esata doet niks?

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo, ik heb net een nieuwe computer gekocht, met een gigabyte p35c ds3r moederbord en een cosmos 1000 kast. Voor op de kast zit een esata connector, en ik heb een externe freecom hd, dus die wou ik aansluiten via esata. Maarr, er gebeurd helemaal niks als ik m aansluit. De freecom schijf wil niet eens aan gaan. Ik heb ook zonder de adapter geprobeerd, lukte ook niet, de enige reactie die ik zag, was dat als ik mn adapter op de freecom schijf aansloot, het hd ledje van mn computer feller ging branden. Dit gebeurt alleen als ik eerst esata connector aansluit en daarna adapter. Andersom gebeurt er echt helemaal niks.
Dezelfde drive werkt trouwens wel gwoon via usb ,ook via het frontpanel van dezelfde computer.

Moet ik nog iets speciaals doen ofzo om dat esata te laten werken, of is er iets stuk?

[ Voor 6% gewijzigd door blacknoise op 03-02-2008 14:07 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Altijd eerst de adapter insteken, dan even wachten, en dan de esata aansluiten.

Windows helemaal geupdate? Indien je een niet zo legale hebt, dan kan het zijn dat deze niet alles updaten doet.

Kijk eens in de kast of de esata is aangesloten op het moederbord?

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-02 14:37
zit de esata aansluiting aan de binnenkant wel aangesloten? misschien via een sata>esata connector?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:45
Inderdaad even controleren of de poort wel aangesloten zit, anders doet ie inderdaad niets. ;)

Maar daarnaast: eSATA werkt vaak niet zo plug-and-play als USB doet. Vind je iets als je na het aansluiten in apparaatbeheer naar nieuwe/gewijzigde apparaten laat zoeken? Werkt je schijf als je opstart met de schijf aangesloten (en ingeschakeld)?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• blacknoise
Mn windows is net nieuw en volledig geupdate met alle updates, mn hd wil helemaal niet aan zonder dat n usb of misschien esata aansluiting erop zit, dus eerst adapter erin en dan ff wachten gaat vrees ik niet werken want hij blijft dan gwoon uit, ook al druk ik op de aan knop.
Maargoed toch geprobeerd maar werkte niet.

De esata zit iig bij het moederbord gedeelte aangesloten, bij het bovenconsole kan ik het niet zien omdat het dusdanig ingebouwd is in de bovenkant van de kast dat ik er niet bij kan komen.
Maar ik zie soms dus wel reactie van dat ledje als ik eerst esata en dan adapter erin doe (zie TS), dus ik neem aan dat ie dan ook aangesloten is, anders kan die reactie zich ook niet voordoen.

Opstarten met de schijf op esata aangesloten heb ik ook al geprobeerd werkt ook niet.

Met apparaat beheer gechecked om m te zoeken, werkte ook niet.

• Dutchtraveller
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11-2025
Misschien is je totale kabel lengte te groot.
Sata mag maximaal 1m zijn en eSata maximaal 2m.
Maar in dit geval zit die eSata poort uiteindelijk op een Sata poort van je moederboard aangesloten.
Dus ik denk je in totaal niet meer dan 1m mag gebruiken. In je kast zit je zo aan de 30cm dus je externe kabel mag dan niet meer dan 70cm zijn. De meest verkochte eSata kabels zijn al 1m.
Probeer het eens met een kort kabeltje.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:25
Staat de schijf wel in disk manager?

• blacknoise
K heb hier geen kort kabeltje liggen maar k zal er morgen eentje halen, ben benieuwd, klopt wel dat die esata op n normale sata poort op t mobo aan zit gesloten, sommige mobos hebben daar ook aparte aansluitingen voor las ik ergens, dus t zou goed kunnen dat deze max 1m mag zijn. Die kabel die ik heb is idd 1m lang dus in totaal is dat nu 1,30 m oid.

Enne nee mn schijf staat niet in de diskmaanger, kan ook niet want hij gaat ook helemaal nie eens aan, iig bij usb gaat ie pas aan als er usb signaal is, dus ik denk dat voor esata hetzelfde geld. Beetje apart principe, ik weet ook niet waarom freecom dat zo gemaakt heeft.
Pagina: 1