouwens dat Samsung de lagere resoluties niet ondersteunt.

Ik had al wel gezien dat een model hoger (2308) video-upscaling bezat. Het is mooi dat je bij de mediamarkt alles kan ruilen binnen 14 dagen. Laat ze nou net die andere modellen van Denon niet in hun assortiment hebben.

Weet iemand toevallig een model Receiver dat momenteel bij de mediamarkt in het assortiment zit en dat wel compatible is met een Samsung LCD 37M86 en welke wel alle video invoer via 1 enkele HDMI kan verwerken naar mijn schermpje?
De Onkyo 605/705/805

Die werken allemaal wel (heb zelf de 705, en kan een videocamera met video (hoe heet die gele stekker ook alweer :? ) aangesloten en werkt prima.
Hij zou ook nog moeten kunnen upscalen (via geheim menu), maar of dat super werkt, durf ik niet te zeggen (niet gebruikt)

Maar is het niet een instelling op je reciever? Ik moest op mijn Onkyo een instelling doen, zodat alles via de HDMI OUT naar de TV gaat.
(heet bij de onkyo Monitor OUT).
Dus zou nog eens goed het boekje door lezen, misschien dat je iets over het hoofd hebt gezien.

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:03:

Ook niet op bestelling? Ik heb bij MM Zwolle het Denon spul t/m de 38xx serie zien staan, dus verbaast het me dat ze geen 2308 hebben.
Je vergeet te vragen om een receiver die kan upscalen. Die Denon stuurt ook een perfect HDMI signaal, maar jouw TV kan daar niets mee.

Je zou ook nog kunnen kijken naar een andere digitale tuner (HD?) als je die anders misschien toch later nog wil aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
klaasjanb schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:26:
[...]
Ook niet op bestelling? Ik heb bij MM Zwolle het Denon spul t/m de 38xx serie zien staan, dus verbaast het me dat ze geen 2308 hebben.
[...]
Zwolle!? Daar heb ik deze receiver nou net vandaan. Ik heb daar vorige week heen gebeld (1 dag na bestellen) of ik de bestelling nog om kon zetten naar een 2308. Ik kwam namelijk s'avonds na een bezoekje op de site van Denon er inderdaad achter dat een type hoger kon upscalen.
Ik kreeg te horen dat ze geen andere types in het systeem hadden staan. Omdat deze toch HDMI-conversion had heb ik mij erbij neergelegd. Had ik dus beter niet kunnen doen want nu ben ik toch weer gedwongen om meerdere kabels te naar mijn systeem te leggen.

Een HD-tuner zou inderdaad een oplossing zijn. Alleen ben ik mijn oplossing dan kwijt voor het opnemen. Zover ik het weet is zijn er nog geen HD-receivers met twintuner en harddisk.

Ook denk ik dat het OSD dan nog steeds niet weergegeven wordt (wordt die niet standaard op low-res uit de receiver gestuurd?) maar daar kan ik mij in vergissen.

Ik denk dat ik met de genoemde tips maar weer eens een bezoekje aan de winkel ga brengen.

Pff voortschreidend inzicht bij aankopen |:( bah .. In elk geval bedankt allen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 11:55 ]

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb dezelfde reciever en een soort zelfde probleem vandaar dat ik even inhaak op dit topic.

Bij mij is het zo dat ik een bijpassende upscaling dvd speler heb gekocht: de Denon 1740

En als ik deze dus via HDMI aansluit op de reciever, vervolgens de dvdspeler instel op 1080P en als bron selecteer en dan de reciever op met HDMI op mijn Samsung LE40M87DB Full HDTV aansluit dan geeft de tv geen beeld, als ik dan de HDMI stekker van de dvd speler uit de versterker trek en in de tv stop heb ik ineens wel beeld... hoe kan dit?

[ Voor 8% gewijzigd door ElayZ op 14-02-2008 17:38 ]

Pagina: 1