Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IPAQ] aansluiten op LCD monitor

Pagina: 1
Acties:

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
Ik heb een HP Iaq waar ik eigenlijk weinig mee doe en ik dacht,
we maken fotolijstjes van oude laptops, kunnen we de Ipaq aansluiten op een monitor en deze zo inzetten als digitaal fotolijstje?

Het is een klein apparaat, heeft bluetooth, serieel, WIFI, infra rood, SD slot, ideaal voor dit doeleinde.

Ik kan de resolutie instellen op 800*600.
Het scherm is te klein maar je kan door het scherm scrollen zonder kleurverlies.
(Aanname: De video buffer is groot genoeg; Kan iemand hier iets op zeggen?)

Nu wil ik op een of andere manier OF het LCD vervangen door een LCD laptop paneel
(heb er nog 3 liggen)
OF
Een LCD monitor aansluiten/modden zodat het hart de Ipaq is en ik deze gemakkelijk in een fotolijstje kan verwerken.

Edit: Het kan via een microSD of gewone SD kaart
Zie hier: http://www.ennovationtech.com/sdv84.htm (89,99 pond, op Ebay staan ze voor E 74,06 exc. verzendkosten (rond de 16 euro)

Ik vraag me af of dit zelf te maken is middels deze interface

Wie helpt me op weg. Is het mogelijk met bijv een PIC of iets dergelijks?

[ Voor 13% gewijzigd door Ierlandfan op 03-02-2008 13:22 ]

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Eerst zou ik gaan kijken hoe het bestaande schermpje word aangestuurd, dus draai dat ding maar eens open en ga zoeken op de serie nummers van de ic's als je geluk hebt vind je de ic die je bestaand schermpje aanstuurt. Nu kun je uit die datasheet vinden met welk protocol dat ic'tje het schermpje aanstuurt. Vervolgens kijk je of er een bestaand schermpje bestaat dat je zo kan aansturen.

High Powered Madness

Verwijderd

Het simpelste lijkt me dat je met je ipaq een interactieve webpagina benadert via wifi. Daarop kan je automatisch nieuwe foto's laten laden. Het is het minst spectaculaire (vanuit een elektronica kant bezien), maar 100% failsafe. mijn devies is dan ook: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;)

editje: Hier is natuurlijk vanuit gegaan dat je geen extern schermpje gebruikt, maar het schermpje van je ipaq zelf gebruikt om info weer te geven.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 20:48 ]

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

You can even connect your iPAQ to a VGA monitor or projector using products like the Flyjacket from Lifeview (www.lifeview.com), or the Voyager CompactFlash VGA adapter from Colorgraphic ( www.colorgraphic.net). Check out the detailed review of this product and other presentation software on page 49 of this issue.
Deze producten zijn echter nooit een doorslaand succes geweest.

• bimm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 20:15
Er is ook een hele hoop hardware informatie beschikbaar bij handhelds.org op de wiki,..

Daar kan je misschien iets mee. Of gewoon linux erop!

Ik ook, jij niet?