• lucky18
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-01 07:06
hallo

ik sinds kort een asus en8800gt met glaciator cooler maar die piept in 3d spellen

en bij 3dmark06 cpu test ja het is de vga kaart er zit in de buurt van de power connector een
"ding" (wat lijkt op een mb speakertje ) en dat piept het geluid veranderd ook in bvb het menu van crysis als ik over de menu opties ga met de muis .ik had het ook met een xpertvision 8800gt .
ik heb de kaart ook geprobeerd in een ander systeem met een amd en een msi mb maar ook weer dat rare piepende geluid. :(

mijn systeem is een

intel e 6750
p5n-e sli

ocz sli ready 2 x 2 gb

thermaltake 750 thoughpower

samsung sata hdd

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Daar kun je niets aan doen, dat is waarschijnlijk een goedkope/slechte capacitor. Je zou eens kunnen proberen of de winkel/fabrikant denkt dat een nieuw stuk hardware gaat helpen.

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 22:02
Ik had precies hetzelfde met mijn GT, het gekke is dat het na een aantal dagen weg is gegaan. Tenminst,dat denk ik, want nu is dat geluidje er niet meer :p

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
mijn ASUS 8800 heeft een waarschuwings pieper die aangaat 'als die niet goed geinstalleerd is"

??

valse piep?
even rechtduwen?

• lucky18
hmmm hij zit er in iedergeval wel goed in ik denk dat het is wat TheZeroorez zegt waarschijnlijk heb ik gewoon 2 keer pech gehad.

ik breng hem maandag terug
(als dat nog kan)

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03 11:27
of, je haalt gwn het speakertje uit je mobo :P

Verwijderd

is het niet een piepje dat iets te warm wordt? ik kan ook instellen bij de cpu als ie te warm wordt dat dat ding gaat piepen. misschien dat je zoiets hebt?

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb hier hetzelfde, maar tijdens starten van een game alleen. Een hele zachte pieptoon.
Blijkt dus mijn voeding te zijn. Corsair 520Watt
NV GF8 8800GT 1024MB Gainward Golden Sample 2xDVI Retail

Heb er niet echt last van.

[ Voor 26% gewijzigd door underworld202 op 05-02-2008 12:38 ]

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:31:
Daar kun je niets aan doen, dat is waarschijnlijk een goedkope/slechte capacitor. Je zou eens kunnen proberen of de winkel/fabrikant denkt dat een nieuw stuk hardware gaat helpen.
Hmmm, heb je litze? Ofwel een tape die tinner opzuigt.
Je zou dat speakertje aan een zijde los kunnen halen. piept het dan nog dan moet je naar de condensatoren kijken. (of plak het kleine gaatje dicht met een stukje plakband)

Meestal is het de filtering die bepaalde geluiden doorlaat en ja, dat is een speakertje inderdaad, ik weet precies wat je bedoeld ;) Dan piept en krijst hij, maar de videokaart mag zelf dus geen fouten geven anders heb ik niets gezegt.

dat speakertje gaat meestal piepen als de powerconnector los zit of als de kaart niet door zijn POST heenkomt (ja, die hebben ook een POST). In beide gevallen merk je dat zelf heel vlug, dus dat speakertje is overbodig (zit niet op mijn X1950XT als voorbeeld, dus zo belangrijk is het niet)
PS: Mijn systeem dat ik kocht in december 2005 had geen speaker bij de aflevering. Niet dat het ooit een issue is geweest hier ;)

Ik heb al een muis en 2 muizen worden een beetje teveel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 18:30 ]

• lucky18
hehe

hij doet alles verder wel alleen een krijsend geluid is het meer ja .

hij doet dat 2 keer bij de cpu test in 3dmark06 en continue in crysis in het menu

ik word er knetter bek van ik breng hem morgen met sproet weer terug |:(

[ Voor 19% gewijzigd door lucky18 op 03-02-2008 21:02 ]

Verwijderd

ik had het ook maar dan met mijn 8800 ultra van xfx
en heb hem ook meteen terug gebracht

Verwijderd

lucky18 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:01:
hehe

hij doet alles verder wel alleen een krijsend geluid is het meer ja .

hij doet dat 2 keer bij de cpu test in 3dmark06 en continue in crysis in het menu

ik word er knetter bek van ik breng hem morgen met sproet weer terug |:(
Speciaal uit dat speakertje of elders van de kaart?

Is het garantie? Ja, terugbrengen en vlug ;)

Als je er knettergek van wordt is het in ieder geval niet goed :/ Is het geluid dan zo hard?

