[GMAPS] Google maps API en dynamisch ip

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128823

Topicstarter
Is het mogelijk een Google maps key te genereren voor een website gehost op een dynamisch ip adres via NO-IP?

Heb al van alles geprobeerd, maar het wil niet lukken. Via Google vind ik verdacht weinig anderen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Dynamic DNS instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat bedoel je daar mee?

Misschien wat meer info; mijn server staat thuis, via no-ip verwijzend naar domein.com.
http, mail en ftp werken alle perfect, maar vermits ik dus elke zoveel tijd een nieuw ip adres krijg, en google niet domein.com leest maar 123.45.67.89:8080 leest (site is nogthans gecloacked), zou ik dus verplicht zijn om elke keer dat mijn ip veranderd, een nieuwe API key aan te vragen.

Een key aanvragen voor domein.com werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Je kan op https://www.dyndns.com/ een dynamic hostaddress aanvragen zodat je PC altijd te vinden is onder een domeinnaam, terwijl je toch een wisselend IP adres heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je moet niet via cloaking werken, maar gewoon een hostname aan een ip adres hangen. Google queried vast een hostname (maar niet een redirect).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de reacties, maar er hangt nu toch reeds een hostname aan vast? Of zie ik dat verkeerd? Als men domein.com intypt komt men steeds op mijn server terecht, ook al veranderd mijn ip adres.

Moet ik nu nog een andere naam gaan aanmaken? Dus xxx.no-ip.com? Wat gaat het verscil dan zijn met domein.com.

Cloaking heb ik trouwens nodig, omdat er anders mijn ip adres in de titelbalk verschijnt in plaats van domein.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb het idee dat je niet totaal weet waar je mee bezig bent.

Cloaking heb je niet nodig, want dat houd in dat je zoekmachines een andere pagina laat zien dan gebruikers. Dit heeft niets met de titelbalk adresbalk te maken.

Je zegt dat je de domein hebt gekoppeld aan een dynamisch ip. Dat kan, maar dan krijg je die automatisch al in de adresbalk te zien, of je gebruikt het op een verkeerde manier.

Als de API key niet werkt op het moment dat je IP veranderd, duidt op dat Google de hostname resolved naar het IP, en als je een nieuw IP hebt, deze dus niet meer klopt.

Dit klopt dus niet, net getest.

Ik vermoed dat je een domein hebt die gewoon een framework bevat naar een dynamish IP toe. Dan is de referer voor de API dus inderdaad anders, omdat het domein in de adresbalk een frame is, en niet het daadwerkelijke adres waarvan gewerkt wordt. Hierdoor staat er dus altijd en alleenmaar domein.com in de adresbalk, en geen pagina's.

Dus wat bedoel je nu zelf met cloaking? Geef het adres van je website, of ga even kijken dat je de dingen ook daadwerkelijk bij de juiste naam noemt.

Het is wat rommelig en onduidelijk op deze manier.

[ Voor 19% gewijzigd door RaZ op 04-02-2008 01:08 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik dacht dat dat duidelijk was: met cloaking bedoel ik dat er in de titelbalk domein.com blijft staan, wat mijn ip adres ook is. No-ip lost dit op door mijn site in een frame te steken.

Google herkent mijn site alleen door het ip adres, en niet domein.com, waardoor de API key niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 15:12
Anoniem: 128823 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:26:
Ik dacht dat dat duidelijk was: met cloaking bedoel ik dat er in de titelbalk domein.com blijft staan, wat mijn ip adres ook is. No-ip lost dit op door mijn site in een frame te steken.

Google herkent mijn site alleen door het ip adres, en niet domein.com, waardoor de API key niet werkt.
RaZ geeft je de oorzaak hiervoor eigenlijk al: als jou site in een iFrame staat is het adres daarvan niet gelijk aan het adres van je domein, waardoor dat niet werkt. Ik gok dat je dan ook een .tk adres oid hebt, waar je sowieso maar beter vanaf kan proberen te komen.

Bij dynDNS kun je een echt dynamisch DNS adres regelen wat wel door google gepakt zal worden :) De meeste hippe routers kun je daarnaast zo instellen dat ze automatisch zodra ze een nieuw IP krijgen dit doorgeven aan de servers van DynDNS :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jullie weten toch dat no-ip hetzelfde biedt als dyndns?

Ik heb echt een .com adres, en ik zie niet in waarom het verschillend zou zijn bij dynDNS dan bij No-ip, beide bieden dezelfde features, en beide worden gewoon door mijn router ondersteund.

Waar jullie dus op aan sturen is om een adres zoals xxx.dyndns.com of xxx.no-ip.com te nemen, maar dat is zoals reeds aangehaald geen optie voor mij omdat ik altijd mijn domein.com wil laten zien in de titelbalk. De enige manier hiervoor is cloaking denk ik?

Of kunnen jullie me bevestigen dat dyndns anders werkt dan no-ip? In dat geval kan ik wel overstappen, maar ik wens graag bij no-ip te blijven omdat alles nu goed werkt (web, ftp, mail...), en ik juist betaald heb voor 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik snap het alleen niet.

