uitgaande mail doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 14:52
heey allemaal ik zit met een probleempje

ik heb een eigen host en gebruik sinds gisteren windows mail

mijn ingaande mail doet het prima maar wanneer ik iets wil verzenden krijg ik dit

Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'efnsfd', Account: 'mail1', Server: 'mail.khallouki.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

weet iemand hoe ik dit kan oplossen

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 04-02-2008 11:42 . Reden: geen groetjes onder je post, zie je mail. ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij welke provider zit je? Steeds meer providers blokkeren poort 25, waardoor je de SMTP-server van de provider als smarthost moet gebruiken. Verder zou het helpen als je veel meer informatie geeft (mailserver, instellingen, etc etc).

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 03-02-2008 13:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
gambieter schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:36:
Bij welke provider zit je? Steeds meer providers blokkeren poort 25, waardoor je de SMTP-server van de provider als smarthost moet gebruiken. Verder zou het helpen als je veel meer informatie geeft (mailserver, instellingen, etc etc).
Idd, vaak moet je dan de smtp van je provider gebruiken. Alternatief is om gebruik te maken van een alternatieve smtp poort, dit wordt ook door steeds meer providers geaccepteerd.

Houd er wel rekening mee dat de smtp van je provider niet altijd werkt, als jouw host gebruik maakt van SPF records op jouw domein om spam te beperken, dan zal de smtp van jouw provider niet mail mogen versturen namens jouw domein. Maar dat moet je bij je host navragen.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Zet Uitgaande SMTP autenticatie eens aan gebruik dan same settings as incomming mail

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Khallouki
gambieter schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:36:
ik heb wanadoo casema als provider
hoe verander ik van poort?

instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/14v4s4p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/1zwkl89.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Khallouki op 03-02-2008 13:46 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon smtp.casema.nl invullen als uitgaande mailserver. Als die niet werkt smtp.wanadoo.nl. Alternatieve poort is op zich helemaal niet nodig.

(dit is trouwens wel erg standaard. Wat voor zoekwerk heb je gedaan voor je een topic opende?)

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 03-02-2008 13:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Khallouki
gambieter schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:48:
Gewoon smtp.casema.nl invullen als uitgaande mailserver. Als die niet werkt smtp.wanadoo.nl. Alternatieve poort is op zich helemaal niet nodig.

(dit is trouwens wel erg standaard. Wat voor zoekwerk heb je gedaan voor je een topic opende?)
jaaaaaaaaaaaaaa hij doet het!!! heel erg bedankt!!!

het was smtp.wanadoo.nl

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Khallouki schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:50:
[...]
jaaaaaaaaaaaaaa hij doet het!!! heel erg bedankt!!!

het was smtp.wanadoo.nl
Mooi :)

Pagina: 1