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 20:07

GekkeR

key = key

NV GF8 8800GT 1024MB Gainward Golden Sample 2xDVI Retail

Hier ook , en ook ik heb het.

Vooral tijdens FMV's , dus als het EA en nVidia logo langs komen (verschillende games).
En ook vooral met Crysis (menu).

Redelijk wat last van , maar je doet er niks tegen.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-03 22:49
Ik heb helaas hetzelfde probleem met mijn BFG 8800GT OC. Een goede test is dat draaiende kubusje van ATiTool, dan giert hij het echt uit bij mij, en nog veel irritanter is dat hij dan van pieptoon/ toonhoogte wisselt elke keer dat het blokje draait |:( Het is dan net alsof er een sirene afgaat :X

Het is NIET de fan, getest met 0% en op auto en 100%. Ik hoor het altijd. Temperaturen zijn ook OK, 44 idle 73 load.

Lastig is dat mijn kaart uit de USA komt, dus ruilen is niet echt een optie voor mij? Ik hoop niet dat de kaart hierdoor kapot gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door InfinityG35 op 04-02-2008 16:34 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:01

The Legend

*Plop*

Ik heb hetzelfde probleem met mijn passief gekoelde Sparkle GF8800GT! Ik dacht dat het m'n mobo was maar blijkbaar dus de videokaart. Exact zoals de TS het omschrijft, een verschrikkelijke piep/fluit bij het opstarten van Crysis en in het menu. Bij het laden van een level is de piep weg. Ook het veranderen van toonhoogte bij het highlighten van buttons in het menu heb ik. In idle mode heb ik nergens last, ook CoD4 doet het zonder piep.. Wazig! Maar blijkbaar hebben meer mensen hier dus last van.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

InfinityG35 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:33:
Ik heb helaas hetzelfde probleem met mijn BFG 8800GT OC. Een goede test is dat draaiende kubusje van ATiTool, dan giert hij het echt uit bij mij, en nog veel irritanter is dat hij dan van pieptoon/ toonhoogte wisselt elke keer dat het blokje draait |:( Het is dan net alsof er een sirene afgaat :X

Het is NIET de fan, getest met 0% en op auto en 100%. Ik hoor het altijd. Temperaturen zijn ook OK, 44 idle 73 load.

Lastig is dat mijn kaart uit de USA komt, dus ruilen is niet echt een optie voor mij? Ik hoop niet dat de kaart hierdoor kapot gaat.
Ja, dat dacht ik al en dat komt inderdaad uit dat speakertje.
Dan heb je te maken met een slecht RM-filter en dan kan de kaart zo ermee stoppen, maar ook nog jaren doorgaan.
Als je garantie hebt, niet moeilijk doen en teruggaan, maar ga er rekening mee houden dat veel mensen met Vista er ook last van hebben en dat de kaart niet meteen op voorraad zal zijn. Bel daar dus achteraan.
De RMA van mijn harddisk heeft 6 weken geduurt eer ik ineens een koerier voor de deur had staan met een refurbished* exemplaar (deze, al 2 jaar)
Refurbisched betekend; defect geweest, maar met succes gemaakt, dus een al gebruikt product.

Ik vond het plan van de tape over dat gaatje nog niet zo'n slechte ingeving. Ik zou eerst maar even bellen om teleurstellingen te voorkomen, just a hint

*Rogresalor is toch blij met zijn X1950XT, er piept niets hier :) Fluisterstille kaart :)

Verwijderd

InfinityG35 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:33:

Plakband is goedkoop ;)

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09-2025
Logisch.
Alle Nvidia kaarten piepen na de komst van de 3870 X2.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankNLD op 04-02-2008 19:33 ]

Verwijderd

Onderbouwing? Bron? :/

Verwijderd

Frank76NL schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:27:
Logisch.
Alle Nvidia kaarten piepen na de komst van de 3870 X2.
haha :P

Mijn XFX 8800GT piepde ook ontzettend in zware 3dgames maar mijn asus 8800GT (nvidia reference) deed dat veel minder.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 19:56 ]

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-03 22:06
Eehm ik heb net een Sparkle 8800GT 512mb, actief gekoelde versie, maar ik heb nergens last van :X

Verwijderd

hela,

gainward 8800GT en hetzelfde probleem.

gainward's support gemaild en ze stelden voor om een goede voeding te kopen. het schijnt dat het circuit dat voltages regelt gaat piepen als het niet genoeg ampérage krijgt.