Ik heb een domein lokaal gemaakt:
www.domein.lokaal.com
die alleen apache hier kan vinden.

DAT domein heb ik in de google API gestopt en kreeg daar een key uit. Het ligt er dus gewoon aan wat je in de adresbalk plempt en dat is het domein google naar zal kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 15:12
Anoniem: 128823 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:48:
Jullie weten toch dat no-ip hetzelfde biedt als dyndns?
Anoniem: 128823 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:26:
No-ip lost dit op door mijn site in een frame te steken.
Kennelijk niet. Google matched servername aan IP adres en controleert of dat gelijk is aan het IP adres wat je gebruikt. Als www.jousite.com verwijst naar de servers van no-ip en de content van het frame staat op je eigen server is het IP van www.jousite.com niet gelijk aan het IP waarvandaan het request komt, en krijg je een error.

De enige optie is om dat masking gebeuren uit te zetten, ik snap uberhaupt niet waarom je dat zou willen, het bied geen enkele beveiliging en als je domein.com aan je eigen server's IP adres linkt krijgt je bezoeker evengoed gewoon domein.com in zijn adres balk te zien.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Megamind schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:55:
Ik snap het alleen niet.

Ik heb een domein lokaal gemaakt:
www.domein.lokaal.com
die alleen apache hier kan vinden.

DAT domein heb ik in de google API gestopt en kreeg daar een key uit. Het ligt er dus gewoon aan wat je in de adresbalk plempt en dat is het domein google naar zal kijken.
Je geeft aan dat er gebruikt wordt gemaakt van frames.

Dat houd in de het frame op domein.com niets anders doet dan een andere website inladen, op een ander adres.

Het adres in de adresbalk is dus feitelijk niet het adres waar de daadwerkelijk website draait.

Wat je met een frame-set doet is: Ok, haal nu de website op die staat op xyz.xyz.xyz.xyz. Hierdoor blijft domein.com in de adresbalk staan, maar Google ziet dat adres niet, omdat domein.com en xyz.xyz.xyz.xyz niet gelijk zijn. Op het moment dat de API wordt aangesproken, ziet Google dat de request van xyz.xyz.xyz.xyz afkomstig is, en dus niet correspondeerd met domein.com

Daarom werkt het niet.

Met dynDNS, dynamic domain name server, wordt het domein wel hard aan het ip-adres gekoppeld, en dan klopt het wel, dan hoeven er geen frames gebruikt te worden. Volgensmij biedt no-ip dit trouwens ook. Het kan zijn dat je gewoon het verkeerde pakket gebruikt natuurlijk.

Ik heb zelf ook wel eens een no-ip adres gehad, maar ik had toen wel een vast ip.

Hij geeft aan dat het met mail en ftp wel werkt, dus hij doet het met de website gewoon fout.

Maar aangezien je erg weinig info geeft, kunnen wij niets anders doen als gissen en speculeren.
FragFrog schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:25:
[...]

Kennelijk niet. Google matched servername aan IP adres en controleert of dat gelijk is aan het IP adres wat je gebruikt. Als www.jousite.com verwijst naar de servers van no-ip en de content van het frame staat op je eigen server is het IP van www.jousite.com niet gelijk aan het IP waarvandaan het request komt, en krijg je een error.
Google kijkt niet naar IP's. Dat heb ik gisteren getest en uitgesloten. Google kijkt echt wat de bron is van de aanvraag om de Maps te gebruiken, en binnen een frameset gaat het in het geval van de TS dus om een adres wat elke keer veranderd, en dus een nieuwe API key nodig heeft.

Enige oplossing is om het domein te koppelen aan het ip adres, zodat er geen frameset gebruikt wordt. De TS zal het verkeerd hebben ingesteld bij no-ip aangezien mail & ftp wel goed werken.

[ Voor 23% gewijzigd door RaZ op 04-02-2008 13:43 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:42
- Cloaking uitzetten
- DNS-records veranderen: A-records vervangen door CNAME-records (met verwijzing naar je no-ip.com hostname).

Niet de ideale situatie, maar dan ben je wel meteen verlost van cloaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
RaZ schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:35:
[...]

Je geeft aan dat er gebruikt wordt gemaakt van frames.

Dat houd in de het frame op domein.com niets anders doet dan een andere website inladen, op een ander adres.

Het adres in de adresbalk is dus feitelijk niet het adres waar de daadwerkelijk website draait.
Ik gebruik geen frames.

Ik gebruik een LOKAAL domein dat ik in mijn HOSTS gezet heb:
www.lokaal.com 127.0.0.1

In gmaps API heb ik www.lokaal.com gezet en DIE key werkt gewoon, omdat hij kijkt naar de URL dmv Javascript en niet naar je IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Megamind:

Whoops... ik had in eerste instantie bij jouw quote ook gezet: De Ts, ipv richting jou toe.Wegens een brain-fart heb ik daarna alles ge-edit en in jij/jouw vorm gezet.... Verstandsverbijstering dus..

Was niet aan jou geadresseerd :P My bad

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1