Je geeft aan dat er gebruikt wordt gemaakt van frames.
Dat houd in de het frame op domein.com niets anders doet dan een andere website inladen, op een ander adres.
Het adres in de adresbalk is dus feitelijk niet het adres waar de daadwerkelijk website draait.
Wat je met een frame-set doet is: Ok, haal nu de website op die staat op xyz.xyz.xyz.xyz. Hierdoor blijft domein.com in de adresbalk staan, maar Google ziet dat adres niet, omdat domein.com en xyz.xyz.xyz.xyz niet gelijk zijn. Op het moment dat de API wordt aangesproken, ziet Google dat de request van xyz.xyz.xyz.xyz afkomstig is, en dus niet correspondeerd met domein.com
Daarom werkt het niet.
Met dynDNS, dynamic domain name server, wordt het domein wel hard aan het ip-adres gekoppeld, en dan klopt het wel, dan hoeven er geen frames gebruikt te worden. Volgensmij biedt no-ip dit trouwens ook. Het kan zijn dat je gewoon het verkeerde pakket gebruikt natuurlijk.
Ik heb zelf ook wel eens een no-ip adres gehad, maar ik had toen wel een vast ip.
Hij geeft aan dat het met mail en ftp wel werkt, dus hij doet het met de website gewoon fout.
Maar aangezien je erg weinig info geeft, kunnen wij niets anders doen als gissen en speculeren.
Google kijkt niet naar IP's. Dat heb ik gisteren getest en uitgesloten. Google kijkt echt wat de bron is van de aanvraag om de Maps te gebruiken, en binnen een frameset gaat het in het geval van de TS dus om een adres wat elke keer veranderd, en dus een nieuwe API key nodig heeft.
Enige oplossing is om het domein te koppelen aan het ip adres, zodat er geen frameset gebruikt wordt. De TS zal het verkeerd hebben ingesteld bij no-ip aangezien mail & ftp wel goed werken.
[
Voor 23% gewijzigd door
RaZ op 04-02-2008 13:43
]