'k heb zelf een antec neohe 550, met 3x18 amp op de 12V rails, dus ruim voldoende voor de ~110 watt die de 8800GT nodig heeft. 'k ga nog wel proberen om m'n pcie sloten van meer amps te voorzien. houd het piepen aan dan gaat de kaart RMA.

het geluid lijkt te komen uit de 2 zwarte blokken achteraan de videokaart. zoals al meer mensen opperden, probeer atitool (http://www.techpowerup.com/atitool/), render de harige kubus. als ie echt extreem begint te loeien zou ik 'm terug brengen.

relevante links:
http://www.hardwarecanuck...8800gt-strange-noise.html
http://www.youtube.com/watch?v=uZkwNXoeOeY

• underworld202

Het geluid komt dus uit je voeding.
Ik heb het hier namelijk ook, met een Corsair 520W voeding.
Ga meteen contact opnemen met de leverancier en/of fabrikant.

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-03 22:06
KevinBel schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:15:
Eehm ik heb net een Sparkle 8800GT 512mb, actief gekoelde versie, maar ik heb nergens last van :X
Ik heb een Antec 500W die bij mijn Sonata 3 zat, en ik hoor dat gepiep niet :|
Ik hoor wel een zachte ratel bij 3D applicatie zoals 3Dmark06, maar geen piep.

EDIT:

Oke ik heb er dus ook last van, niet in CoD4, maar wel in Crysis.
Ik kwam er net achter toen ik het ging doen, echt raar gewoon!! 7(8)7

[ Voor 16% gewijzigd door KevinBel op 05-02-2008 14:33 ]

Verwijderd

Die harige kubus, is dat niet de oude versie van ATT? Ik heb een blauwachtig ruimteschip als spinning cube en ik hoor alleen dat er wat fans harder gaan draaien, maar geen gepiep of gekraak.

Laat ik een ding duidelijk vermoeden.

Voeding of Videokaart; je RM-filter is niet goed.

Wat is een RM-filter? :?

In de voeding wordt wisselstroom omgezet in gelijkspanning dmv 4 diodes. Daar achter zit het RM-filter dat bestaat uit een spoel en een condensator. Des te meer je trekt van een voeding des te minder mooi de voltagelijn is omdat de RM-filter 'te' zwaar belast wordt en dat hoor je.
Het is dus niet echt gezond en voor hetzelfde geld werkt je systeem nog 3 jaar, maar het zal waarschijnlijk sneller de geest geven. Een slecht of te krap bemeten RM-filter is ook niet helemaal lekker voor je hardware.

Conclusie. De gelijkspanning is niet meer een mooie lijn, maar een lijn met flucaties.

1. Er zit een hele grote condensator in je voeding. Als die rot begint te worden, kijk dan erg uit of vervang deze door eenzelfde capaciteit van een ander merk en het gepiep moet weg zijn.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Mn broertje heeft ook last van een piep met zijn XFX 8800GT. Niet erg hard, maar volgens mij heeft hij nog geen hele zware 3d apllicatie gedraait. Dit hoor je, omdat de rest van de koelers lekker stil zijn.

Voeding is meer dan zat, een Zalman 600watt en de piep was er niet bij zijn 8800GTS.

Blijkbaar is er iets met de volt-regulatoren op de videokaart aan de hand door spanningsverschillen. Lijkt me in eerste instantie niet heel erg (heb dit ook wel met overclockte CPU's enzo gehoord)

Desalniettemin, als het geluid behoorlijk sterk is, dan lijkt het me minder gezond en een goede reden om een RMA/reparatie aan te vragen.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik lees nu twee verschillende dingen in dit topic.

1. Het geluid komt uit de videokaart

2. Het geluid komt uit de voeding

Ik hoor exact hetzelfde geluid als dat YouTube filmpje van die kerel met z'n 900W Tagan voeding. Echter dit geluid is anders dan bijvoorbeeld in het Crysis menu. Is het nu zo dat zowel de voeding als de videokaart piepen? :X

Verwijderd

The Legend schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:42:
Ik lees nu twee verschillende dingen in dit topic.

1. Het geluid komt uit de videokaart

2. Het geluid komt uit de voeding

Ik hoor exact hetzelfde geluid als dat YouTube filmpje van die kerel met z'n 900W Tagan voeding. Echter dit geluid is anders dan bijvoorbeeld in het Crysis menu. Is het nu zo dat zowel de voeding als de videokaart piepen? :X
Dat filmpje had ik ook gezien :)

Het kan overal vandaan komen, als je RM-filter het moeilijk krijgt en een computer bevat 'dacht ik' 4 RM-filters, dus.

