Ik heb met mijn PC het volgende rare probleem: Als ik hem aanzet loopt hij in de eerste twee uur vaak een paar keer vast om daarna vlekkeloos de rest van de dag te draaien. In linux heb ik dat probleem niet, dus het lijkt me dat het -op de een of andere manier- een windows probleem is.
Ik gebruik de volgende software meestal:
-XP professional geupdate t/m SP2
-SolidWorks Office Premium (2007)
-Firefox
-Thunderbird
-Open Office
-AVG free virusscanner
Verder heb ik voor zover ik kan zien geen software die al automatisch start na het inloggen.
Specs van de machine:
-350W ATX voeding
-Acorp 6A815EPD moederbord met 2x intel Pentium III 1GHz
-512MB PC133 Ram
-GeForce FX5700 128MB videokaart, 2 monitoren Iiyama 19" aangesloten
-Realtek 100Mbit netwerk
-Creative geluidskaartje (ES1371) 2 kanaals
-Maxtor 40GB 5400 rpm ATA66 harddisk
-Aopen 40x DVD speler
-Apacer cardreader
Het vastlopen hangt volgens mij alleen niet af van de programma's die ik gebruik. De PC loopt ook vast tijdens het starten, na het inloggen, tijdens het afsluiten of soms gewoon na een poosje niksen. Het gebeurt verder niet echt vaker lang na een verse installatie, ook kort na installeren en updaten gaat het al mis.
Geheugen heb ik Memtest op laten draaien voor een paar uur, die vindt niets. Spanningen van de voeding zijn ok, de PC is netjes geaard, temperaturen allemaal beneden de 40 graden, alle fans draaien prima en de PC is kort geleden vrijgemaakt van stof (het vastlopen gebeurt al eigenlijk de afgelopen 2 jaar met enige regelmaat). De scanner ziet geen virussen. Ik heb geen componenten met bolle en/of lekkende condensatoren.
Ik heb de netwerkkaart wel eens vervangen, de videokaart ook. Ook heb ik de geluidskaart er wel eens een poos uitgelaten. Dit maakt allemaal niets uit (Windows vers geinstalleerd na elke wijziging in hardware).
Wie o wie kan me zeggen waar ik hiervoor nog kan zoeken naar de oplossing? De moederbord fabrikant (vroeger te vinden onder http://www.acorp.com.tw als ik het goed heb) doet inmiddels alsof ze nooit moederborden gemaakt hebben dus daar kom ik niet meer verder.
De foutmeldingen lijken vrij random, dus ook daar krijg ik geen grip op.
Wat ik zowiezo tegen kom zijn:
*Bad_pool_header
*IRQL_not_less_or_equal
Verder nog een hele rits anderen die ik me zo niet herinner. Zoeken bij MS op deze twee en nog wat andere heeft mij tot nog toe geen oplossingen geleverd die hielpen of uberhaupt toe te passen waren.
Ik gebruik de volgende software meestal:
-XP professional geupdate t/m SP2
-SolidWorks Office Premium (2007)
-Firefox
-Thunderbird
-Open Office
-AVG free virusscanner
Verder heb ik voor zover ik kan zien geen software die al automatisch start na het inloggen.
Specs van de machine:
-350W ATX voeding
-Acorp 6A815EPD moederbord met 2x intel Pentium III 1GHz
-512MB PC133 Ram
-GeForce FX5700 128MB videokaart, 2 monitoren Iiyama 19" aangesloten
-Realtek 100Mbit netwerk
-Creative geluidskaartje (ES1371) 2 kanaals
-Maxtor 40GB 5400 rpm ATA66 harddisk
-Aopen 40x DVD speler
-Apacer cardreader
Het vastlopen hangt volgens mij alleen niet af van de programma's die ik gebruik. De PC loopt ook vast tijdens het starten, na het inloggen, tijdens het afsluiten of soms gewoon na een poosje niksen. Het gebeurt verder niet echt vaker lang na een verse installatie, ook kort na installeren en updaten gaat het al mis.
Geheugen heb ik Memtest op laten draaien voor een paar uur, die vindt niets. Spanningen van de voeding zijn ok, de PC is netjes geaard, temperaturen allemaal beneden de 40 graden, alle fans draaien prima en de PC is kort geleden vrijgemaakt van stof (het vastlopen gebeurt al eigenlijk de afgelopen 2 jaar met enige regelmaat). De scanner ziet geen virussen. Ik heb geen componenten met bolle en/of lekkende condensatoren.
Ik heb de netwerkkaart wel eens vervangen, de videokaart ook. Ook heb ik de geluidskaart er wel eens een poos uitgelaten. Dit maakt allemaal niets uit (Windows vers geinstalleerd na elke wijziging in hardware).
Wie o wie kan me zeggen waar ik hiervoor nog kan zoeken naar de oplossing? De moederbord fabrikant (vroeger te vinden onder http://www.acorp.com.tw als ik het goed heb) doet inmiddels alsof ze nooit moederborden gemaakt hebben dus daar kom ik niet meer verder.
De foutmeldingen lijken vrij random, dus ook daar krijg ik geen grip op.
Wat ik zowiezo tegen kom zijn:
*Bad_pool_header
*IRQL_not_less_or_equal
Verder nog een hele rits anderen die ik me zo niet herinner. Zoeken bij MS op deze twee en nog wat andere heeft mij tot nog toe geen oplossingen geleverd die hielpen of uberhaupt toe te passen waren.
ieeeepppppp :P