Ja, dit is de voeding en dat maakt een ander geluid als je VGA, klopt helemaal. Beide componenten werken dan ook een beetje verschillend ;)

Verwijderd

underworld202 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:58:

Het geluid komt dus uit je voeding.
Ik heb het hier namelijk ook, met een Corsair 520W voeding.
Ga meteen contact opnemen met de leverancier en/of fabrikant.
nee, het geluid is het zelfde als op het filmpje op u-, het komt bij mij van de achterkant van m'n videokaart.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:09:
[...]

Dat filmpje had ik ook gezien :)

Het kan overal vandaan komen, als je RM-filter het moeilijk krijgt en een computer bevat 'dacht ik' 4 RM-filters, dus.

Ja, dit is de voeding en dat maakt een ander geluid als je VGA, klopt helemaal. Beide componenten werken dan ook een beetje verschillend ;)
ik heb rm-filter gegoogeld, het leverde geen zinnige resultaten op...

waarom menu's piepen (imo): het is een directX aplicatie waarin op 3d gebied weinig gebeurd, waardoor framerate omhoog schiet (zeker met vSync uit), waardoor de 8800GT heftig begint te piepen.

helaas heb ik geen andere 8800GT of voeding om mee te testen. na het aansluiten van alle stekkers die amperage leveren op m'n moederbord piept m'n GT nog steeds.

'k heb weinig sjoege om d'r zelf aan te gaan zitten sleutelen, ivm garantie, dus rma /:

• InfinityG35
Net een mailtje gestuurd naar de BFG support, en 5 uur later al een reactie. Ik heb mijn probleem uitgelegd, en zij zeggen dat het 1 van de capacitors is.

Verder wordt er alleen over 'replacement' gesproken, dus ik denk dat ik hem maar in de RMA gooi. Ben benieuwd hoe dat gaat om hem terug naar de USA te sturen :P

Verder wel goede service van BFG, aangezien ik in een verleden wel eens 3 weken op een mail van Asus heb gewacht :X RMA van Asus duurde bijna 2 maanden, dat moet toch sneller kunnen 8)

• The Legend

The Legend

*Plop*

Is dit nu een probleem van de kaart dat de levensduur (kan) verkort(en) of meer een "feature" dat irritant is maar geen kwaad kan :? Geen zin om m'n kaart een tijd kwijt te zijn namelijk..

• TheZeroorez
  • Niet online
The Legend schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:25:
Is dit nu een probleem van de kaart dat de levensduur (kan) verkort(en) of meer een "feature" dat irritant is maar geen kwaad kan :? Geen zin om m'n kaart een tijd kwijt te zijn namelijk..
Da's natuurlijk persoonlijk. Heb jij een Antec 900 herriebak die alleen maar voor gamen dient, of een doodstil systeem in een Cosmos/P180 die 24/7 aan staat... ;)

• underworld202
Maar wat is het verstandigste om te doen?
Mijn 8800 GT Golden Sample van Gainward kan ik echt nog geen dag missen hoor.

en zie het ook niet zitten om nu een nieuwe te kopen.

Op mailtjes reageren ze niet bij Gainward. Heb naar iedereen van de support afdeling gemaild, en krijg geen reactie.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Betekent dit dat het bekende problemen van de eerste batch van de 8800GTXen weer terug is?
Hier kwam namelijk ook een piepend geluid af (van een aantal modellen).

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

http://www.youtube.com/watch?v=WbMhAPlLAeg

Dit geluid schijnt een groot probleem te zijn met de XFX Alpha Dog Edition versie van de 8800GT.

Mijn MSI NX8800GT komt morgen binnen, hopelijk ga ik geen last krijgen van dit soort vreemde geluiden

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-03 19:33
Ik heb ook zoiets gehad met een 7800gs in bepaalde situaties. Games werkte allemaal perfect maar soms begon ie raar te piepen. Bleek later toch dat de kaart niet helemaal goed in het slot was gedrukt.
Nadat ik hem er helemaal goed erin had gedrukt zodat alle gouden pinnetjes op een lijn zaten was het gepiep weg.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
luckyjan schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:04:
Ik heb ook zoiets gehad met een 7800gs in bepaalde situaties. Games werkte allemaal perfect maar soms begon ie raar te piepen. Bleek later toch dat de kaart niet helemaal goed in het slot was gedrukt.
Nadat ik hem er helemaal goed erin had gedrukt zodat alle gouden pinnetjes op een lijn zaten was het gepiep weg.
Waardevolle reactie. Ik stel voor dat iedereen zn kaart nog ff goed aanduwt, om deze oorzaak uit te sluiten!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:31:
Hij heeft helemaal gelijk :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:57:
[...]

nee, het geluid is het zelfde als op het filmpje op u-, het komt bij mij van de achterkant van m'n videokaart.

[...]

ik heb rm-filter gegoogeld, het leverde geen zinnige resultaten op...
waarom menu's piepen (imo): het is een directX aplicatie waarin op 3d gebied weinig gebeurd, waardoor framerate omhoog schiet (zeker met vSync uit), waardoor de 8800GT heftig begint te piepen.

helaas heb ik geen andere 8800GT of voeding om mee te testen. na het aansluiten van alle stekkers die amperage leveren op m'n moederbord piept m'n GT nog steeds.

'k heb weinig sjoege om d'r zelf aan te gaan zitten sleutelen, ivm garantie, dus rma /:
het heet tegenwoordig anders:

http://en.wikipedia.org/wiki/Butterworth_filter ;)

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-03 20:16
Hmmm ik heb hetzelfde bij mijn 8800GTX, maar het lijkt me stug dat hij te weinig prik krijgt, heb een Cooler master 850W voeding. Wel is mijn vorige voeding uitgerookt (en nam daarbij mijn mobo mee) tijdens spelen van Crysis.

relatie? ik hoop het toch niet. vorige voeding was overigens een 650W be Quiet

* PSN=Chef_NL** *

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb een expertvision 8800GT en ik heb ook dat gepiep bij hoge framerrate.
Rechtsboven de koeler heb ik een klein zwart speakertje gevonden, lijkt heel erg veel op de speaker die ook op een analoge modem zit.
Nadat ik het gaatje bovenin van de speaker heb afgeplakt met plakband Is het gepiep zoveel minder geworden dat het me niet eens meer opvalt.

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-02 10:19
Zet je Vsync in de Nvidia Control pannel eens aan, dat zorgt dat het nouwelijks/niet hoorbaar is.

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-03 08:49
Heb ik geprobeerd, maar hier werkt het niet. Heb er niet echt last van, maar ik ging toch maar eens googlen wat het zou kunnen zijn

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
Het is inderdaad de voeding, heb het zelf ook gehad.
Even gekeken of alles wel goed zat, blijkt dat ik de voeding van de kaart niet goed had aangesloten.
Na dit wel gedaan te hebben werkte het perfect. (btw een xfx 8800GT)

Edit: niet echt de voeding zelf maar de aansluiting op de kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door donker11 op 03-03-2008 12:34 ]

• InfinityG35
Na het vervangen van de stockcooler weet ik inmiddels waarom die van mij zo piepte. Bij mij is het gewoon het kleine speakertje, naast de 6 pins voedingaansluiting, wat piept.

Bijvoorbeeld wanneer de kaart opeens heel veel frames maakt (menus in games) dan hoor je een hoge wisselende fluittoon. Als ik mijn vinger op dit speakertje leg, dan is het geluid weg. Dus ik denk dat ik er maar wat ductape overheen plak oid 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/lD692829.jpg

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-02 10:19
Maar het lijkt me niet dat het slecht voor je 8800gt is anders waren er wel al een paar kapot!

Het lijkt mij eerder een soort van bug in de kaart.

Maar ikzelf heb er niet echt last van aangezien ik altijd m'n tv aan heb staan ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Zamoraak op 24-03-2008 22:50 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Lijkt me niet dat ze er een speakertje op gezet hebben, om eigenaren zwaar te irriteren. Ik zou dat gaatje dus maar niet zomaar dicht plakken, het zal wel 'n compressiegat zijn voor het een of ander.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Voor de gein gisteren eens getest met mijn 8800GTS320 en jawel! Tijdens de artifact tester in AtiTool (zowel stock als OC) piept de kaart op hoge toon als de FPS heel hoog zijn. In oude games doet de kaart het ook :) . Dan hebben we het wel over 400fps+ trouwens. Zou het kwaad kunnen het kleine speakertje een tapeje te geven :> ?

De meeste mensen deugen!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ikzelf zou gewoon een FPS-lock op 120 FPS of lager zetten, dan is de load nog minder ook :)

(De meeste spellen kunnen dit wel, en anders kun je met Vsync op 72Hz max ook wel een goed effect krijgen.)

[ Voor 37% gewijzigd door TheZeroorez op 25-03-2008 16:23 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 20:48

Sebazzz

3dp

TheZeroorez schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:15:
Lijkt me niet dat ze er een speakertje op gezet hebben, om eigenaren zwaar te irriteren. Ik zou dat gaatje dus maar niet zomaar dicht plakken, het zal wel 'n compressiegat zijn voor het een of ander.
Dat denk ik niet. Het is een speakertje hoor :) Tegenwoordig hebben alle nVidia kaarten speakertjes, al vanaf de G80. Dat speakertje gaat krijsen als er iets niet goed is, als bijvoorbeeld de 6-pin niet is aangesloten of de VGA BIOS corrupt is. Gewoon eraf solderen lijkt me, want ducktape lijm geleid/gelijd stroom. Piepen van kaart gebeurt trouwens ook met de 8800GTS 320MB (jaja, de oude :9 ), ligt niet aan de drivers want met Compiz op Ubuntu gebeurt het ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Sebazzz op 25-03-2008 16:32 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Sebazzz schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:27:
[...]

Dat denk ik niet. Het is een speakertje hoor :) Tegenwoordig hebben alle nVidia kaarten speakertjes, al vanaf de G80. Dat speakertje gaat krijsen als er iets niet goed is, als bijvoorbeeld de 6-pin niet is aangesloten of de VGA BIOS corrupt is. Gewoon eraf solderen lijkt me, want ducktape lijm geleid/gelijd stroom. Piepen van kaart gebeurt trouwens ook met de 8800GTS 320MB (jaja, de oude :9 ), ligt niet aan de drivers want met Compiz op Ubuntu gebeurt het ook.
Dit ga ik ook maar eens doen vanavond dan. Vreemd, ik heb het nu alleen in het menu van Crysis Warhead (niet eens de normale crysis!). Nu hoor ik mensen die het ook tijdens PES09 hebben. Even tijdens eenmenu kan ik nog hebben, maar niet de hele tijd als ik aan het spelen ben.

Vreemd ook, want tijdens het menu staat de videokaart toch niet hard te werken lijkt mij.

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Sjonge :/ dat riep ik een half jaar geleden al.

dat is een speaker voor eventuele BIOS tonen van de kaart en vaak zit deze er standaard op. Kunt gaatje dus dichtplakken en ik durf je haast te garanderen dat je er blij mee zult zijn, zo'n frotstukje plakband :)

het enigste hardwaredeel dat een ontluchtingsgat heeft is zover ik weet alleen een harddisk. En in mijn laptop zitten er 2 waarvan een gat van beide mooi was afgeplakt en die heb ik weer open gemaakt, maar dat was ook geen speaker.

Kijk anders bij de Conrad, wat hij aangeeft met die schitterende duidelijke foto is en blijft een speaker, ben ik absoluut zeker van.

WAT is die beschadiging bij de chip 1R0 ??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 15:54 ]

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:26
Is absoluut niks nieuws. Mijn x1900xt had ook zo'n piep. Komt door de spanningsregelaar

Verwijderd

Jij bedoeld dus brakke mosfett's.

Ook die kunnen een piep veroorzaken, maar piepen zelf niet, maar verstoren de ruisverhouding zodat het zich nog via de speaker uit.

Dat een kaart piept is niet helemaal joppie. Het betekend dat de kaart naar verwachting niet zijn gegarandeerde economische levensduur zal halen en misschien toch RMA ermee.

Mijn laptop piept/krijst ook als hij de batterij aan het opladen is, dus dat hou ik ook in de gaten.
Zelf vermoed ik dat het niet zo'n kwaad kan. Het kan rustig 2 jaar duren eer hij zwicht, maar wat ik ga doen met mijn laptop is alle klachtjes verzamelen en een maand voor de afloop van de garantie heel het ding in orde laten maken :)

*Mijn X1950XT piepte helemaal niet

De laptop piept alleen tijdens opladen en niet tijdens gamen, maar ik snap dat wel want alle circuits worden onder maximal load gezet want hij laad de batterij in 50 minuten van bodemleeg naar helemaal vol. Kan dat ook wat langzamer? Nog geen fikkende accu gehad (6-cells)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 15:50 ]

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:26
Nee kwam niet uit de speakers. Was echt de kaart zelf. Hier is een topic waar het in staat: klik. Iets naar beneden scrollen naar de reactie van Putyah op 1 mei.
Pagina: 1